Fsb wil nie hoger

Pagina: 1
Acties:

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

Tubby

or not to be

Topicstarter
Ik heb een duron650@900 op een Abit KT7. De koeling is goed (35-40graden). Maar het probleem is dat ik de multiplieren niet hoger krijg zonder dat ie begint te crashen. Ik ga daar nog een voltage mod voor doen, alleen ik krijg de FSB niet omhoog. Als ik m alleen maar op 103 zet dan issie al telken zn restoration data kwijt als ik terug kom uit hibernate (w2k). En als ik hoger ga dan 103 heb ik al helemaal de popjes aan het dansen. Waar kan dit aan liggen? Ik heb in mijn pci sloten het volgende zitten: 3com nic, 128bit creative soundkaartje en ik heb geen raid op mijn mobo. Verder heb ik een Hercules Gforce2mx twinview in de agp zitten. Het geheugen is PC133 dus dat zou geen problemen op moeten leveren. Er zit ook een nieuw fannetje van Abit op de northbridge ( >:) gratis toegestuurd). Heeft iemand suggesties over wat ik moet doen ? :?

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Je hebt de KT133 chipset, niet de A versie. Deze is alleen gemaakt voor een FSB van 100, en gaat over het algemeen niet veel hoger.. (sommigen halen 105 stabiel, anderen 107, en bij sommigen wordt hij al bij 101 instabiel!)

Wat je nog kunt proberen is je memory op 100 zetten als het nu op 133 draait, maar waarschijnlijk zul je niet veel hoger komen!

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Hmmm, dat is inderdaad een mogelijkheid, want hij staat nu op fsb+33. Dankiewel voor de suggestie :)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 09:39 schreef Tubby het volgende:
...alleen ik krijg de FSB niet omhoog. Als ik m alleen maar op 103 zet dan issie al telken zn restoration data kwijt als ik terug kom uit hibernate (w2k). En als ik hoger ga dan 103 heb ik al helemaal de popjes aan het dansen.
Euh een ander moederbord kopen? Je chipset kan het niet aan. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Chaintech 7AJA (KT133). Best kut is dat, aangezien ik een unlocked TB-700 heb...

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Hmmm, dan moet ik eerst mijn oude mobo kwijt, sjit dan kan ik die condensators ook weer terug solderren :( tenzij iemand geinteresseerd is in een kt7 met extra veel ruimte rond de socket >:) . Eventueel doe ik er een voltage mod gratis bij :P

Verwijderd

Ik kan hier best op 111*9 draaien voor 1Ghz, nu op 1007=9.5*106 *schouderophalend*

Het probleem is meestal
a) geheugen. Niet al het PC100 is dat echt, net zoals het PC133. Sommig geheugen is gewoon brak en wil geen 3 Mhz hoger
b) Geforce2 MX kaarten zijn notoir moeilijk met FSB en geheugen overklok. Sommige andere kaarten trouwens ook
c) effe aannemend dat het geheugen op zich braaf is bij FSB 100 i.p.v. 133, haal eens de "Safe Defaults" op in de BIOS, ga eerst FSB overklokken, en pas als je dat stabiel hebt draaien kun je gaan tweaken aan de andere BIOS instellingen.

Als ik hier de boel in de BIOS eerst tweak, gaat m'n Elsa Gladiac MX2 al meteen in een spagaat, daar hoef ik iet eens FSB voor te overklokken :)

KT7-RAID voltage mod, Duron600@1007, VCore 1.91 V I/O 3.50 9,5 X 106 Mhz
Elsa GF2MX 166/175@170/195
enneh..
Softmenu III
fast CPUdecode = enable
enhance chip perf = enable
Force 4 way interl = disabled
4k page mode = enabled

Advanced Chipset :
alles op safe/disable/standaard

behalve :
AGP drive = manula = 'EA'
CPU to PCI buffer= enabled
PCI Busmaster 0 waitstate = ebabled
Delayed Transactions = enabled
PCI Master Read caching = enabled.

Nou,
Tweak ze :)

Verwijderd

:+ pfff.. hoebedoelu, tiepfautuh..

// Edit : Het geheugen staat trouwens op Cas3, Host+PCI, uiteindelijk dus 141 Mhz.
(256 MB Dane Elec Cas3 met Infinion chips)

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Ik ga het nu ff uitproberen ;) ik heb er overigens PC133 geheugen inzitten (merkloos)

Verwijderd

Okee. ;)

Dat merkloze PC133 kan het probleem zijn. Als dat met memclock op 100 niet verderwil dan 105 bij b.v. 7*105 is dat de schuldige.

Suc6
:Y)

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Grrrr... wil nog steeds niet hoger, maar het kan dus aan de Gf2mx liggen of aan het geheugen? Maar het geheugen zou dat toch makkelijk aan moeten kunnen?

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Is de KT7E trouwens beter te overklokken dan de KT7? ik weet dat ze allebei 100MHz fsb hebben maar mischien omdat de KT7E moderner is ofzo >:) , maar ik ga vandeweek eens solderen voor die voltagemod 8-) eens kijken hoe hoog die multiplier wil.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 13:10 schreef Tubby het volgende:
Grrrr... wil nog steeds niet hoger, maar het kan dus aan de Gf2mx liggen of aan het geheugen? Maar het geheugen zou dat toch makkelijk aan moeten kunnen?
Uhh ja.
Zet de memclock eens op HOST i.p.v. HOST+PCI, haal in het hoofd BIOS menu de safe defaults op, en zet de cpu op 7x106, Vcore op max.
Save de boel, en booten.

Als dat niet werkt, is het denk ik echt het geheugen. Enneh, die KT7E draait gewoon ook op FSB133. Yep ;)

Verwijderd

Oh oeps,
het kan nog de voeding zijn die wat zwakjes is.. Je hebt toch niet per ongeluk een Codesign 300 Watt ?? Die had ik eerst ook, puinhoop zwakke voeding...

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Dat zal ik vanavond eens gaan proberen dan. Ik weet niet wat voor een merk voeding het is, ik kan je wel vertellen die ie goedkoop was en dan ie al een aantal keer op z'n donder heeft gehad van kortsluitinkjes >:) en bovendien zit ie ook niet meer in z'n originele behuizing :D ik kan daarom het merkje ook nie meer aflezen. Ik kreeg de voeding bij een budget kastje van Alternate, het is wel een 300W voeding.

Verwijderd

Tsjah, dan is de voeding een vraagteken..
Pagina: 1