Ruzie met iCloud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Hi,

Al enige tijd ben ik aan het stoeien met de MacBook Air van mijn vader. En dan voornamelijk met iCloud. Zelf geen mac/apple gebruiker dus de kennis is beperkt.

iCloud blijft steeds opnieuw om een wachtwoord vragen. Het gekke is dat wanneer ik in dit pop up window het wachtwoord intyp er niets gebeurd in deze dezelfde vraag blijft stellen. Daarnaast geeft die soms ook aan dat ik de boel moet verifiëren, ik krijg dan ook op de telefoon de verificatie code er opent alleen geen venster waar ik de code kan intypen. Een irritante cirkel.

Wanneer ik direct inlog bij appleid.apple.com is er niets aan de hand. Hier valt het tevens wel op dat, wanneer ik bij apparaten kijk, ik enkel mijn vader zijn ipad en iphone zie maar dat er van de Macbook geen spoor valt te bekennen.

Apple zelf geeft aan dat iCloud vanzelf het apparaat ontdekt wanneer je inlogt via appleid/itunes/appstore etc. Echter wanneer ik inlog in itunes gaat dit ook niet omdat deze weer om het wachtwoord blijft vragen terwijl ik het juiste antwoord in vul.

Ik kan dus niet inloggen in itunes. Ook niet in de appstore. Ook niet op iCloud wanneer die het vraagt maar wel op iCloud direct. 8)7

Wanneer ik direct inlog op iCloud lukt dit wel maar valt het op dat ik hier als aangesloten apparaat enkel de iphone terug vind.

Zelf denk ik dus dat het niet herkennen van de macbook het probleem is alleen weet ik niet hoe ik er voor kan zorgen dat de macbook wordt herkend.

Is dit iets wat bekend is en nog belangrijker kan iemand mij hier mee helpen? Mochten jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat uiteraard ook graag.

PSN: Eczeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Ik heb dat ook eens gehad. Je kunt eens proberen een nieuwe gebruiker aan te maken. Als je dan de eerste keer inlogt word je gevraagd in te loggen met je Appleid. Wellicht dat het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt als een corrupte keychain. Die kan je resetten. Anders desnoods idd een nieuw account maken, alle data overgooien.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Die verificatiecode, heeft dat er niet toevallig mee te maken dat twee-factor authenticatie is ingesteld? Dat kun je op de apple id website zien, maar dan zou je als je daar in wilt loggen ook om een 6 cijferige code gevraagd moeten worden.
Over welke versie van MacOS hebben we het eigenlijk?

Ik zou als eerste proberen om even via appleid.apple.com een nieuw wachtwoord in te stellen. Volgende stap zou inderdaad de keychain (inlogsleutelhanger) opnieuw instellen en daarbij eerst evt. verwijderen.
Met andere gebruikersaccounts aan de slag is vrij drastisch.

Als je nu via systeemvoorkeuren>icloud kijkt, lijkt hij dan (ondanks dat hij om het wachtwoord vraagt) wel ingelogd? In dat geval: even op uitloggen klikken en proberen opnieuw in te loggen.
Als hij eenmaal succesvol aangemeld is bij icloud, zal hij ook via appleid.apple.com zichtbaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 09-02-2017 01:11 . Reden: Versie-vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Uit mijn hoofd gaat het om een OS 10.X.X

Apple ID wachtwoord gisteren gereset maar zonder succes. De twee-stap authenticator staat inderdaad aan en dit werkt ook gewoon echter enkel en alleen wanneer ik direct bij icloud/appleid inlog. Hij zal de macbook niet herkennen.

Keychain opnieuw instellen zal mijn volgende punt zijn. Helaas nu niet in de buurt van mijn vader of zijn macbook dus kan nu niet goed naar de instellingen kijken.

Alvast bedankt voor de tips, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hoeft niet heel sleutelhangertoegang opnieuw in te stellen. Als je alleen het wachtwoord van iCloud er uit haalt is dat voldoende. Dit scheelt voor de overige onderdelen weer wachtwoorden in te tikken.

Wat je ook kunt proberen is om in te liggen op iCloud.com om te kijken of de gegevens bij elkaar horen (gebruikersnaam en wachtwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Dooiedibbes schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:43:
Uit mijn hoofd gaat het om een OS 10.X.X

Apple ID wachtwoord gisteren gereset maar zonder succes. De twee-stap authenticator staat inderdaad aan en dit werkt ook gewoon echter enkel en alleen wanneer ik direct bij icloud/appleid inlog. Hij zal de macbook niet herkennen.

Keychain opnieuw instellen zal mijn volgende punt zijn. Helaas nu niet in de buurt van mijn vader of zijn macbook dus kan nu niet goed naar de instellingen kijken.

Alvast bedankt voor de tips, ik hou jullie op de hoogte.
Vooral die eerste X is net even belangrijk. :P De X in OS X staat voor 10, laatste is 10.12.x dus we hebben al 12 versies gehad. Oudere versies willen nog wel eens matig werken met nieuwere icloud opties.

Wat je eventueel ook kan doen is tijdelijk 2FA uitschakelen via apple id.com en kijken of je dan wel in kunt loggen op de mac. Als dat gelukt is kun je 2FA (als het goed is) gewoon weer inschakelen.
Het wil wel eens bokkig zijn...
En wat sypie weer zegt idd. Alleen het icloud wachtwoord uit de keychain zou voldoende moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 10-02-2017 01:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Eureka! Enkel het uitzetten van de 2FA bleek voldoende.

Bedankt voor alle tips en info guys!

Pagina: 1