Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI GT72VR 6RE-Dominator of ASUS ROG STRIX GL7

Pagina: 1
Acties:

• janjoern
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-11 20:36
Beste allen,

Ik ben op zoek gegaan naar een mooie (17 inch) gaming laptop tussen de ongeveer 1500-2000 euro waarmee ik graag de komende 5/6 jaar (indien het me is gegund) gebruik van zou willen maken met nog voldoende capaciteit om games in toekomstige tijden nog redelijk te kunnen draaien. Ik zal deze zelden ergens mee naartoe nemen, maar heb thuis geen ruimte voor een desktop en ik vind de mobiliteit van een laptop wel net zo fijn.

Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk of systeem, of uiterlijk. Gewicht etc is gezien het feit dat die voornamelijk stationair zal zijn, niet belangrijk.

Na her en der gespeurd te hebben en specificaties/benchmarks te hebben vergeleken, ben ik zover om een keuze te maken tussen de volgende twee systemen:

https://www.alternate.nl/.../product/1300808?lk=14608 = EUR 1999,-

en

https://www.alternate.nl/.../product/1297768?lk=14608 = met actiekorting EUR 1299,-

De (voor mijn beperkte kennis :p) voornaamste verschillen zijn, zoals ik het zie, als volgt:

MSI GT72VR 6RE-Dominator / ASUS ROG STRIX GL702VM-GC004T

Intel Core i7-6820HK / Intel Core i7-6700HQ
NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
16 gb 2400mhz RAM / 8 GB 2133mhz RAM
512 GB SSD / 125 GB SSD

Nou vind ik het moeilijk om de benchmarks en de procentuele verschillen van elkaar goed op waarde te kunnen schatten tussen deze twee systemen. In hoeverre denken jullie dat de MSI laptop van EUR 2000,- de meerprijs van EUR 700,- rechtvaardigt ten opzichte van de ASUS laptop? De prijs voor het upgraden naar 16 gb en verschil in SSD-capaciteit zal wel zo rond de EUR 250 tot 300 liggen gok ik?

Zou de grafische 1070 kaart, en de 6820 cpu een paar honderd euro in verhouding meer waard zijn op langere termijn, en wellicht een langere goede gebruikservaring bij het gamen hebben? Of zijn de verschillen wellicht verwaarloosbaar, en zou het verstandiger zijn om die 700 euro weer te bewaren voor een volgend systeem te zijner tijd?

Hartelijk dank bij voorbaat voor eventuele adviezen :)

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
ik weet niet of de actiekorting nu nog geldig is (volgens mij was er een tijdslimiet op), maar het zijn twee totaal verschillende beesten.

RAM/SSD schijven kan je vervangen wanneer je wilt. Als je het nu niet nodig hebt, zal het over een paar jaar waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn.

Ik denk dat op lange termijn de betere CPU/GPU je niet veel meerwaarde biedt. Als je dat kiest dan doe je het voor het heden. Ook de betere CPU/GPU zal over 4 jaar verouderd zijn en hoogstens medium-settings ondersteunen op spellen die dan worden uitgebracht (het goedkopere alternatief zal eerder low-medium settings ondersteunen).

Ik vind het risicovol om bij de aanschaf van een laptop ervan uit te gaan dat je er langer dan 4 jaar mee kan doen. Na 3-4 jaar is de accu slecht geworden (maar als je vnl aan lichtnet zit, hoeft dat geen probleem te worden) en na 4-5 jaar ga je slijtage merken aan toetsenbord etc.

Als je nu en de komende 2 jaar op Ultra settings wil spelen, ga dan voor de dure.
Als je nu en de komende 2 jaar High-Ultra settings genoeg vind en nu geld wil overhouden voor iets anders,ga dan voor de goedkopere.

Star Citizen Referral Code

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 20:50
Die Dominator heeft ook nog eens een 120Hz scherm. De 1070 is wel veel sneller dan een 1060.

Zoals hierboven gezegd is kun je inderdaad RAM/SSD upgraden, maar dat gaat je ook flink kosten. Als je het geld er voor over hebt zou ik voor de MSi gaan.

Naar mijn mening zijn beide laptops niet echt mooi, maar de ASUS spant toch echt de kroon met oranje toetsen :P