Beste Tweakers,
Ik zou graag wat advies/hulp willen vragen van jullie.
Sinds kort heb ik 2 extra fans aan de bovenkant gemonteerd in mijn Evolv ATX. Zie foto hieronder.

De fans draaien een constante snelheid zelfs als de componenten in mijn systeem niet belast worden..
Nu zou ik dit graag willen aanpassen aangezien je de fans kan horen als ik zit te browsen etc.
Door onverklaarbare redenen kunnen mijn fans niet gevonden worden door het programma 'FanSpeed'..
nu begin ik te twijfelen of ik ze wel juist heb aangesloten!? Zie hieronder een foto van de aansluiting.

Zie hieronder ook een totaal plaatje van het systeem.
image post
Nu zijn mijn vragen:
Groet,
Robert.
Ik zou graag wat advies/hulp willen vragen van jullie.
Sinds kort heb ik 2 extra fans aan de bovenkant gemonteerd in mijn Evolv ATX. Zie foto hieronder.

De fans draaien een constante snelheid zelfs als de componenten in mijn systeem niet belast worden..
Nu zou ik dit graag willen aanpassen aangezien je de fans kan horen als ik zit te browsen etc.
Door onverklaarbare redenen kunnen mijn fans niet gevonden worden door het programma 'FanSpeed'..
nu begin ik te twijfelen of ik ze wel juist heb aangesloten!? Zie hieronder een foto van de aansluiting.

Zie hieronder ook een totaal plaatje van het systeem.

Nu zijn mijn vragen:
- Zijn de fans goed aangesloten?
- Wat zou een goede constante snelheid zijn voor de fans?
- Zal het systeem beter presteren als ik (zie de rode fan Corsair AF140) de 2 bovenstaande zou vervangen voor ook 2x Corsair AF140?
Groet,
Robert.