Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ENGENIUS repeater dhcp problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11 17:15
Avond,
Kennis van mij heeft een boerderij. Heeft in de woonkamer een Engenius ECB300 als access point staan, 20 meter verderop eentje als repeater, nog 20 meter verderop ook eentje als repeater.

Wanneer ik met het 1e AP verbonden ben kan ik AP 2 en 3 ook benaderen via de webinterface, maar wanneer ik met een cliënt via wifi met AP 2 of 3 verbonden ben, krijg ik geen dhcp meer.

Iemand een idee? AP 2 & 3 staan beide ingesteld als repeater. AP 3 verbind met AP 2, 2 verbind weer met AP 1 in de woonkamer.

Bij AP 2 en 3 staan beide de netwerk instellingen op dynamisch dhcp. Beide een vast IP geven werkt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Bas. op 08-02-2017 22:46 ]

Alle reacties

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hi Bas,

Klinkt toch als een configuratie issue. Zijn de AP's allemaal op hetzelfde wireless kanaal ingesteld? Kloppen de security settings? Zijn de repeater AP's dmv de site survey juist verbonden?

Houdt er rekening mee dat de verbindingssnelheid achter het 3e AP nog maar een kwart is van de eigenlijke snelheid in dit geval.

Heb je de handleiding van EnGenius gevolgd voor het configureren? (Hier te vinden)

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11 17:15
Ryanirin schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:11:
Hi Bas,

Klinkt toch als een configuratie issue. Zijn de AP's allemaal op hetzelfde wireless kanaal ingesteld? Kloppen de security settings? Zijn de repeater AP's dmv de site survey juist verbonden?

Houdt er rekening mee dat de verbindingssnelheid achter het 3e AP nog maar een kwart is van de eigenlijke snelheid in dit geval.

Heb je de handleiding van EnGenius gevolgd voor het configureren? (Hier te vinden)
Thanks. Ik geloof best dat het een configuratie issue is. Ik ben er van op de hoogte dat ik nog maar een kwart van de snelheid haal met deze opstelling, maar ik heb hier ook niet voor gekozen helaas.

De ap's zijn allemaal via de site survey met elkaar verbonden.

Met wep, wpa2 en zonder encryptie geprobeerd.

Oudste en nieuwste firmware geprobeerd.

Factory settings geprobeerd

Kanalen staan allemaal op hetzelfde kanaal.

AP's ingesteld op DHCP en met vaste ip's