USB-hub monitor gebruiken zonder upstream

Pagina: 1
Acties:

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb een Eizo Flexscan EV2337 monitor als een soort van presentatie-monitor. De monitor zit op een kleine 8 meter afstand van de PC.

Om fatsoenlijk beeld op de monitor te krijgen, moet ik gebruik maken van een Digitus DS-52900 DisplayPort Repeater. Deze repeater heeft een simpele mini-usb voeding nodig om te kunnen functioneren.

Nu wil ik graag dat:
- De repeater deze voeding van de monitor krijgt (deze zit het dichtst bij de repeater); en
- De repeater alleen voeding krijgt als de monitor aan staat (immers alleen dan hoeft deze zijn werk te doen)

Ik had daarom bedacht een van de USB-poorten van de monitor te gebruiken om de repeater te voeden. Daarbij heb ik echter het volgende probleem: de (downstream) usb-poorten van de usb-hub in de monitor doen het pas nadat iets is aangesloten op de upstream port.

Zijn hier oplossingen voor? Kan ik bijvoorbeeld het 'upstream' signaal op een manier faken (via een soort van loop downstream -> upstream) zodat de monitor de downstroom poorten van stroom voorziet? Of moet ik per se een 8 meter lange USB-kabel trekken vanaf de PC?

[ Voor 8% gewijzigd door Rebunted op 09-02-2017 01:16 ]

• Marcellll
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-01 14:38
Een powered hub aansluiten in de buurt?
(maar dan kun je evengoed de mini usb met de powered hub voeden)