Toon posts:

Versterker/DAC voor Steelseries Arctis 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Graag wil ik een amp/dac voor een beter geluid bij het gamen en muziek luisteren. Nou heb ik al heel veel rond gekeken op internet, maar heb ik niet veel kunnen vinden. Het enige wat ik kon vinden was van het merk fiio waar maar een paar soorten van zijn. Mijn budget voor dit is tussen de 50-80 euro.

Moederboord die ik gebruik voor audio: Asrock Fatal1ty B250 Gaming K4
Headset: Steelseries arctis 5

Misschien weten jullie nog wat goede amp/dac voor die prijs, want ik ben uit gezocht.

-Jurjen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:25
Wat ga je er verder op aansluiten? Koptelefoon? Boxen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

In GoT we trust

Google vertelt mij dat je die headset via USB aansluit. Dan gaat een externe DAC of amp niets extra's brengen aangezien de headset over een eigen geluidskaart en DAC beschikt. USB is immers al digitaal. Ik lees ook wat over één vierpolige 3,5 mm jack, die zou je - eventueel via een verloopje - op een externe DAC aan kunnen sluiten, maar je mic zal dan niet meer werken.

Tevens verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat en een titelfix omdat niet de PC een versterker nodig heeft maar de headset dan wel speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 12:00
Het feit dat je een steelseries artics 5 wilt aansluiten op een DAC doet mij het vermoeden dat je er niks van af weet.. Ook het feit dat je een DAC zoekt voor 50-80 euro helpt daar niet bij. Ik en mede Tweakers kunnen hier wel dieper op ingaan maar het beste is gewoon als je er zelf achter komt hoe raar deze post eigenlijk is (niet dom, maar gewoon heel raar).

Leesvoer:
https://www.hifi.nl/artik...moet-weten-over-DACs.html
Wikipedia: Sound quality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik denk dan aan zoiets, gewoon een soundcard. Is dat ook acceptabel?

https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/esi-u24-xl

[ Voor 31% gewijzigd door PageFault op 09-02-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:50:
Wat ga je er verder op aansluiten? Koptelefoon? Boxen?
Alleen headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BSOD baby schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 01:37:
Het feit dat je een steelseries artics 5 wilt aansluiten op een DAC doet mij het vermoeden dat je er niks van af weet.. Ook het feit dat je een DAC zoekt voor 50-80 euro helpt daar niet bij. Ik en mede Tweakers kunnen hier wel dieper op ingaan maar het beste is gewoon als je er zelf achter komt hoe raar deze post eigenlijk is (niet dom, maar gewoon heel raar).

Leesvoer:
https://www.hifi.nl/artik...moet-weten-over-DACs.html
Wikipedia: Sound quality
Ik denk dat een amp of dac toch niet geschikt is inderdaad. Toch wil ik het geluid kwaliteit en bass wel verbeteren. Dit kan ik denk ik het beste doen met bijv. een pricewatch: Creative Sound Blaster Zx of een pricewatch: Asus Xonar DX/XD kaart. Het nadeel daarvan denk ik toch dat er kan is op gruis is het geluid aangezien het in de pc zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik heb zelf een PCI card (ESI Juli@) en heb geen last van ruis. Ook met de Xonar en SoundBlaster kan ik me niet voorstellen dat je daar last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:16:
[...]
Ik denk dat een amp of dac toch niet geschikt is inderdaad. Toch wil ik het geluid kwaliteit en bass wel verbeteren. Dit kan ik denk ik het beste doen met bijv. een pricewatch: Creative Sound Blaster Zx of een pricewatch: Asus Xonar DX/XD kaart. Het nadeel daarvan denk ik toch dat er kan is op gruis is het geluid aangezien het in de pc zit.
Nogmaals: sluit je de Arctis 5 via USB aan? Zo ja dan ga je niets hebben aan een geluidskaart of wat dan ook.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
is het dan niet gewoon verstandiger/slimmer om deze te verkopen en een koptelefoon te gaan halen die wel aan je eisen voldoet?

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Nogmaals: sluit je de Arctis 5 via USB aan? Zo ja dan ga je niets hebben aan een geluidskaart of wat dan ook.
Ik heb ook idd naar usb poorten gekeken, dan zijn dit mijn opties:
- pricewatch: Creative Sound Blaster X G5 7.1 USB
- pricewatch: Asus Xonar U7

Aangezien deze usb poorten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:51
Dan moet je kijken naar audio uit; bovenstaande producten hebben geen USB uit. Zou ook geen enkel nut hebben, aangezien USB digitaal is en dan alsnog alle conversie en versterking via de koptelefoon gaat.

Ik weet niet hoe het zit met de adapter die bij de koptelefoon zit, maar als deze een analoog signaal doorstuurt dan kun je wel gewoon een externe dac/amp of interne geluidskaart gebruiken.

Wel moet je er waarschijnlijk rekening mee houden dat een externe dac/amp meestal geen microfoon ondersteunen. Als dat wel is is dat meestal een aparte poort (zoals de producten in je post).
Dat werkt dan weer niet samen met de adapter van je koptelefoon. Dat kun je dan wel weer oplossen door een splitter te kopen.

Maar dan nog blijft de vraag of de geluidskwaliteit er echt op vooruit gaat. Gaming headsets zijn toch vaak van mindere kwaliteit dan gewone koptelefoons van eenzelfde prijs. Er moet namelijk ook geld naar componenten als microfoon, dac & amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGonlag2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:21:
Dan moet je kijken naar audio uit; bovenstaande producten hebben geen USB uit. Zou ook geen enkel nut hebben, aangezien USB digitaal is en dan alsnog alle conversie en versterking via de koptelefoon gaat.

Ik weet niet hoe het zit met de adapter die bij de koptelefoon zit, maar als deze een analoog signaal doorstuurt dan kun je wel gewoon een externe dac/amp of interne geluidskaart gebruiken.

Wel moet je er waarschijnlijk rekening mee houden dat een externe dac/amp meestal geen microfoon ondersteunen. Als dat wel is is dat meestal een aparte poort (zoals de producten in je post).
Dat werkt dan weer niet samen met de adapter van je koptelefoon. Dat kun je dan wel weer oplossen door een splitter te kopen.

Maar dan nog blijft de vraag of de geluidskwaliteit er echt op vooruit gaat. Gaming headsets zijn toch vaak van mindere kwaliteit dan gewone koptelefoons van eenzelfde prijs. Er moet namelijk ook geld naar componenten als microfoon, dac & amp.
Hoe kan ik bijv kijken welke headset voor de zelfde prijs nou beter is? Moet ik naar de impedantie kijken of frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Dat kun je eigenlijk niet aan specificaties af lezen, alleen aan professionele/gebruikers reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
da_stiech schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:11:
is het dan niet gewoon verstandiger/slimmer om deze te verkopen en een koptelefoon te gaan halen die wel aan je eisen voldoet?
De headset heeft usb 2.0 en 3,5 mm verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Het heeft ook een 3,5 mm verbinding.

Ik denk dat de beste keuze dan toch maar een pricewatch: FiiO E10K Olympus 2 Hoofdtelefoon versterker is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
Dat is een prima ding. Je moet er wel rekening mee houden dat je microfoon het dan niet doet.
Pagina: 1