• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Ik zoek een?
Vervanger van mijn gestolen LG G3

Wat is je budget?
200 a 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben voor langere tijd op reis, dus een goede camera en (redelijk) goede geluidskwaliteit zijn een dikke pré

Wat heb je zelf al gevonden?
Usual supspects; Lenovo P2 en Whileyfox Swift X2; Chinaphone een optie?

Welke vragen heb je hier nog over?
In de topics van de laatste maanden komen deze twee telefoons telkens naar voren als de betere keuzes. Oneplus zou tof zijn, maar ivm gevaar op diefstal op reis hoef ik niet perse de allerbeste / duurste phone. Budget is er, ben vooral benieuwd waar ik voor het budget het meeste plezier van ga hebben. Bij de P2 wordt ik heel blij van de batterij en het scherm, maar begrijp dat de camera minder is (tov de G3 acheruitgang?) Kan niet echt vinden hoe de Whileyfox Camera / audio uit zijn?

Is er nog een gave Chinaphone die ik over het hoofd zie?

Bouwkaliteit is belangrijk, maar gaat wss toch weer in een Otterbox ivm duurzaamheid op reis.

Zou tof zijn als ik er weer minimaal twee jaar mee kan doen, ben geen poweruser, dus (bijna) stock android en updates zijn een dikke plus (evt custom roms no problem).

Waar zouden jullie de knoop op doorhakken?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:52

g0tanks

Moderator CSA
Uit nieuwsgierigheid: op wat voor reizen ga je dat diefstal zo'n groot probleem is en een Otterbox nodig is?

Onderstaande telefoons zijn stof- en waterdicht, waarbij die Cyrus ook nog eens in een 'heavy duty'-behuizing zit.
pricewatch: Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart
pricewatch: Cyrus CS 24 Zwart

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Als je een echt goede camera wilt, dan zul je het budget wat moeten verhogen en toch voor een topmodel moeten gaan. De Lenovo P2 schiet niet super geweldige plaatjes namelijk. De Swift 2X is wel een geweldig toestel met nagenoeg stock en voldoende custom rom ondersteuning,

De Swift 2X heeft een prima camera voor de prijsklasse, maar is niet super geweldig.

• Isaja
Hmmmz inderdaad, topcamera zit al snel op de topmodellen.. Gebruik ook een losse camera en Lightroom, dus misschien is het geen verkeerd plan om de eis van topcamera te laten vallen. Enig idee hoe de camera's van de Wileyfox en Lenovo zich verhouden tot die van de LG G3?

Ben al 8 maanden op reis door Zuid en Centraal Amerika, doet veel, en dan is het risico groter dat de telefoon een keer valt / nat word / gejat wordt ;-) Suggesties voor stof / waterdicht zijn ook wel goed, Cyrus modellen lijken me redelijk hardcore haha

Heb ook nog even gekeken naar de modellen van Asus, Zenfone 3 en Zenfone 3 Laser (betere camera, mindere specs). Goed geprijsd bij Amazon Frankrijk, (300 en 250 euro). Goede optie of al wat achterhaald?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Isaja schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:23:
Ben al 8 maanden op reis door Zuid en Centraal Amerika, doet veel, en dan is het risico groter dat de telefoon een keer valt / nat word / gejat wordt ;-) Suggesties voor stof / waterdicht zijn ook wel goed, Cyrus modellen lijken me redelijk hardcore haha
Schade door vallen, nat worden en stof zijn af te vangen met, ik noem ze maar even "bouwvakkerstelefoons".
Echter zijn deze modelletjes vooral gericht op robuustheid en gaat dit vaak ten koste van kwalitatieve onderdelen aangaande geluid en camera.
Het risico op diefstal ga je met geen enkel model ondervangen. Oké, kans dat iemand bereid is tot geweld is wellicht groter bij dure IPhone maar het lijkt mij dat 99% zogenoemde gelegenheids-diefstalletjes zijn. Zo'n boefje gaat bij een onbeheerd toestel echt niet denken: "gedver, een whileyfox. Die laat ik liggen. Bah!"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Isaja schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:23:
Hmmmz inderdaad, topcamera zit al snel op de topmodellen.. Gebruik ook een losse camera en Lightroom, dus misschien is het geen verkeerd plan om de eis van topcamera te laten vallen. Enig idee hoe de camera's van de Wileyfox en Lenovo zich verhouden tot die van de LG G3?
Die mening kan je het beste zelf vormen:
reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur
reviews: Betaalbare Android-smartphones: high-end looks en features voor weinig
reviews: LG G3: meer pixels zijn niet altijd beter
Heb ook nog even gekeken naar de modellen van Asus, Zenfone 3 en Zenfone 3 Laser (betere camera, mindere specs). Goed geprijsd bij Amazon Frankrijk, (300 en 250 euro). Goede optie of al wat achterhaald?
Dat zijn prima telefoon. Je hoort er hier alleen weinig van, omdat de toestellen niet te koop zijn in Nederland. Als je de Zenfone 3 kan halen voor 300 euro is het een mooie deal. Maar ik heb geen idee hoe de camera presteert.

• Isaja
Dank voor het meedenken weer, net uitgebreid gezocht en wel heel gecharmeerd van de Xiaomi toestellen...

Een copy/past uit het Chinatopic; International versie is beschikbaar van de Redmi 3 Pro, nog steeds een goede keuze voor het geld / tov de Wileyfox Swift X2?

-> Aangezien ik nu in Mexico zit, en mijn familie vrijdag het vliegtuig pakt om me hier op te komen zoeken, ben ik beperkt tot alles van het Spaanse warehouse van Geekbuying

De Mi5 is een topper met een supercamera, maar vind de Redmi lijn ook top. Kom er alleen niet uit met alle varianten.. Idee is dat het toestel een paar jaar mee kan (dus 3gb) goede batterij, en redelijke camera.

Meest populair naast de Mi5 lijkt de Redmi Note 3 Pro voor 199dollar (3gb, 32 gb), Internationale versie. Heb het idee dat er voor het geld weinig beters te krijgen is (eg Wileyswift X2).

Goede keuze, en zo ja, gaat ie nog voor vrijdag binnen zijn (levertijd)?
Pagina: 1