Poorten voor VPN/PPTP

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMaY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik ben bezig een VPN server binnen Routing & RAS van Windows 2000 server aan de praat te krijgen via internet. Ik heb zelf thuis een kabel verbinding en ik vind het wel handig als ik virtueel hier op het lan kan werken.

De PC waarop ik de vpn server draai staat achter een firewall (checkpoint fw-1) en daarop heb ik de pptp package inkomend open gezet voor de server.

Nu is het probleem dat, als ik vanaf mijn pc thuis (Windows XP b2462) een VPN verbinding probeer te maken, er wel een verbinding komt met de pptp poort op de server (gezien via netstat -a), maar hij blijft hangen op verifying username and password...

Iemand een idee waar dat aan ligt? Ben ik poorten op de firewall vergeten open te zetten? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 13:57
Zet encrypte van je wachtwoord uit. Ik kan zelf niet kijken waar het staat omdat ik geen modem in mn pc heb. je kan het ergens kiezen met zo'n dropdownlistbox.

Vink ook Pap en Chap aan.

Nu moet het echt wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Laatst online: 23-07 13:57
En wat voor firewall draai je precies ? Kan je die niet helemaal uitzetten of als je blackice draait op "Trusting" zetten (uitzetten heeft geen zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMaY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik draai Checkpoint FireWall-1. Maar ik vind het toch wel fijn om veilig achter onze corporate firewall te zitten.

Ik heb nu PAP ook aangezet op de server. En de firewall helemaal open gezet naar de server. Maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Ook op mijn PC thuis heb ik PAP en CHAP aan gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Laatst online: 10-10-2024
VPN maakt gebruik van poort 1723/tcp

Als je dit poortje beschikbaar maakt zou alles gewoon moeten werken..

Succes

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mogelijk ook PPTP open zetten, ik zit achter een Winroute bak, en heb 1723/TCP en PPTP(geen poort) nodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1