Tablet voor tekenen gezocht

Pagina: 1
Acties:

• RC83
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-12-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
tablet voor tekenen met JugiPaint(steam)

Wat is je budget?
50-100 euro indien betere reactietijd dan max 200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
amateur niveau schetsen of tekeningen maken met JugiPaint (steam)

Wat heb je zelf al gevonden?
Microsoft surface pro 1 of 2 (tweedehands)
Axxo WT-216 8 inch tablet -- draaid steam op deze windows?
Geen merk voorkeur

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb een teken pakket op steam gekocht en wil het liefste daar gebruik van maken op een tablet. Heeft iemand nog suggesties?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:11

FeaR

In GoT we trust

Schopje naar OH aangezien daar meer topics over dit soort invoerapparatuur staat. CEA is meer voor hardware die in CE besproken wordt zoals TV's, receivers, speakers, mediaspelers, et ceters.

CEA > OH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:04
De Axxo WT-216 8 inch tablet heeft maar 32GB opslag ruimte en volgens de requirements is 50Gb benodigd
misschien iets als een Wacom tekentablet iets ? (ken het spel verder niet)

Check dit en help mee!

Verwijderd

Wat wil je precies kopen? Een pure teken-tablet (dus zonder scherm, te gebruiken in combinatie met een computer) of een volwaardig apparaat waarop getekend kan worden (is zelf een computer). Het klinkt alsof je het tweede wil, maar dan is je budget wel heel erg karig.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FeaR schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 01:26:
Schopje naar OH aangezien daar meer topics over dit soort invoerapparatuur staat. CEA is meer voor hardware die in CE besproken wordt zoals TV's, receivers, speakers, mediaspelers, et ceters.

CEA > OH
Ook in harde waren hebben we aankoopadviesfora. Dit is een component, dus hoort het in Componenten AankoopAdvies.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 14:03
Wil je een tekentablet, kijk dan eens naar de wacom intuos o.i.d. Dan heb je rond €80 een aardige tekentablet.

Wil je een tablet met volwaardige pc functionaliteit waar je goed op kunt tekenen zoals een Surface Pro, dan is je budget niet realistisch. Er zijn geen tablets van deze aard voor minder dan €500 (en dat is al laag). Je kunt kijken of je tweedehands een aardige surface pro kunt vinden.

• RC83
Een wacom touchpad werkt niet in mijn situatie want ik kan niet direct vanaf scherm zien wat ik teken

Ik weet niet of Steam werkt op een Windows besturingssyteem van bijvoorbeeld een Axxo WT-216 tablet

[ Voor 21% gewijzigd door RC83 op 09-02-2017 18:14 ]

Verwijderd

RC83 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:12:
Een wacom touchpad werkt niet in mijn situatie want ik kan niet direct vanaf scherm zien wat ik teken
Wat bedoel je nou precies? Het helpt als je wat helderder bent in je omschrijvingen, vooralsnog is het allemaal vrij onduidelijk. Waarom heb je het over een Wacom touchpad als wij het over Wacom tablets hebben? Waarom kan je niet zien wat je tekent in jouw situatie? Wat heb je zelf al opgezocht, gezien de vragen die je stelt vrij eenvoudig op te zoeken lijken? Waarom kijk je naar een tablet waar geen pen bij lijkt te zitten? Heb je geen pen nodig?

Zonder een goed beeld van wat je precies zoekt en wilt is het geven van een goed advies onmogelijk. Zoek je inderdaad een tabletcomputer in de stijl van een Surface Pro, is dat voor dit budget zoals al een paar keer is gezegd niet realistisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 18:22 ]

• RC83
Omdat een Wacom tekentablet geen scherm heeft en ik heb aangegeven dat ik een tablet zoek + STEAM ondersteuning vanwege software toepassing.

Ik zoek gewoon een digitale oplossing zodat ik tekeningen gelijk digitaal heb.
Ik ben geen professionele artist dus gewoon zo goed koop mogelijk.

Wacom gaat het niet worden, want ik wil gewoon op een scherm 1-op-1 kunnen tekenen alsof ik op papier teken.

[ Voor 4% gewijzigd door RC83 op 09-02-2017 18:33 ]

Verwijderd

RC83 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:33:
Omdat een Wacom tekentablet geen scherm heeft en ik heb aangegeven dat ik een tablet zoek + STEAM ondersteuning vanwege software toepassing.
Je computer heeft toch een beeldscherm? Hoe denk je dat al die andere mensen met Wacom-tablets tekenen?
Ik ben geen professionele artist dus gewoon zo goed koop mogelijk.

Wacom gaat het niet worden, want ik wil gewoon op een scherm 1-op-1 kunnen tekenen alsof ik op papier teken.
Wat jij zoekt is al jaren de heilige graal van iedereen die tekent. Na al die jaren sappelen met veel te dure oplossingen die eigenlijk voor geen meter werken, is er nu de Surface Pro die eindelijk een goede teken-ervaring in een betaalbaar jasje stopt. De term betaalbaar is relatief, maar betekent wel dat zo'n apparaat eindelijk voor de gewone sterveling bereikbaar is. Vroeger had je én een onbetaalbare Wacom-tablet met beeldscherm nodig, én een stevige pc om het geheel aan te sturen. Nu zit het voor een fractie van de prijs in één behuizing.

Fatsoenlijk tekenen op een tablet van 100 of 200 euro gaat niet. Geloof me, ik zou de eerste zijn die daar bovenop springt.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:48

Case_C

[Team Carrack]

RC83 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:33:
Wacom heeft ook wel producten waarmee je 1 op 1 kan tekenen, alleen zijn dat producten die gaan vanaf €750,- nieuw. En daar is 'helaas' geen budget alternatief voor.

• RC83
Als het niet gaat dan hoef ik niet perse vast te zitten aan Steam + aangekochte teken software

Ik denk dat ik een alternatieve oplossing gevonden heb:
Samsung tab A 7.0 tablet t.w.v. 140 euro
Eventueel tegen meerprijs een beter scherm i.v.m. response time
Volgens mij zijn er ook speciale folie voor het matter maken van het scherm

Ik wil dan in Play Store een nieuw teken programma kopen/downloaden, zoals
http://www.adobe.com/nl/products/sketch.html

Heeft er iemand ervaring met tekenen een Samsung android tablet en is een quadcore voldoende?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:57
RC83 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:19:
Als het niet gaat dan hoef ik niet perse vast te zitten aan Steam + aangekochte teken software

Ik denk dat ik een alternatieve oplossing gevonden heb:
Samsung tab A 7.0 tablet t.w.v. 140 euro
Eventueel tegen meerprijs een beter scherm i.v.m. response time
Volgens mij zijn er ook speciale folie voor het matter maken van het scherm

Ik wil dan in Play Store een nieuw teken programma kopen/downloaden, zoals
http://www.adobe.com/nl/products/sketch.html

Heeft er iemand ervaring met tekenen een Samsung android tablet en is een quadcore voldoende?
Op die dingen wil je helemaal niet tekenen, ik heb zelf een Tab A 7.0 gekocht voor het nichtje van mijn vrouw (6 jaar), voor haar is het snel zat omdat ze er amper iets van snapt en engelen geduld heeft.
Als jij op zoiets wilt gaan tekenen, dan denk ik dat die tab snel door je raam naar buiten vliegt.
Die respons en nauwkeurigheid is zo traag, dat het leuk is voor een kind of voor op de bank even je mail te checken, totaal niet geschikt voor tekenen. Dan teken je een lijntje en moet je de hele tijd op dat lijntje wachten omdat dat niet gelijk loopt met jouw aanraking. Misschien om een huisje te tekenen (6 lijntjes) oké, maar meer ook niet :P Of om even snel een notitie te schrijven (Zoals bij een Note telefoon), althans 1 of 2 woorden..

De Surface Pro leunt zich hier wel voor, ik zou naar deze 2e hands kijken.

• RC83
Zag bij Coolblue dat ze ook ipad mini's voor 350 euro tekoop hadden.
Wellicht dat ik ook kan tekenen op een ipad
https://www.iphoned.nl/apps/beste-ipad-teken-apps/

Die tablet Wacom Cintiq 13HD is mij iets te professioneel. Zal even moeten doorsparen omdat ik het budget van 200 euro ter beschikking heb. Toch koop ik liever een nieuwe Microsoft Surface 4 Pro dan een tweedehands Surface ongeacht welke versie, want je weet niet wat je 2e hands koopt of wat ermee gedaan is. Denk ook dat ik meer plezier heb aan een Microsoft Surface Pro dan een Wacom Cintiq 13HD

Allemaal bedankt voor het meedenken...
Op dit moment ga ik gewoon pen en papier gebruiken

Verwijderd

RC83 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:03:
Zag bij Coolblue dat ze ook ipad mini's voor 350 euro tekoop hadden.
Wellicht dat ik ook kan tekenen op een ipad
https://www.iphoned.nl/apps/beste-ipad-teken-apps/
Als je een pen wilt zul je voor een iPad Pro moeten gaan en uiteraard een Apple Pencil. Onderaan de streep ben je dan minstens even duur uit.

• GromuhlDjun
Ja, op alle tablets kun je tekenen, maar dan is de precisie ver te zoeken. Dat is hetzelfde als tekenen met je vinger op je telefoon.

Als je een tablet wil waar je echt op kan tekenen, moet je een tablet met een wacom digitizer hebben, zoals de Surface Pro 1 en 2, de Cintiq 13HD, of een N-trig oplossing zoals de Surface Pro 3 en 4. Tegenwoordig schaart de ipad Pro zich ook onder de groep tekentablets.

De Cintiq geeft de beste tekenervaring, maar de Surface Pro's zijn ook prima als je ze goed calibreert. Ik heb de ipad pro niet geprobeerd, maar die schijnt ook goed te werken, maar dan zit je wel vast aan het enorm beperkte ecosysteem van apple.

Verwijderd

GromuhlDjun schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:05:
De Cintiq geeft de beste tekenervaring, maar de Surface Pro's zijn ook prima als je ze goed calibreert.
Welke beter is hangt van de persoon die je het vraagt af :)

• GromuhlDjun
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:07:
[...]

Welke beter is hangt van de persoon die je het vraagt af :)
Ja klopt. Ik heb laatst de Surface Pro 4 N-Trig pen geprobeerd bij een collega. Maar ik vond mijn surface pro 2 fijner, wat volgens mij vooral aan gewenning lag :P

@RC83: Het blijven allemaal dure oplossingen... Ik heb zelf een Surface Pro 2 gekocht destijds, want mijn laptop was aan het sterven, ik wilde een nieuwe lichte laptop en een ook een tekentablet. De Pro 2 was de ideale oplossing. Maar enkel voor het tekenen zou ik ook niet zo'n bedrag hebben uitgegeven.
Pagina: 1