Toon posts:

2e Pc voor Broertje

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Had ff een vraagje. Aangezien mijn broertje constant op mijn pc zit (zie sig) en ik er dus een 3e wereld oorlog van moet maken om er achter te kunnen koop ik zelf maar computer voor hem .. dit zal een amd zijn (dit is mijn eerste ook al had ik gezworen er nooit 1 in huis te halen ;-P) maar goed heb er dus niet zoveel verstand van .. maar is dit beetje redelijk system? op/aanmerkingen altijd welkom natuurlijk

Behuizing ATX miditower
Processor AMD Athlon 1400MHz DDR
Moederbord MSI MS-6380 K7T266 Pro, VIA KT266 chipset, ATX
Geheugen 128MB DDR SDRAM PC2100
Harddisk 40GB UDMA100
Monitor Iiyama VisionMaster Pro 451 19inch
Videokaart Hercules 3D Prophet 4500 Kyro II 64MB met Tv Out
Diskdrive 1.44 Mb 3.5
Modem 56 kbps (V.90)
Geluidskaart SoundBlaster Live 1024
Speakers Creative FPS 1000
Toetsenbord Logitech Toetsenbord PS/2
Muis Logitech Wheelmouse PS/2
CD-writer Philips PCRW804K 8x4x32 IDE
DVD-speler 12x DVD, 40x CD-ROM speler

PS dat beeldscherm word voor mij en hij krijgt de mijne ;) .. kind moet niet denken dat het feest blijft

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ziet er allemaal netjes uit hoor, maar waarom koop je niet zelf een nieuwe pc en geef je je oude aan je broertje :)

En waarom doe je er niet een netwerkkaartje bij? Kunnen jullie tegen elkaar spelen of makkelijk bestanden uitwisselen....

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Als je dan toch zoveel geld over hebt voor je broerjte, dan misschien een andere videokaart? Maar verder lijkt met me dat je broertje erg blij mag zijn :)

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja dat zit er allemaal nog bij 3 com kaartje :) .. en ik ga me dual p3 niet weg geven voor een amd :) .. maar goed dis geen flamewar aan het worden :) .. zolan ghij maar tevreden is :)

• BlauweFles
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 09:46 schreef Hades-Hodur het volgende:
Oh ja dat zit er allemaal nog bij 3 com kaartje :) .. en ik ga me dual p3 niet weg geven voor een amd :) .. maar goed dis geen flamewar aan het worden :) .. zolan ghij maar tevreden is :)
Sorry zag niet dat het en dual was :P
Nee dan zou ik hem ook zelf houden ja

Verwijderd

Topicstarter
en waarvoor er geen andere videokaart in komt .. omdat voor me broertje die Kryo II prima is .. hij werd in PCzone getest .. en dat zag er verder prima uit dus .. en zoveel games speelt hij niet :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

had ik maar zo`n broer >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Sjowie he moet jij dat voor je broertje betalen :? :? :?

Ehm... 128MB is te weinig vind ik, minstens 256MB.
En een andere videokaart. GF2PRO/Ultra/GF3

• elessar
  • Laatst online: 02-04-2024
Nou, gauw naar de winkel dan maar :)

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Tja, zo'n config lijkt me feest genoeg voor het kind ;) Alleen is de verhouding cpu-snelheid hoeveelheid ram een beetje zoek. Kun je niet beter een iets langzamere cpu (1.2GHz) nemen en 256MB? Is goedkoper, en snel zat (in redelijk wat gevallen zelfs iets sneller)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• majic
  • Laatst online: 20-07 13:52
In tegenstelling tot wat iemand anders hier zei in de thread is de KyroII samen met een zeer snelle cpu IDEAAL...bij een kennis van mij gaat t van een single 933 P3 naar dual P3 in quake3 van 75 naar 115 FPS timedemo 127..

op 1024 * 786 32 bit lightmap max detail ..drool :)

Verders zou ik een Epox 8K7A+ aanraden, die heeft AMD chipset en is ERG stabiel en erg goed getest. Ik blijf een bittere smaak houden bij de VIA bordjes, t blijft wat betreft 266 FSB / DDR een mindere oplossing tov AMD 761 chipset.

Die epox is ook nog eens niet zo duur.
Op dinsdag 03 juli 2001 09:40 schreef Hades-Hodur het volgende:
Hallo

Had ff een vraagje. Aangezien mijn broertje constant op mijn pc zit (zie sig) en ik er dus een 3e wereld oorlog van moet maken om er achter te kunnen koop ik zelf maar computer voor hem .. dit zal een amd zijn (dit is mijn eerste ook al had ik gezworen er nooit 1 in huis te halen ;-P) maar goed heb er dus niet zoveel verstand van .. maar is dit beetje redelijk system? op/aanmerkingen altijd welkom natuurlijk

Behuizing ATX miditower
Harddisk 40GB UDMA100
Diskdrive 1.44 Mb 3.5
Modem 56 kbps (V.90)

PS dat beeldscherm word voor mij en hij krijgt de mijne ;) .. kind moet niet denken dat het feest blijft

Verwijderd

Topicstarter
Oh mooi :) dan weet ik dat .. dan koop ik er nog wel streep je bij van 128 kost toch geen donder meer tegenwoordig :).. meer sugesties .. en die geforce 2 neeh ben ik niet zokapot van .. geforce 3 wel :) maar das voor mij niet voor me broertje :0)

kijk dit is informatie waar ik iets aan heb .. want ik ben ech teen leek op gebied van amd :) dus laat maar komen :)

Verwijderd

Volgens mij is de Athlon 1.4 in nagenoeg alle applicaties sneller dan een dual P3 op 1.13 Ghz, tenzij je hem gebruikt als (web-)server, voor 3d-studiomax of compileerwerk voor C++...

Maar als je hem toch aan je broertje geeft en hij speelt geen spelletjes, waarom koop je dan geen duron 800 met 256 MB sdram? Doet hij dingen waar je meer voor nodig hebt?

Ik zou bezuinigen op processor en moederbord en er dan meer geheugen een snellere video en betere boxen bij doen.

Verwijderd

Topicstarter
... dat bezuinigen boeit niet zo :) dus ik houd het wel zo

en wat betreft dat sneller tis geen flamewar en ik ga er ook niet 1 van maken dus geef er ook geen commentaar op :)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 03 juli 2001 10:13 schreef rderoode het volgende:
Volgens mij is de Athlon 1.4 in nagenoeg alle applicaties sneller dan een dual P3 op 1.13 Ghz, tenzij je hem gebruikt als (web-)server, voor 3d-studiomax of compileerwerk voor C++...

Maar als je hem toch aan je broertje geeft en hij speelt geen spelletjes, waarom koop je dan geen duron 800 met 256 MB sdram? Doet hij dingen waar je meer voor nodig hebt?

Ik zou bezuinigen op processor en moederbord en er dan meer geheugen een snellere video en betere boxen bij doen.
Dan is een Duron 800 wel een "giant leap" trug hoor.

Denk dat het een vette bak is.. vin het echt vet dat je een pc voor je broertje koopt :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
:) dat ik pc voor me broertje koop is gewoon omda tik er gek van word dat als ik thuis kom hij er achter zit en ik dus zowat hem door het raam moet meppen voordat ik er achte rkan :) krijg zowat afkick verschijnselen :) .. vasndaar dus .. :)

Nog meer op merkingen / Suggesties
en aub niet van amd is sneller als intel blablabla want dat boeit me verder echt geen donder gewoon

Ps en of hij dingen doet voor meer nou op moment nog niet .. maar jah .. als er iemand langs komt ken ik hem wel gebruiken om te lannen :) .. en tja .. ook beetje kijken hoelang hij mee kan .. vind ik het opzich niet zo verkeerde keuze :) . ..

en nu moet ik rennen anders mis ik me bus :)

Adios .. ik lees het straks allemaal wel

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-08 17:27
Philips 8x CDR veranderen voor een B merk 12x met burnproof.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 11:57 schreef Pee het volgende:
Philips 8x CDR veranderen voor een B merk 12x met burnproof.
Lite-On dus ;)

Verwijderd

Waarom koop je geen goedkope pc voor je broertje of laat em in iedergeval mee betalen!!! Anders ben je hartstikke gek in mijn ogen!!
[No flame intended]

Verwijderd

wat een lieve broer de mijne had alleen : een p 266 voor me over moet hem deze tread toch maars laten lezen

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

mijn broertje zou em nie krijgen... lekker zelf houden...
loopt met een beetje mazzel zelfs je dual p3 eruit (no flame intended......) :)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

wat moet je doen als je geen broer hebt?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

zozozo, dat ga jij je broertje GEVEN?
no flame intended ,maar ik denk dat als je de term broer[tje] gebruikt, hij geen dure pc nodig heeft, maar een p2 of cheape duron, tnt2 of gf2mx etc etc. Budget ding
Je moet ze al vroeg leren zelf voor hun spullen te zorgen :)
Zo'n pc kost nog geen 500 piek als je geluk hebt :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

ik geef mn broertje alleen rake klappen >:)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Heb een pc voor me zusje en vriendin in elkaar gebouwd en zelf betaald omdat ik er net zoals jij knetter :? van werd dat er altijd iemand achter MIJN pc zat. Het beroerdste is nog als ze je mail e.d gaan lezen.

Oftewel 2* duron 750 met msi k7T Turbo eronder cdrom erin + de rest en klaar was ik (en een hoop ellende armer). Maar de Pc's blijven wel gewoon van mij dus mochten ze ooit zelf zo'n ding gaan kopen dan krijg ik ze weer terug. *D FF kijken wat ik er dan mee ga doen maar dat zien we dan wel weer.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 03 juli 2001 13:14 schreef The_Ghost het volgende:
mijn broertje zou em nie krijgen... lekker zelf houden...
loopt met een beetje mazzel zelfs je dual p3 eruit (no flame intended......) :)
Tuurlijk |:(

[No flame intended]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• We Are Borg
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 03 juli 2001 10:23 schreef Hades-Hodur het volgende:
:) dat ik pc voor me broertje koop is gewoon omda tik er gek van word dat als ik thuis kom hij er achter zit en ik dus zowat hem door het raam moet meppen voordat ik er achte rkan :) krijg zowat afkick verschijnselen :) .. vasndaar dus .. :)
Ik ben volgens mij je broer die je nooit gekent hebt, pctje please :) Ben tevreden met die pc die je wilt kopen voor je broertje :)

Verwijderd

Wil je op mijn verjaardig komen en ook zo een 'kado' meenemen ???

Bedankt alvast !

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Op dinsdag 03 juli 2001 14:28 schreef Reind het volgende:
Heb een pc voor me zusje en vriendin in elkaar gebouwd en zelf betaald omdat ik er net zoals jij knetter :? van werd dat er altijd iemand achter MIJN pc zat. Het beroerdste is nog als ze je mail e.d gaan lezen.
mailtjes van je andere vriendin? >:) ;)

• Zeeuw
  • Laatst online: 17:59

Zeeuw

5.6

Zet gewoon een password op je PC :)
Scheelt je weer 5000 piek!

Ik zou dus !NOOIT! een pc voor me zusje gaan kopen.
Maar ja...misschien dat je broertje je leven heeft gered?

Read the badge, Bitch!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Is er nog plaats vrij in je gezin?!

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
ik geef je groot gelijk dat je een extra pc koopt, moet er niet aan denken dat mijn zusje contenu aan mijn pc zit, en mijn films zou vinden (vooral die xxx :P)

zou hem wel mee laten dokken :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Pff... mn broertje moet dit niet lezen, wil ie meteen een andere broer >:)

Ik dump de oude zooi altijd bij broertje..

Nu een P200MMX / 64Mb / Voodoo / 2.5Gb / 2x fikker / 3com 10/100

Wil ie meer? Wachten tot ik ooit iets regel, of zelf werken.. Dacht toch niet dat ik complete pjoeter aan 'm ga geven ?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
jezus man, koop gewoon een goedkopere pc zodat je zelf geld over hebt om je eigen pc wat te upgraden, maar zo'n monster voor je broertje kopen is echt een beetje overdreven, mijn broertje is blij dat ie uberhaupt iets van mij krijgt...

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik denk dat je teveel geld overhebt, ga anders gewoon ff lekker op vakantie, dan kan jij 2 maanden relaxen en heeft je broertje 2 maanden die pc voor zichzelf... en als je dan terugkomt zet je gewoon je pc op slot >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

1) Zet je computer aan.
2) druk op del
3) Zet je password setting op system. En verzin een leuk password.

Probleem opgelost.

Ik zou geen SBLive nemen koop een Terratec. En als je niet voor een Raid config gaat. Zou ik de Epox nemen.

Verwijderd

Pfff...wat een systeem, waarom neem je niet zoiets?;

AMD Athlon 1333 MHZ 256kb socket A 266 FBS
1024 MB 133 MHZ Kingston ram
Asus V8200 Geforce III Deluxe
71 GB Maxtor 7200 RPM hardeschijf 2mb ram
LG Flatron 915 FT Plus
Creative FPS 3500
A-open HQ 400 watt low noise
Abit KT7A 133mhz Raid controll
Sound Blaster Life 5.1 Platinium

Zo, dat zou ik als broertje pas leuk vinden.
Greetzz...jeroen

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 14:18
Ik denk dat je beter een mobo met AMD chipset kunt nemen omdat de VIA nog wat probleempjes heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Hey ben ik weer nog steeds niet thuis maar ff ergens anders :) maar goed het feit dat die pc zo "snel" is is wegens het feit dat hij wel van me broertje is maar wel in de pc hoek staat dus bij elkaar .. dus ik kan er zelf ook nog gebruik van maken :) .. en dat geld boeit nu ff niet .. dat haal ik er zelf wel weer uit met werken don't worry :)

en nee denk niet dat me ma het op prijs stelt met nog meer mensen in het gezin denk dat ik al erg genoeg ben met me pc's :)

Hailsa :)

Oh ja die cdrom speler ga ik verder veranderen .. ik denk dat ik hem zo wel houd vind het wel best zo :) .. en me broertje al lang ..

• ddZ
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Ik sluit me toch echt aan bij de anderen. Hou die poen lekker voor jezelf en pleur een password op je bak.

En als dat broertje perse ook een pc moet hebben, dan koopt hij er toch lekker zelf een?
Althans, naar mijn mening ;)

Verwijderd

5000 piek? Dat verdien je ook zomaar ff? Of ben je pooier? ;)

Nah, ik zou de poen zelf houden en me broer een eigen PC laten dokken!

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op dinsdag 03 juli 2001 09:40 schreef Hades-Hodur het volgende:
Hallo

Behuizing ATX miditower
Harddisk 40GB UDMA100
Diskdrive 1.44 Mb 3.5
Modem 56 kbps (V.90)

NOT te neerst koop vor jezelf een beter beeld scherm (als je voor je broer een pc van f5000 :9~ koopt kan je ook wel een eizo of Sony betalen )

vetder raad ik je de volgende config aan

350watt kast (over het nut van een enermaxdinges valt te twisten >:)
IWILL K dinges 266 (= DDR ) met raid
1200MHz AMD TB DDR
256MB PC2100
2x de klijnste IBM 7200 rpm umda 100 HDD
Leadtech GF 2 Pro 64mb ddr TV-out
2e hands flppy frive f 5 :+
Terratech dmx fire 1024 (met eax en a3d :Y)
fs 2200 creative/ cambridge
logitech cordless wheel muis is kwel
bij mycom heeben ze een IR draadlooskeybord f90
Geen PHILIPS !!!!!!! koop er een met Just link = of Aopen of lite on een van bijde weet niet welke |:(
en een pioneer ATA 66 DVD :9~

als het niet bevlat kan je altihjd nog aan mij geven >:)
als je het ergens niet mee eens bent hoor ik het graag als ik iets ben vergeten dito

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03-2025
Die configuratie die hierboven staat die is wel uitermate relext. alleen 1,4ghz dan wel natuurlijk he, scheelt bijna nix in prijs en staat toch wat leuker :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Draagt niks bij

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.