ik heb net RH 7.1 volledig opnieuw geinstalleerd maar geen verschil. ook is het boxje wat sneller, maar ... je raad het al.
Het is dus naar alle waarschijnlijkheid idd een routing probleem. Ik weet nu dat ze veelvuldig gebruik maken van v-lans. En dat ze daar meer problemen mee hebben. Maar mijn server heeft andere problemen dan.
De kans is dus groot dat er iets anders in de routing tabel moet staan.
[me=26377]gaat er dan vanuit dat NT het probleem zelf oplost en linux niet....
[/me]
Op woensdag 04 juli 2001 13:04 schreef Whizzer het volgende:
[..]
Oke, de verbinding van jouw segmentje is dus wel oke aangezien de rest wel naar behoren werkt...
Eens even diep graven, want deze vind ik erg vreemd (ook vanwege die 2 gateway's, dat is niet echt de manier zoals het normaal gebeurt, dus die is vanaf nu erg verdacht..)
Kleine conclusie:
Fysiek is het netwerksegment in orde, in ieder geval tot aan de router... Loopt de routing van jou ip'tje wel goed???
Das dus een goede vraag, naar buiten wel....
Dus iets in Linux is fout (route tabel??), of je routing op de routers loopt niet lekker en dan verdenk ik een fout in de config en als gevolg daarvan verkeerde routes voor het inkomende verkeer...
m.a.w. Je router voor inkomend verkeer laat je niet toe.. Aangezien je met een trace vanaf de boze buitenwereld blijft steken in de router voor inkomend verkeer, denk ik toch echt dat je daar eens moet zoeken...
hij blijft niet hangen bij die router maar daarna, dus bij de server zelf.
-- zonder ping ---
123.33.100.4
123.37.144.2
*
*
*
etc....
-- met ping ---
123.33.100.4
123.37.144.2
123.37.208.28
----------------
Het is dus net alsof hij zelf geen reactie mag/kan geven?
Ik heb wel een gedachtengang waarom je na een ping of trace vanaf buiten wel erbij kan, maar of het echt iets zinnigs is weet ik niet... Op het moment dat jij een ping naar buiten doet, wordt er door de uitgaande router gezien dat jij er ook bent, maar ziet in zijn route tabel die hij samen met de inkomende heeft niet dat het inkomende verkeer via de inkomende moet... De uitgaande offert zich op om dat dan te doen, waardoor het wel werkt... Daarna komt er tussen de routers een update van de routing tabellen, de inkomende zegt dat hij alles regelt voor het inkomende, waar jij niet tussen staat en het verhaal begint weer opnieuw...

Probeer dus eens een trace van buiten naar je machine als je 'm niet normaal kunt connecten en als je dat wel kunt...
zie boven ...
Nogmaals, misschien lul ik wel onzin, maar anders heb ik ook geen idee....
Alle gedachten en ideeen zijn welkom! bedankt!
btw.. klopt het volgende:
ip: 123.37.208.28
nmask: 255.255.248.0
brcast: 123.37.215.255
-----