IDE instellingen zijn fucked up.

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik ga vandaag mijn computer opnieuw instaleren, want windows gaat vager en vager doen, maar ik wil dan graag even mijn IDE instellingen beter hebben, omdat mijn brander nu slecht werkt en als ik muziek luister met een CDtje haperen de spellen enzo. Mijn huidige instellingen zijn:
Primary master: HD
Primary slave: CDRom
Secondary master: CDBrander
Secondary slave: -

Weten jullie misschien een betere opstelling? want dit werkt dus voor geen meter.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

zet je hdd op 1 controller en de cdrom en brander op een andere.....

Verwijderd

je kan proberen om de CDrom op de sec. slave te zetten..... de rest staat zoals het hoort.

edit( sneller typen)

• frennek
Mijn vroegere situatie was:
Primary master: HD
Primary slave: -
Secondary master: CDRom
Secondary slave: Brander

Maar ik hoorde van mijn vrienden dat dat problemen gaf. Ik had opeens ook problemen met Nero en clone CD dat ze zeiden dat er een brander en cdrom op 1 ide controller zat. Daarvoor heeft het het altijd perfect gedaan.

Verwijderd

Zou eigenlijk geen probleem moeten zijn: cdrom en rw op 1 kabel. Ik draai al een hele tijd met een cdrw en een dvd op dezelfde kabel. Zowel Nero als CloneCD hebben geen problemen. Moet zeggen dat de enige cds die verkeerd gebrand zijn mijn eigen schuld waren >:)

Overigens draait bij mij een P3-500 met 512Mb (sinds zaterdag, daarvoor 256).

• frennek
Ja, ik vond het ook vaag dat het opeens een probleem werd. Ik ga het zo goed zetten en mijn HD formatten. Windows is vandaag al 4 keer vastgelopen sinds half 10 :( .
Pagina: 1