Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Erwin P
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik zoek een?
Degelijke simpele smartphone.

Wat is je budget?
Geld.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, sms, whattsapp, mail checken. GPS navigatie af en toe.

Veel sleutelwerk aan olie/waterhoudende delen waar ik wel eens een zaklamp (hé wat handig zo'n telefoon) bij nodig ben. Hike/survival in het buitenland. Meerdaagse festivals. Bij het voorgenoemde komt stoten, vallen, water/modder, dagen zonder stroom aansluiting etc veel voor.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel nog niks. Enige wat ik weet is wat ik gehad heb.
- X-cover 3: Leuke telefoon werkte goed. Echter na de up-date naar nieuwere android accu duur verdwenen. Ook niet waterbestendig genoeg, linkertoets helaas overleden.
- Crosscall Odyssey S1: Huidige toestel. Geen fijne software (franse->NL vertaalde Android), maar overkomelijk. Scherm had een erg slechte inkijkhoek, vanaf de bovenkant niet in te kijken. Speakertje hield ook niet over. Accuduur was wel imposant (3000mAh op 4' scherm). Was wel goed waterbestendig en redelijk stootvast maar nu toch een barst in het scherm. Natuurlijk niks voor te krijgen.

Opties tot nu toe:
- Cyrus CS24: Hier ben ik erg van gecharmeerd, echter kan ik er weinig over vinden. Ik ben erg benieuwd naar de inkijkhoek en het werkgemak. Alle info is welkom.

Eisen:
- Zo klein mogelijk scherm en toestel.
- Goede inkijkhoek scherm.
- Zo groot mogelijke accu, zeker 7 a 10 dagen accuduur bij enkele keren bellen of sms'en.
- Degelijk.
- Zo kaal mogelijke software. Van zowel Samsung als Crosscall onnodige dingen hebben en hebben draaien.
- GPS navigatie die fatsoenlijk werkt zonder internet.
- Redelijke speaker is een Pré.
- Nieuwe schermen voor te krijgen is ook een Pré.

Alvast bedankt,

Erwin P

[ Voor 5% gewijzigd door Erwin P op 10-02-2017 20:14 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Heb je al naar CAT gekeken als merk? merk: Cat
Hun top model, de S60 heeft een 4,7 inch scherm, maar ze hebben toestellen beginnend met 2 inch schermformaat.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
In de MAA is het wel de bedoeling om zelf met opties te komen, anders komt het topic nogal over van ik zoek x en geef mij een telefoon.

Zou je dus je openingspost willen aanpassen met wat eigen vondsten?

• Erwin P
rens-br schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:25:
[mbr]In de MAA is het wel de bedoeling om zelf met opties te komen, anders komt het topic nogal over van ik zoek x en geef mij een telefoon.

Zou je dus je openingspost willen aanpassen met wat eigen vondsten?[/]
Zal even kijken of ik nog wat toevoegen kan, maar ben eigenlijk het spoor een beetje bijster.
Ik hoopte juist (excuses als het lui overkomt!) dat er misschien een hele onverwachte hoek was.

Uiteraard de Cat S30/40 telefoons, maar er is vast meer dan wat je zo vindt bij de telefoon shops?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
categorie: Smartphones heir kin jet filtered op IP classification en so modelled vinden. I'm herb nu IP68 gekozen. Stof en Waterdicht.

[ Voor 22% gewijzigd door swhnld op 09-02-2017 20:03 ]

• Erwin P
In een ander topic las ik over de Cyrus CS 24. Super specificaties en loop er eigenlijk wel warm voor:
pricewatch: Cyrus CS 24 Zwart

Iemand hier ervaring mee of iemand die weet of hier schermpjes en spul voor te krijgen zijn?

• Erwin P
Ik overweeg nu serieus de Cyrus CS24.

Echter heb ik een vraag over het beeldscherm (specificaties opgegeven op website: 5,0'' FWVGA (1280x720)).
Weet iemand iets over de inkijkhoek van dit soort schermen?

Bron: http://www.cyrus-technology.de/smartphones/cs-24/

Eventueel aanvullende info en ervaringen natuurlijk welkom!
Pagina: 1