Toon posts:

Voltage MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een MSI bordje en een 1333Mhz Athlon. Als ik in de bios de vCore op default zet registreer ik een voltage van 1.85v. Volgens de specs is de vCore van een Athlon 1.75 +- 0.1. Is dit de manier van MSI om stabiele bordjes te maken of heb ik het mis.
PS, na het handmatig omlaagbrengen van het voltage naar 1.70v (1.65 in de BIOS, ook al zoiets mafs) draait de PC nog steeds stabiel.

Heb ik het nu fout wat betreft mijn aannames wat betreft de voltages en weet iemand wat voor impact het omlaagschroeven hiervan kan hebben?

Verwijderd

Omlaagschroeven kan tot gevolg hebben:
Crashes
Minder temperatuur
,
niet gevaarlijk dus, alleen maar gunstig als je precies de grens weet te vinden..

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bug in de bios. Hij pakt geen lagere vCore. Is MSI momenteel mee bezig. Topic closed.

Verwijderd

Is dat deze bios update?

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb hier ook een tbird draaien @ 1200/266 MHz op een MSI K7T TUrbo met een vcore van 1.63v (in de bios ingesteld op 1.55v) en hij loopt lekker stabiel hoor. En een temperatuur daling van rond de 10C dus mooi meegenomen. 8-)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ze hebben bij versie 2.8 van de bios in ieder geval het volgende verbeterd
-Fix STR Fail on MS-6330Lite.
-Fix 3Dmark 2001 sometimes halt
-Fix K7T Turbo Limited cannot adjust vcore
Gezien het laatste puntje is een update de moeite van het proberen waard. (zie meuktracker of www.msi.com.tw)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
had hetzelfde probleem, de ondergrens is overigen gewoon 1.60, als je em lager zet zet ie em zelf op 1,63 :? overigens word het dan erg moeilijk om em over te clocken (zie sig) das geen echte snelheids winst, het scheelt wel in temp

Sinlath | Opinions may contain latency

Pagina: 1