Time machine back up tijd restore hdd hoe weet wat wat is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 10:06
Weet iemand hoe je erachter komt welke time machine back up tijd wil terug zetten voor hdd restore ?
Kan iemand mij vertellen wat per backup tijd er veranderd is(log boek) ?

Ik hoor het graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Havelock schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:20:
Weet iemand hoe je erachter komt welke time machine back up tijd wil terug zetten voor hdd restore ?
Kan iemand mij vertellen wat per backup tijd er veranderd is(log boek) ?

Ik hoor het graag van jullie
Dat is wel even een paar keer lezen om te begrijpen wat je wilt!

Als ik het goed begrijp wil je weten welke versie van je backup bestand timemachine wil gebruiken als je een timemachine backup op een mac wilt terugzetten?
In dat geval ligt het eraan of je bijv. 1 of meerdere mac's op die schijf laat backuppen.
Time Machine werkt zo dat het de eerste keer altijd een volledige schijfkopie maakt en vervolgens steeds de laatste wijzigingen bijhoudt, het is dus (als het goed is ingesteld) altijd een actuele backup.
Als je tijdens een (her-)installatie de optie "Zet terug van time machine backup" kiest, zal hij altijd deze meest actuele bestanden terugzetten.

Daarnaast kun je via "Activeer Time Machine" in de menubalk bovenin alle wijzigingen per dag bekijken.
Stel je hebt bijv. vorige week een foto verwijderd, dan kun je via die optie terug naar het moment dat de foto er nog wel was en dan kun je op die manier individuele bestanden terugzetten.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201250

Als je wat anders bedoelt: excuses voor de onjuiste uitleg en zou je je vraag kunnen verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Sorry voor de onduidelijke uitleg.

Ik namelijk weten wat er allemaal verander is per tijd.
Zo dat als ik me hdd wil restore dat ik weet welke tijd wat er verandert.
Is ander moet ik van al mijn verandering alles gaan bij houden.

Ik hoop dat nu wat duidelijker is voor je nog bedankt voor reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Havelock schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:03:
Sorry voor de onduidelijke uitleg.

Ik namelijk weten wat er allemaal verander is per tijd.
Zo dat als ik me hdd wil restore dat ik weet welke tijd wat er verandert.
Is ander moet ik van al mijn verandering alles gaan bij houden.

Ik hoop dat nu wat duidelijker is voor je nog bedankt voor reactie.
Ik begrijp dat Nederlands niet je sterkste punt is; geen enkel punt natuurlijk, dat is er ook.
Echter; snap ik nu niet echt wat het probleem is.

Jij wilt een backup terug zetten, maar niet de laatste, om welke reden is dit? Is er een probleem voorgekomen die in de laatste backups zit? Weet je dan niet meer in welke periode dat voor is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Ik test nogal wat software en als het me bavalt ga ik het gebruiken. Soms komt het voor dat ik een aantal stapen terug wil omdat die bepaalde software of instellingen weg haald.
ik hoop dat je snap waarom ik denkt dat dit voor werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je software en de bijbehorende bestanden weg wilt halen kun je beter gebruik maken van een programma als AppZapper, die zoekt het voorkeursbestand er bij en andere bestanden van een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Havelock schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:45:
Ik test nogal wat software en als het me bavalt ga ik het gebruiken. Soms komt het voor dat ik een aantal stapen terug wil omdat die bepaalde software of instellingen weg haald.
ik hoop dat je snap waarom ik denkt dat dit voor werkt.
Ah zo.
Op zich doet Time Machine dat dus ook, maar dan voor alles. Jij wilt het blijkbaar op app-niveau, daarvoor heb ik geen tips, maar sypie blijkbaar wel.
Bij wat je vraagt denk ik in een windows-omgeving aan een app als revo-uninstaller die ook echt alles dat met een installatie meekomt verwijderd. Dan hoef je niet eens aan het werk met het terugzetten van backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
sypie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:49:
Als je software en de bijbehorende bestanden weg wilt halen kun je beter gebruik maken van een programma als AppZapper, die zoekt het voorkeursbestand er bij en andere bestanden van een app.
Aardig van je dat je met me mee denk alleen bij dit soort programma's heb wisselende verhalen over gehoord.
De een vindt het een super programma omdat voor hun doet wat het moet doen en van andere mensen hoor ik wel eens dat hun systeem om zeep heeft geholpen!
Vandaar dat ik liever naar een ander oplossing zoek zoals time machine.

[ Voor 6% gewijzigd door Havelock op 09-02-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Staat er niet wat in het logboek aan gegeven die ik kan gebruiken waar ik wat aan heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zie hier http://osxdaily.com/2014/...emoval-mac-os-x-terminal/ veel mogelijkheden. Onderaan artikel ook nog AppCleaner. Wellicht is dat wat.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Havelock schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 00:06:
[...]
van andere mensen hoor ik wel eens dat hun systeem om zeep heeft geholpen!
En daarom is het nou juist zo handig van een programma als AppZapper dat die je éérst laat zien wat die precies gaat verwijderen voordat je op het "Zap" knopje klikt. Wanneer je denkt dat bijvoorbeeld je instellingen van een programma niet weg moeten dan haal je het vinkje er voor weg, het betreffende bestand wordt dan niet mee "gezapt" naar de eeuwige jachtvelden.

Ik zou zeggen: geef het eens een kansje voor dat wat je eigenlijk doet. Wanneer je vergelijkbare programma's zoekt kijk dan even op http://www.Alternativo.net .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Maak een clone van een schoon geinstalleerde macOS eventueel aangevuld met software inclusief instellingen die je altijd gebruikt. Hoe? Zie hier: http://www.imore.com/how-to-clone-your-mac

Op Windows gebruikte ik ooit DeepFreeze. Errug fijn progje

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Havelock
Ik nu andere oplossing gevonden ik gebruik nu paragon disk manager mac.

https://www.paragon-software.com/nl/home/hdm-mac/

[ Voor 27% gewijzigd door Havelock op 13-02-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Nog een andere oplossing die een aantal handige voordelen heeft is het gebruik van virtuele machines (Veertu en Virtualbox zijn gratis tools hiervoor; mocht je meer willen dan kost het geld in de vorm van VMware Fusion of Parallels Desktop). Daarin kun je je huidige OS X versie installeren en zodoende software testen. Je hebt dan niet al die junk op je eigen systeem en je kunt zogenaamde snapshots maken van de virtuele machines. Als je dit doet voordat je de software installeert, heb je een mogelijkheid om de machine weer helemaal terug te brengen naar de stand van zaken voordat de software geïnstalleerd was. Kun je je helemaal suf testen zonder dat je eigen machine stuk gaat en je die weer moet herinstalleren/restoren.

Als je dat met Time Machine of een andere backup software wil gaan doen betekent dat je vooraf een backup moet maken, dan moet noteren wanneer dat precies was (of vanaf dan gewoon geen backups meer maken) en na je test weer een full restore doen want je weet niet precies wat een applicatie allemaal heeft zitten aanpassen/installeren (en ja, er zijn er zat die onderdelen op diverse plekken in macOS lopen te installeren maar dit nergens vermelden...dan zit je met een fikse zoektocht). Dat is behoorlijk veel werk vergeleken met zo'n virtuele machine dus kijk ook even naar alternatieven voor je manier van testen.

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 13-02-2017 21:44 ]

Pagina: 1