ziek van FPS

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 15:16
Zijn er nog mensen die ziek worden als ze een FPS spelen ? Vroeger speelde ik doom en quake op een 15", kon lekker lang spelen, sedert ik een 17" heb en dichter bij mijn scherm zit (kan het niet verder achteruit plaatsen) en ik speel Q3, UT of HL kom ik draaierig en krijg ik zelfs braakneigingen na 15 à 30 minuten, heeft er iemand een remedie ? Ik zit op ongeveer 40 cm van mijn scherm.
Als ik race (GP3, CMR2) met mijn stuur zit ik iets verder en word ik niet slecht, die beelden draaien ook niet zoveel als bij een FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 12:43
Mijn buurjongen heeft dat ook .... ik gelukkig niet (19" :)), lees je wel is vaker.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 17-09 10:30
Ik zit er ongeveer 50CM van mijn 21inch beeldscherm. Maar braakneigingen?? nooit last van gehad. Ik kan gewoon nonstop 10 uur een FPS doen zonder problemen. Misschien heeft het iets met de refreshrates te maken? of met de resolutie die je beeld niet goed aan kan?? Ik kan dus echt niet tegen een refreshrate onder de 85Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Duke Nukem 3d kreeg ik altijd braakneigingen en misselijkheid , zowel op de pc als op de nintendeo 64 , bet vaag eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Laatst online: 23-09 00:02
Check je monitor refresh rate eens... misschien dat het daaraan ligt :?

Ik heb trouwens ook nergens last van op 19" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Laatst online: 23-09 15:16
Mijn monitor staat op 1024 * 768 @ 85, en ik heb het in meerdere resoluties, hoe hoger de resolutie, hoe vlugger ziek, 't is zoiets als een krant lezen in een rijdende wagen, daarvan kom ik ook ziek. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk raak jij gedesoriënteerd op dat grote scherm. Mijn broer wordt ook misselijk als hij Cs aan het spelen is. Dan zit er niks anders op dan terug te gaan naar je 15" of zulke spellen niet meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

Mike78

Always

Ik heb daar ook last van. :( Is best wel irritant.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb het ook wel eens, maar niet bij alle FPS. Ik had het heel erg bij Serious Sam, en ik speel vaak op 640x480@85 Hz [damn die Savage 4 :( ]

Een tip is misschien om de gevoeligheid van je muis omlaag te zetten, dan draai je wat minder snel rond :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook geen probbies meer... :)

19" en zit er ong. 50 cm vandaan denk ik. Refresh tijdens games is rond de 80 (als ik me niet vergis... zal vast wel.. :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 09:35
Ik heb er soms last van. Bij UT nooit, maar laatst bij HalfLife ineens weer wel.
Daarvoor had ik het altijd alleen bij Doom gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word nog niet ziek als ik speel op een Beamer met een beeld van 2x1.5 m >:)

Maar ik zit hier ook nog met een 15" monitor :'( Misschien wil je 'm ruilen; ik jouw 17" en jij mijn 15" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik had het met de vroegere gen FPS spellen, met HAlf Life en CS heb ik er geen last van, is denk ik een combo van afstand, textures, refreshrat, en je vatbaarheid voor die dingen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daar ook last van! Speelde laatst een uurtje Quake 3 bij mijn buurjongen. Daarna moest ik naar huis, kotsmisselijk! De hele dag plat gelegen, toen ging het weer over. Ik heb dit vanaf toen altijd bij FPS, maar als ik nu ook maar een beetje misselijk begin te worden kap ik d'rmee. Ik heb het alleen bij FPS! Gelukkig houd ik er toch niet echt van >:)

DE REMEDIE

Voorkomen is beter dan genezen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Heb je de waarshuwing op de verpakking niet gelezen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het alleen bij goldeneye op de n64 en als ik mee kijk met iemand anders op de pc maar als ik het zelf speel op de pc heb ik er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Computerspellen zijn niet gezond" --- :o Zouden onze ouders dan TOCH gelijk hebben? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 07:14

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb er gelukkig geen last van :) . Ik ken echter wel mensen die er vroeger bij Doom heel erg veel last van hadden, maar met de huidige FPS-spellen niet meer... heel erg vaag

Ik dacht dat het iets met je evenwichtorganen te maken had. Ziek worden in een auto als je een boek leest, had daar geloof ik ook mee te maken.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 23-09 17:09
Ik had dat met duke3d, doom, wolfenstijn(nog steeds), Rise of the Traids, en soms Quake 3.
Met cs ook, maar dat komt omdat ik lag :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Je moet soms ff een seconde of 2 naar buiten kijken ofzo :)

dat hielp vroeger bij mij

ik heb er nu geen last meer van

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:35
Op dinsdag 03 juli 2001 09:32 schreef tsjarlie het volgende:
Ik zit op ongeveer 40 cm van mijn scherm.

Als ik race (GP3, CMR2) met mijn stuur zit ik iets verder en word ik niet slecht
40 cm is ook niet echt gezond |:(

Je geeft zelf de oplossing al, verder weg gaan zitten. Volgens mij moet je van Arbo minimaal 60cm van je scherm zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ziek" van FPS-games wordt ik alleen wanneer
er weer van die gasten aan het cheaten zijn tijdens Counterstrike... :r :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 07:14

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Geplaatst door JoeyC - dinsdag 03 juli 2001 16:00
er weer van die gasten aan het cheaten zijn tijdens Counterstrike...
Inkoppertje: Ik word ziek van mensen die vinden dat ze dit werkelijk in ieder topic moeten melden >:)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 16:00 schreef JoeyC het volgende:
er weer van die gasten aan het cheaten zijn tijdens Counterstrike... :r :(
idd en van gasten die een andere map willen wordt ik ook gek van :r :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 10:59

Theeboon

theebonen bestaan!

Zijn er nog mensen die ziek worden als ze een FPS spelen ? Vroeger speelde ik doom en quake op een 15", kon lekker lang spelen, sedert ik een 17" heb en dichter bij mijn scherm zit (kan het niet verder achteruit plaatsen) en ik speel Q3, UT of HL kom ik draaierig en krijg ik zelfs braakneigingen na 15 à 30 minuten, heeft er iemand een remedie ? Ik zit op ongeveer 40 cm van mijn scherm.
Als ik race (GP3, CMR2) met mijn stuur zit ik iets verder en word ik niet slecht, die beelden draaien ook niet zoveel als bij een FPS
Word je ook snel ziek in de auto? Dan moet je van die reispilletjes proberen :)

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je hl ofzo gewoon windowed zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 10:42

broes_willems

kippie hachee moddereter

tsjarlie,

Als je de resolutie hoger zet wordt het erger zeg je. Jouw videokaart gaat dan ook minder beelden per seconde genereren. Minder beelden per seconde betekent voor veel mensen een grotere belasting op de ogen etc.
(en meestal koppijn).

Ik wordt zelf af en toe erg onrustig in mijn hoofd van FPS games. Ik kan dan niet meer slapen en gesprekken voeren met mensen als ik ze moet aankijken.

Gelukkig speel ik nu tribes 2. Dat is een rustiger spel doordat je weinig close combat situaties hebt. Je hebt er wel een zware pc voor nodig anders krijg je alsnog een lage framerate (verversingssnelheid van het beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 15:36 schreef stefijn het volgende:

[..]

40 cm is ook niet echt gezond |:(

Je geeft zelf de oplossing al, verder weg gaan zitten. Volgens mij moet je van Arbo minimaal 60cm van je scherm zitten
Ik zit ook zo dicht mogelijk bij m'n scherm, anders zie ik geen f*ck meer :( 15" :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf ook, maar dan bij gewoon achter de pc zitten, niet speciaal bij een game ofzo. Dit komt bij mij door de uv straling, en het verschil in licht met m'n omgeving, ik heb namelijk erg slechte ogen (d'r is vroeger al eens goed met een laser in geh4x0r3d)

Een uv-filter over je beeld heen doet wonderen, echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

ik ben nooit ziek geworden van FPS, maar ik slaap altijd heel slecht als ik duke3d heb gespeeld.... daarom speel ik het nu ook nooit meer; hoe het komt, ik heb geen idee :?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Ja, dat heb ik met UT nou ook. Niet gaan zitten fraggen vlak voordat ik wil gaan slapen, dat gaat bij mij niet lukken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vroeger al pijn in me harses als ik wolfenstein 3d aan het spelen was. :'(

Nu gelukkig geen last meer van 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Op dinsdag 03 juli 2001 15:28 schreef Servowire het volgende:
Je moet soms ff een seconde of 2 naar buiten kijken ofzo :)

dat hielp vroeger bij mij

ik heb er nu geen last meer van
Hee servowire uit moffenland!
hoest?

enneuh...
ff ontopic:

ik heb er NOOIT last van, maar ik denk dat je het beste rechtop kunt zitten, en niet IN je monitor moet kijken (als je begrijpt wat ik bedoel..)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier.

Het begon allemaal toen ik bij een vriend thuis logeerde en goldeneye op de n64 speelde eerst zaten we gewoon zo'n 4 uur te spelen per dag maar na een paar dagen werdt ik gewoon zo duizelig ervan dat ik vlug naar de badkamer ben gegaan en daar heb overgegeven.

Sindsdien als ik spellen speel zoals Delta Force, Quake, Duke Nukem etc.. Krijg ik gewoon hoofdpijn met duizeligheid binnen 15minutes ongeveer.

Als ik bijvoorbeeld in een huis allerei kamers moet onderzoeken krijg ik het binnen 3 minutes.

Ik zit dus ook in de Matrix Online Beta de mmorpg dus en daar krijg ik dus hetzelfde na 30minuten ongeveer, heel erg jammer want het spel is super.

Ik d8 dat ik misschien hier wat kon vinden wat het kan verhelpen maar niet echt.

Ik heb het gevoel dat het ligt hoe dicht je bij de monitor zit, je camera positie en hoe snel je je camera beweegt in richtingen.

Ook heb ik gehoord dat het ook aan de resolutie kan liggen, een gast van de matrix beta heeft hem lager gezet en kreeg dus geen hoofdpijn meer enzo.

Een vriend van mij heeft me laast een tip gegeven als je hoofdpijn of duizeligheid krijgt ga dan dicht bij een muur zitten en blijf er een kwartier naar staren, tot nu toe helpt het.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet wel als ik koppijn heb niet gaan gamen, soms vergeet ik dat, en wordt de koppijn 10 keer erger.

Ik heb er nog geen last van, maar ik heb mijn reactie snelheid van mijn muis redelijl laag staan. Als ik hem hoog instel, en ik met een korte beweging 1 keer omdraai of zo, dan word ik wel duizelig, en zowieso, raak ik dan de weg kwijt (heb ik in het echie ook btw). Dus ik zou zeggen, misschien is dat een optie.

Mijn ex die had epilepsie, niet zwaar, maar de mogelijkheid was er. Die kon er niet tegen als ik met zo'n 3D game bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
juh, anders kicken we even een topic van 3 jaar oud :P
verder niet echt een hoogwaardig topic, dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.