Software voor image backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 10:07
Hallo Tweakers,

Wij zitten met de taak om een aantal images naar een groot aantal computers te kopiëren. Momenteel gebruiken we hiervoor Miray Symobi, maar het aantal stappen om een image naar de computer te kopiëren is vrij hoog. Daarnaast hangt er geen muis aan de computers, en Symobi is niet fijn te besturen met alleen een toetsenbord.

Nou vraag ik mij af of er software bestaat waarmee ik een image kan maken waarbij alleen een USB stick in de computer gestoken hoeft te worden, waarna de image automatisch installeert. Of in ieder geval één met minder stappen.

Beste antwoord (via Wolfos op 09-02-2017 16:34)

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Wij gebruiken hiervoor Clonezilla. Als je de juiste settings gebruikt hoef je enkel de USB-stick in de PC te stoppen en de image wordt naar de disk gescheven zonder handelingen van de systeembeheerder. Het is ook mogelijk een server op te zetten om vanaf daar de images op te halen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Wij gebruiken hiervoor Clonezilla. Als je de juiste settings gebruikt hoef je enkel de USB-stick in de PC te stoppen en de image wordt naar de disk gescheven zonder handelingen van de systeembeheerder. Het is ook mogelijk een server op te zetten om vanaf daar de images op te halen.

• Wolfos
Klinkt goed, ga ik proberen. Als mensen nog andere suggesties hebben zijn deze welkom.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
Voor een Windows omgeving is er eigenlijk maar één echt geschikte oplossing : MDT (en dan eventueel in combinatie met WDS voor PXE boot en als je SCCM hebt kun je deze ook nog combineren).

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Voor een Windows based systeem kan je inderdaad gebruik maken van wds met mdt.
Ook kant en klare image zijn hiermee te distribueren. Image is te maken met imagex van Microsoft. Bij geen centraal netwerk kan dit eventueel ook via usb sticks.

Maar praten we over Windows of over een Linux distributie?

• Wolfos
Windows 7 Embedded. Niet met netwerk verbonden. Ik ga in ieder geval eerst Clonezilla proberen. Bedankt allemaal!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
MdBruin schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:42:
...
Ook kant en klare image zijn hiermee te distribueren. Image is te maken met imagex van Microsoft. Bij geen centraal netwerk kan dit eventueel ook via usb sticks.
...
Volgens mij is het tegenwoordig DISM dat alles .wim-related doet.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
jayvol09 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:50:
[...]

Volgens mij is het tegenwoordig DISM dat alles .wim-related doet.
Klopt, DISM heeft ImageX volledig vervangen in nieuwe edities van de Windows ADK / AIK (en zit vanaf Windows 8 standaard in Windows).
Pagina: 1