Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows share port

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Vraag

• ruben123321
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-10 14:58
Beste Tweakers,

Ik doe momenteel een opleiding in de ict branche :*) . Ik heb van school een een office 356 account gekregen met 1tb aan onedrive :o . Maar nu een probleem, ik heb een kleine ssd in mijn laptop dus ik heb geen zin om alle data die ik op me onedrive heb binnen te halen en continu te syncen. Dus ik dacht ik voeg hem toe als network disk, maar school is zo fijn om die functie uit te zetten :( . Dus ik dacht bij me zelf kan ik niet op mijn nas (waar ik win server 2012 r2 op draai) daar 1 tb van af te snoepen, dat gebruiken om continu mijn data van mijn onedrive te syncen en dan via een ge-poortforwarde windows share zodat ik er op school bij kan. Nu is school ook zo fijn om de windows share protocol poorten te blokken dus ik dacht kan ik die poort niet gewoon aanpassen :? , dat is nu de vraag aan jullie kan ik de poort van een windows share aanpassen.

M.v.g.

-R

/Sorry voor het beetje gebrekkige Nederlands :X

Alle reacties

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 22:11
En hoe ga je de veiligheid aanpakken?
Als je de data de hele tijd nodig hebt is een grotere of extra schijf veel sneller. Als je de data niet de hele tijd nodig hebt, is er gewoon de browser.
Alternatief, als het nog werkt is dit: http://www.windowscentral...ation-onedrive-windows-10

Zelf heb ik nooit zoveel in OneDrive gehad, gebruik een eigen cloud applicatie van m'n NAS. Wel wilde ik ook overal bij m'n shares kunnen. En inderdaad veel poorten worden bij bedrijven geblokkeerd. Met een reden. Je wilt dat omzeilen, prima, maar zorg dat je verantwoord werkt.
Ikzelf had een SSTP VPN naar m'n server. Poort 443 staat altijd wel open. Je hebt 2012R2, dus dat kun je ook doen. Leuke oefening om op te zetten.

Addicted to silent computing

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ruben123321 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 01:13:
[...] Nu is school ook zo fijn om de windows share protocol poorten te blokken [...]
Terecht! 8)7 Dan kun jij wel lopen schoppen en huilen maar SMB wil je niet 'plat' over het internet hebben. Dat moet minimaal door een VPN.

Je hoeft dus de poort niet aan te passen (wat een workaround is dat, zeg!) maar een IPsec/OpenVPN inrichten. Dat kan vanaf zowel Windows als je Nas. Pak geen PPTP, die is niet meer veilig en moet je vermeiden.

Misschien is dit trouwens relevant: nieuws: Microsoft brengt Placeholder-functie van OneDrive terug naar Windows 10

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 09-02-2017 02:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik doe momenteel een opleiding in de ict branche
'En wil SMB over het internet open gooien ondanks dat mijn school zo verstandig is dit soort protocollen om hele goede redenen te blokeren'. (samengevat van je post)

Je ziet hoe die twee zinnen elkaar heel erg tegenspreken ;)
Maak gewoon een VPN naar je thuisserver/NAS, daar de 1TB mounten en dan over de VPN op school ermee aan de gang...

Fixing things to the breaking point...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ga het gesprek aan met de beheerders van het netwerk en vraag om de porten open te zetten. Wij helpen niet mee aan het omzeilen van andermans network policys

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.