Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:47
Mijn vraag:
Mijn PC start niet verder op dan de bios zodra ik de 6-pin connector heb aangesloten op mijn GPU('s). Zodra ik de 6-pins connector niet heb aangesloten dan start de PC prima op. Zodra de PC bij het windows opstart symbool zou moeten komen reboot de PC. Dit blijft eindeloos herhalen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software:
Windows 10 - 64-bit
Hardware:
Coolermaster silecio 650 case
Coolermaster SPH 850w gold voeding
Intel DZ77GA-70K Moederbord
intel 3770K Processor
2x4Gb DDR3 geheugen
Coolermaster TPC800 processor koeler
DVD rom
Sapphire HD7870 GHZ edition 2 Gb geheugen

Ook getest met reserve onderdelen:
Corsair WX550W voeding (werkt in m'n oude PC prima)
Asus 9800GT videokaart (werkt in m'n oude PC prima)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voorheen werkte deze PC altijd prima, zonder problemen. Waardoor het probleem ontstaan is, is mij niet bekend.

- Alle videodrivers de-installeren
- Andere GPU (zie hierboven) geprobeerd
- Andere Voeding (zie hierboven) geprobeerd
- Ander PCI-e slot geprobeerd op het moederbord
- Windows opnieuw geïnstalleerd
- BIOS reset uitgevoerd (door batterij te verwijderen)

Ik heb geen idee meer wat het probleem kan zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

850W is genoeg voor een enkele 7870, hell daar kun je er 2 mee aansturen.

Dus als ik het goed heb dan reboot je pc als je een gpu insteekt?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
Mijn PC blijft rebooten zodra ik de 6-pins connectoren verbind van mijn voeding.
Als ik de kaart zonder die 6-pins connectoren in m'n PCI slot steek, start de PC wel op (dan doet de kaart het uiteraard niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:26
Ik zou even kijken op welke 12V-rail de connectors zijn aangesloten.
klinkt alsof er ergens teveel Ampére word getrokken en daardoor je systeem in een bootloop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
HarryDeCowboy schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:21:
Ik zou even kijken op welke 12V-rail de connectors zijn aangesloten.
klinkt alsof er ergens teveel Ampére word getrokken en daardoor je systeem in een bootloop komt.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar misschien is iets meer uitleg van mijn kant nodig;

Mijn ene voeding is modulair, de andere niet.
Bij mijn modulaire voeding heb ik de connectoren al omgewisseld naar een andere aansluiting (ik heb 4 aansluitingen voor PCI, en heb eerst de eerste 2 geprobeerd, daarna de laatste 2).

Daarnaast ook nog met mijn 'niet modulaire' voeding (deze heeft maar 2 PCI aansluitingen) getest, maar ook hier hetzelfde verhaal.

Van de 2 GPUs heeft de 9800 GT maar 1 x 6 pin connector en de 7870 2 x 6 pin connector. Het gekke is dat als ik maar 1 x 6 pin connector op de 7870 aansluit, dan start m'n PC wel op, maar doet de GPU het niet (die heeft immers 2 x 6 pin nodig), maar als ik de 9800 GT aansluit met maar 1 x 6 pin connector (moet genoeg zijn) dan start m'n PC ook niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:26
Qon schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:29:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar misschien is iets meer uitleg van mijn kant nodig;

Mijn ene voeding is modulair, de andere niet.
Bij mijn modulaire voeding heb ik de connectoren al omgewisseld naar een andere aansluiting (ik heb 4 aansluitingen voor PCI, en heb eerst de eerste 2 geprobeerd, daarna de laatste 2).

Daarnaast ook nog met mijn 'niet modulaire' voeding (deze heeft maar 2 PCI aansluitingen) getest, maar ook hier hetzelfde verhaal.

Van de 2 GPUs heeft de 9800 GT maar 1 x 6 pin connector en de 7870 2 x 6 pin connector. Het gekke is dat als ik maar 1 x 6 pin connector op de 7870 aansluit, dan start m'n PC wel op, maar doet de GPU het niet (die heeft immers 2 x 6 pin nodig), maar als ik de 9800 GT aansluit met maar 1 x 6 pin connector (moet genoeg zijn) dan start m'n PC ook niet op...
Dat lijkt me een duidelijke oorzaak dan.
Als de 9800GT ook niet start dan ligt het probleem bij de voeding, of 1 van de kabels ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
HarryDeCowboy schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:34:
[...]

Dat lijkt me een duidelijke oorzaak dan.
Als de 9800GT ook niet start dan ligt het probleem bij de voeding, of 1 van de kabels ervan.
Dat heb ik ook uitgesloten. Omdat de ene modulair is en de andere niet, betekend dat dus automatisch dat ik ook andere kabels heb getest. In mijn optiek zou het probleem niet direct aan de voeding kunnen liggen.

Het lijkt er haast op dat mijn PCI aansluitingen op het moederbord niet meer functioneren ofzo...

[ Voor 9% gewijzigd door Qon op 08-02-2017 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Niet toevallig de Intel IGP geforceerd of daar je beeldscherm op aangesloten? (optie zoals PEG first proberen?)

Sowieso zou ik de drivers van AMD en Nvidia eens goed verwijderen met DDU.

Het is appart dat beide kaarten niet werken, tot hoever kom je? Reboot hij direct of komt hij tot Windows? Indien hij direct boot zou je kunnen kijken of een bios update het probleem verhelpt, doe dit wel pas nadat je weet dat je systeem stabiel is; Dus test je geheugen met Memtestx86+ en test je cpu met OCCT of Prime95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
Het systeem reboot direct na het bios scherm.

Ik ga meteen je advies over DDU, en bios updaten uitvoeren (na stabiliteitstest).
Heb zojuist ook nog PEG geforceerd, maar dan kom ik niet eens meer tot het bios scherm.

Update:

1. DDU uitgevoerd
2. OCCT uitgevoerd
3. Memtest86+ geprobeerd uit te voeren, maar ik kan ineens niet meer van USB booten. Als ik op F10 klik krijg ik wel USB discs te zien, maar als ik er op sta en op enter klik gebeurt er niks.
4. Dan maar Bios update geprobeerd, helaas krijg ik met de .exe methode (zie hier voor alle opties) geen mogelijkheid om de bios daadwerkelijk te updaten. Via het .exe bestand krijg ik een melding dat mijn OS niet compatible is (gebruik Windows 10, en het zou blijkbaar tot Windows 8 gaan). De andere opties zijn booten via USB of booten via CD... maar die opties werken plots niet meer via de UEFI...

Zie ook deze screenshots voor meer info over het/de boot scherm/opties: (dat rood gemarkeerde gedeelte is bij mijn EUFI scherm leeg) Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/fxqck89xt/Blijft_leeg.jpg

Ik kom helaas nog niet verder...

[ Voor 69% gewijzigd door Qon op 08-02-2017 22:39 ]

Pagina: 1