Toon posts:

pptp mxstream met FreeBSD: kaduk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding op http://www.kjkoster.org netjes opgevolgd werkte ADSL bij mij best. Nu heb ik FreeBSD opnieuw geinstalleerd, KDE ipv Gnome en niet de Ports collectie en Linux compatibiliteit geinstalled, werkt het niet meer! :(
Omdat ik niet al te ervaren ben met unix dingetjes heb ik besloten maar gewoon een terminaldump te geven van mijn zoveelste poging in te bellen:
dwizzy# pptp 10.0.0.138 --phone RELAY_PPP1 mxstream
Usage: ppp [-auto | -foreground | -background | -direct | -dedicated | -ddial |
-interactive] [-nat] [-quiet] [-unit N] [system ...]
Jul 2 22:44:39 dwizzy (unknown)[258]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:637]: Outgoing call established.
dwizzy# ping xs4all.nl
ping: cannot resolve xs4all.nl: Host name lookup failure
ik hoop dat jullie hiermee uit de voeten komen, ik niet. Ik kan natuurlijk ook andere bestanden/outputs posten als dat helpt...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf toevallig afgelopen weekend met pptp een OpenBSD 2.8 machine via een ADSL lijntje aan het internet gehangen. Misschien dat je hier wat aan hebt:

Eerst een voor OpenBSD aangepaste versie van pptp ged/l bij www.packetst0rm.org. Op de site van pptp staat volgens mij dat de laatste versie, 1.0.3 geloof ik, ook werkt op FreeBSD.

Vervolgens volgens de handleiding op www.xs4all.nl voor gebruik van ADSL op een Linux machine een /etc/ppp/options.adsl gemaakt met daarin de nodige ppp settings. (je hebt toch wel je goede login gebruikt he?) Daarna een /etc/ppp/pap-secrets en /etc/ppp/chap-secrets gemaakt. Ik wist niet welke hij zou gebruiken, maar volgens mij is het chap (MS).

Daarna inloggen met :
code:
1
./pptp 10.0.0.38 file /etc/ppp/options.adsl

Niet vergeten even 2 nameservers te zetten in /etc/resolv.conf omdat usepeerdns niet werkte onder OpenBSD

Succes in elk geval.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 09:49 schreef blender het volgende:
Ik heb zelf toevallig afgelopen weekend met pptp een OpenBSD 2.8 machine via een ADSL lijntje aan het internet gehangen. Misschien dat je hier wat aan hebt:

Eerst een voor OpenBSD aangepaste versie van pptp ged/l bij www.packetst0rm.org. Op de site van pptp staat volgens mij dat de laatste versie, 1.0.3 geloof ik, ook werkt op FreeBSD.
OpenBSD? Hmm... is dat compatible met FreeBSD?
Vervolgens volgens de handleiding op www.xs4all.nl voor gebruik van ADSL op een Linux machine een /etc/ppp/options.adsl gemaakt met daarin de nodige ppp settings.
da's wel heel anders dan de handleiding/methode die ik heb gebruikt, ik heb ergens ppp.conf aangepast
(je hebt toch wel je goede login gebruikt he?) Daarna een /etc/ppp/pap-secrets en /etc/ppp/chap-secrets gemaakt. Ik wist niet welke hij zou gebruiken, maar volgens mij is het chap (MS).
Volgens mij PAP
Daarna inloggen met :
code:
1
./pptp 10.0.0.38 file /etc/ppp/options.adsl

Niet vergeten even 2 nameservers te zetten in /etc/resolv.conf omdat usepeerdns niet werkte onder OpenBSD

Succes in elk geval.
Bedankt!
'k denk dat ik dit toch maar ga proberen morgen...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 10:21 schreef Lore het volgende:

[..]

OpenBSD? Hmm... is dat compatible met FreeBSD?
[..]
Met een beetje knutselen wel :)
da's wel heel anders dan de handleiding/methode die ik heb gebruikt, ik heb ergens ppp.conf aangepast
[..]

Volgens mij PAP
[..]
Daarom verander ik ze dus maar even allebei ;)
Bedankt!
'k denk dat ik dit toch maar ga proberen morgen...
Laat maar ff weten of het zo wel lukt...