Toon posts:

Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil in mijn huidige kast mijn videokaart vervangen.
Ik wil games zoals GTA5, battlefield 1 en ark survival evolved kunnen spelen

Wat is zoek
Mijn videokaart is deze week kapot gegaan hij was al wat ouder en niet zo snel meer en daarom zoek ik een betere vervanger. Ik speel onder andere GTA5, Rocketleaque en battlefield 4. Laatst heb ik ARK survival evolved gekocht maar dat kon in niet of nauwelijks runnen.
Ik hoef niet het beste van het beste te hebben. De laatste tijd game ik niet heel veel meer dus het hoeft ook niet al te duur te zijn. ik zat zelf te denken aan iets rond de 200 a 300 euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3570K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8H61 PRO (B3)€ 0,-€ 0,-
1MSI N560Ti-448-12D5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 72,95€ 72,95
1Cooler Master K380€ 44,95€ 44,95
1G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL€ 65,90€ 65,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 6,66€ 6,66
1OCZ CoreXStream 500W Power Supply€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 190,46

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb veel gezocht naar geschikte videokaarten en verschillende forums gelezen. echter kom ik niet goed uit wat ik nou precies moet zoeken. Ik ben vooral bang dat ik iets koop wat niet eens in mijn PC past.

Alle hulp en tips zijn welkom! alvast bedankt

Alle reacties

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-02 21:17
Voor dat budget zou ik een GTX 1060 of een rx 480 aanraden.

• Jordi91
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben bang dat je voor Battlefield ook een iets betere processor moet aanschaffen :) Verder zou je kunnen kijken naar een RX470 of RX480.

• SunsetSundae
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09-2025
Jordi91 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:30:
Ik ben bang dat je voor Battlefield ook een iets betere processor moet aanschaffen :)
Nee joh, ben je raar.

Een 3570K voldoet nog makkelijk, hooguit jammer dat ie niet te overclocken is op dat mobo, want dat levert nog een hoop op. :Y

Edit: Huh. Voldoet nog makkelijk, over het algemeen, behalve kennelijk in BF1 multiplayer omdat die érg gevoelig zou zijn voor meer threads dan vier bij een hoop spelers op één server. Okay, dus wellicht heb je gelijk en sprak ik voor mijn beurt. :/

Verder zou ik bijvoorbeeld hier voor gaan:

pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
pricewatch: XFX Radeon RX 480 GTR 8GB
pricewatch: XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB

De MSI Gaming X is een 'safe bet', goede en stille koeler, af-fabriek een stukje hoger geklokt dan de doorsnee RX 480, redelijke PCB (maar zeker niet top) mocht je zelf verder willen gaan. Zitten ook nog wat RGB ledjes op. Voor de normale gamer gewoon een hele fijne kaart.

De XFX GTR is -vooral als binned Black Edition- nog een stukje sneller out-the-box, heeft een prima werkende koeler waar echter qua geluidsproductie de meningen irritant verdeeld over zijn (50% vindt 'm stil, de andere helft vindt 'm standaard herrie maken en moet aan een custom fanprofiel, wat het dan overigens wel weer meestal oplost), maar zijn grootste wapen is z'n PCB die min of meer rechtstreeks gelift is van de XFX R9 Fury, een kaart met een veel hoger energieverbruik. Is dus nogal overbemeten voor dit ding.

Dat betekent dat ie in de regel erg goed wil overclocken voor een 480, mensen halen regelmatig stabiel meer dan 1350MHz zonder het voltage ook maar aan te raken, uitzonderlijk goede exemplaren tikken zelfs de 1400MHz aan. Dit maakt het de snelste op de markt. Tevens zit er een bios switch op voor de enthousiaste hobbyist.

Allicht is dat allemaal niet interessant als je niet van plan bent daar iets mee te doen (je voeding schiet ook misschien net wat tekort voor het echte werk), en dan zou ik lekker voor die MSI gaan. ;)

[ Voor 80% gewijzigd door SunsetSundae op 12-02-2017 14:29 ]

Verwijderd

Voor Battlefield 1 multiplayer wil je de CPU upgraden naar een tweedehands i7 3770K, anders gaat je in sommige multiplayer maps totaal geen soepele game ervaring krijgen, maakt niet uit welke videokaart je er dan bij neemt.
Zie: https://tweakers.net/aanbod/

Als videokaart upgrade is idd een RX 480 een goede keuze of een RX 470 als het wat goedkoper moet.

Een SSD met eventueel een schone Windows 10 installatie is ook slim om te doen.