Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office PC 300 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel van deze pc wordt voornamelijk internet, word, kassaprogramma(Dat programma is niet zwaar) en mailen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag tussen de 250 en 300 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
CD brander, monitor, muis, toetsenbord en een voeding. Deze voeding is nog helemaal nieuw maar ik weet niet of jullie nog een andere aanraden. Het gaat hier om de Ewent 600w.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een SSD er in willen hebben. Veel capaciteit hoeft het niet te zijn aangezien er bijna niks wordt geïnstalleerd op deze pc, met uitzondering van kassaprogramma, word en een internet programma. Anders zullen we hiervoor een usb gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat het liefst naar een intel processor, voor de rest van de onderdelen maakt het niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet alle office taken kunnen runnen.

Ga je overklokken?
Niet van toepassing

Wat verwacht je van ons?
Ik heb alvast een build gemaakt. Mijn vraag is hierbij of jullie een andere voeding aanraden of dat deze nog een tijdje mee zal gaan, en zo niet welke. En daarnaast nog andere punten willen aangeven dat aangepast kan worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 57,95€ 57,95
1MSI H110M ECO€ 53,95€ 53,95
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 41,95€ 41,95
1Kingston ValueRAM KVR21N15S8K2/8€ 61,95€ 61,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 306,30

-Edit: Commands waren niet correct

Verwijderd

Neem ook maar een nieuwe voeding. Ewent is van slechte kwaliteit en veel te zwaar voor een systeem dat 60w verbruikt. Nou is dat laatste niet zo erg als de voeding een nette spanning produceert. Helaas is dat bij Ewent niet het geval.

Verder een aardig lijstje. Je zou zelfs een Celeron G3900 kunnen nemen.
Geheugen kan goedkoper met pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:19

P_Tingen

omdat het KAN

Voor €11 meer heb je de pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed die multi-threading heeft. Mobo even checken of die er mee overweg kan, maar in potentie is de 4560 VEEL sneller dan de 4400 die je er nu in hebt.

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:33:
Neem ook maar een nieuwe voeding. Ewent is van slechte kwaliteit en veel te zwaar voor een systeem dat 60w verbruikt. Nou is dat laatste niet zo erg als de voeding een nette spanning produceert. Helaas is dat bij Ewent niet het geval.

Verder een aardig lijstje. Je zou zelfs een Celeron G3900 kunnen nemen.
Geheugen kan goedkoper met pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213
Welke redelijk goedkope voeding raad je dan aan, het liefst wil ik niet over de 300 euro gaan namelijk.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
pricewatch: Fortron Source FSP350-60APN is de goedkoopste incl. verzendkosten die aan te raden is. Mocht de PC meerdere uren per dag gebruikt worden, kun je beter investeren in een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt met een meer dan dubbele verwachte levensduur en hoger stroomrendement.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:15:
pricewatch: Fortron Source FSP350-60APN is de goedkoopste incl. verzendkosten die aan te raden is. Mocht de PC meerdere uren per dag gebruikt worden, kun je beter investeren in een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt met een meer dan dubbele verwachte levensduur en hoger stroomrendement.
De pc zal zeker 8 uur per dag aan staan, raad je dan de seasonic aan?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Op termijn zal het dan zeker uitbetalen om nu de duurdere voeding te kiezen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Jazeker, de Seasonic betaalt zich in efficiëntie al terug in dat geval.

Als je geld wilt besparen inderdaad gewoon de G3900 nemen, merk je niks van.
En zoals gezegd het goedkopere geheugen.

Kom je wel boven budget, maar veel meer besparen zou ik niet doen.
(behuizing kan hooguit ook wat goedkoper, lever je wel in op kwaliteit maar is minder belangrijk)

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 09-02-2017 19:32 ]

Pagina: 1