Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Airport Extreme/Router

Pagina: 1
Acties:

• BuckBijlsma
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-10 20:23
Hallo, ik heb een Airport Extreme gekocht omdat ik nier tevreden ben over het WIFI ontvangst door heel het huis. Moet ik de AE aansluiten op mn router(UPC) met een netwerkkabel of is dat niet handig? Heb ook nog twee Airport Expresse liggen.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:17

SuBBaSS

-has Ryzen

BuckBijlsma schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:48:
Hallo, ik heb een Airport Extreme gekocht omdat ik nier tevreden ben over het WIFI ontvangst door heel het huis. Moet ik de AE aansluiten op mn router(UPC) met een netwerkkabel of is dat niet handig? Heb ook nog twee Airport Expresse liggen.
Yep, netwerkkabel vanuit 1 van de 4 beschikbare LAN poorten op de upc router en die in de Extreme prikken in de aansluiting met "het zonnetje".
Via de airport configuration utility kun je dan vervolgens die 2 expresses met de Extreme verbinden. Dat programma zit standaard op een apple computer en is via een ipad/iphone te downloaden uit de appstore en voor windows is het via apple te downloaden.
Je hebt dan meerdere mogelijkheden, bijv. je draaloze netwerk "uitbreiden" (zelfde netwerk in alle ruimtes binnen bereik) of juist afzonderlijke netwerken aanmaken.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202056

• BuckBijlsma
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-10 20:23
@SuBBaSS bedankt, moet goed komen! Heeft het nog zin om Mn UPC router op bridge mode te zetten?

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:17

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat hoeft niet per se maar is wel aan te raden. Het kan wel naast elkaar werken, maar beter laat je upc dat ding in bridge zetten en configureer je je netwerk via de extreme.

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-11 15:43
BuckBijlsma schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:26:
@SuBBaSS bedankt, moet goed komen! Heeft het nog zin om Mn UPC router op bridge mode te zetten?
Als je wilt dat de Extreme verantwoordelijk gaat worden voor je internet verbinding, ja dat kan.
Zeker als je bijvoorbeeld poorten open moet zetten, voor games bijvoorbeeld, werkt dat een stuk fijner dan met 2 routers.

Echter.. je kan ook de Extreme instellen als "client", dan zal hij enkel het netwerk gaan uitbreiden en bemoeit zich nergens verder mee.

Edit: Spuit11 :+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |