Beste Tweakers,
Ik zit al een paar avonden te klooien om voor het eerst een VPN server te draaien.
Van KPN heb ik een experia box V10 staan deze wil ik in principe behouden.
Nu wil ik vanaf buitenhuis in kunnen loggen via mijn IP thuis zodat ik in het buitenland uitzending gemist kan kijken en veilig kan inloggen op mijn Domoticz server. (Ik heb nu een port geforward om mijn Domoticz te bereiken alleen ik zie dat er met vreemde IP adressen geprobeerd word om binnen te komen)
Ik heb nog een oude Draytek 2910 liggen om de VPN server op te zetten.
Op internet Las ik dat ik dat qua VPN L2TP over IPSec het veiligst is.
Maar volgens mij gaat het bij mij in beginsel al fout qua aansluiten.
Op mijn modem (experia box v10) komt mijn internet binnen en word de DHCP geregeld.
Nu ga ik met een LAN kabel naar één van de Lan poorten op de Draytek en kan ik hem goed benaderen en aanpassingen doen.
Modem benaderen: 192.168.2.254
Draytek benaderen: 192.168.2.90

Toen ik de VPN server op wou gaan zetten kon ik alleen WAN1 of WAN2 selecteren.
WAN 2 staat in principe uit, dus ik heb de Lan kabel in WAN1 gedaan
Nu kan ik mijn Draytek op geen mogelijkheid benaderen.
Mijn vraag hoe met ik de Draytek instellen. zodat hij internet krijgt over Wan port 1?

Alvast bedankt!
Ik zit al een paar avonden te klooien om voor het eerst een VPN server te draaien.
Van KPN heb ik een experia box V10 staan deze wil ik in principe behouden.
Nu wil ik vanaf buitenhuis in kunnen loggen via mijn IP thuis zodat ik in het buitenland uitzending gemist kan kijken en veilig kan inloggen op mijn Domoticz server. (Ik heb nu een port geforward om mijn Domoticz te bereiken alleen ik zie dat er met vreemde IP adressen geprobeerd word om binnen te komen)
Ik heb nog een oude Draytek 2910 liggen om de VPN server op te zetten.
Op internet Las ik dat ik dat qua VPN L2TP over IPSec het veiligst is.
Maar volgens mij gaat het bij mij in beginsel al fout qua aansluiten.
Op mijn modem (experia box v10) komt mijn internet binnen en word de DHCP geregeld.
Nu ga ik met een LAN kabel naar één van de Lan poorten op de Draytek en kan ik hem goed benaderen en aanpassingen doen.
Modem benaderen: 192.168.2.254
Draytek benaderen: 192.168.2.90

Toen ik de VPN server op wou gaan zetten kon ik alleen WAN1 of WAN2 selecteren.
WAN 2 staat in principe uit, dus ik heb de Lan kabel in WAN1 gedaan
Nu kan ik mijn Draytek op geen mogelijkheid benaderen.
Mijn vraag hoe met ik de Draytek instellen. zodat hij internet krijgt over Wan port 1?

Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door joostnl op 08-02-2017 22:37 ]