Mijn vraag
Beste tweakers,Ik ben op een kleine thuisserver een simpele virtuele SMTP server aan het opzetten die voor een wordpress website een email moet kunnen versturen via Office 365. Ik heb dit al geprobeerd via plugins, maar loop steeds tegen problemen aan dat deze in geheel nooit werken.
Hij heeft moeite met de TLS verbinding met smtp.office365.com en authenticatie waardoor dit nooit werkt.
Nu ben ik maar begonnen om dit op te lossen via een interne SMTP server. Hier heb ik echter ook problemen. Dit keer kan ik de authenticatie error niet zien, maar blijft deze in de mail queue (C:\inetpub\mailroot\Queue) staan nadat die in de pickup file gedropt is.
Ik gebruik
Ik maak gebruik van Windows Server 2012 R2, hierop is de IIS role en SMTP functie geïnstalleerd.Authenticatie via Office365 is ingesteld om dit via een Certificate te doen. Hiervoor is een wildcard SSL certificaat gebruikt.
Let op: De gebruiker waarmee ik probeer te versturen is een gebruiker met een account op Office365 en kan ook op de OWA inloggen. Deze heeft wel een licentie (Exchange abo 1) toegevoegd aan zijn gebruikersaccount.
Ik heb ingesteld/geprobeerd
Exchange (365) emailstroom

Hierop staat de connector (lokale SMTP naar O-365) die moet authenticeren via een certificaat.
Server (IIS) certificaat

Hierop staat de SSL certificaat die ik heb geïnstalleerd via IIS.
Server (MMC) certificaat

Hierop staat de SSL certificaat die ik heb geïnstalleerd in het MMC van certificaten (precies hetzelfde certificaat).
SMTP server

Dit zijn de domains die ik heb toegevoegd, deze staan identiek ingesteld, eenmaal met wildcard en eenmaal zonder.
domain instellingen

Ik heb hier gekozen voor de Basic authenticatie (n.a.v. https://support.office.co...59-4e79-b721-2ed1f0f579c9)
Forward Smarthost

Voor de smarthost varieer ik tussen de smtp.office365.com en MX van Exchange Online teamtechsupport-nl.mail.protection.outlook.com.
SMTP General

Als IP adres heb ik enkel de keuze uit de externe IP adres, het interne IP adres is hier niet beschikbaar. Hier heb ik Port 25 en 587 beide geprobeerd.
SMTP Access

Hier ziet hij het certificaat wel (maar heeft er 1 dag vanaf gehaald?)
SMTP Access - Access control

Bij deze heb ik Anonymous access en Basic Authentication (en met+zonder TLS requirement gekozen)
SMTP Access - Connection control

Hier heb ik toestemming gegeven voor het interne IP adres van mijn server alsook het externe.
SMTP Access - Relay restrictions

Ook hier weer toestemming gegeven voor het interne IP adres van mijn server alsook het externe.
SMTP Delivery - Outbound security

Bij security probeer ik aan te melden met een useraccount die een login heeft op O-365 weer, ook hier heb ik anonymous geprobeert, zowel met als zonder TLS encryption.
SMTP Delivery - Outbound connections

Hier heb ik zowel poort 25 als poort 587 geprobeerd. De laatste poging is bij 587 gebleven.
Mocht je nog meer info nodig willen hebben, laat dit graag even weten, dan zoek ik deze voor je uit en zet ik deze er bij.
Please consider the environment before posting on the internet.