Toon posts:

Overklokken met Asus A7V(rev. 1.02) + Duron 650 + Golden Orb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren op de beurs in utrecht de Asus A7V (rev. 1.02) + Duron 650 + Golden Orb gekocht.

Na het inkleuren van de L1 bruggetjes en alles in elkaar gezet te hebben, dacht ik m'n geluk te beproeven
8.5 x 100 mhz op 1.75 volt -> Na post gelijk vastlopen
8.5 x 100 mhz op 1.8 volt -> Na post gelijk vastlopen
8.0 x 100 mhz op 1.75 volt -> Na post vastlopen bij booten
6.5 x 100 mhz op 1.5 volt -> booten maar foutmeldingen/instabiel/af een toe vastlopen

Dacht ff dat ik m'n duron gemold had, omdat hij op de default instellingen nog steeds niet goed was. Na alles controleren bleek m'n golden orb niet stevig gemonteerd te zijn *KUT*. Bij eraf halen van de koeler zijn er kleine stukjes van 2 hoekpunten van de proc afgebrokkeld *KUT* *KUT* KUT*.
Vervolgens heb ik de koeler goed en stevig erop gemonteerd. Ik zette alles op standaard instellingen en gelukkig deed ie het nog ... pfff....
6.5 x 100 mhz op 1.5 volt -> stabiel geen problemen
7.0 x 100 mhz op 1.5 volt -> stabiel geen
problemen
7.5 x 100 mhz op 1.6 volt -> stabiel maar wel erg warm
sensor die onder de cpu zit geeft 59 C na booten en heeft een piek van 72 C (bij gebruik van burnP6, een progje gehaald bij overclockers.com om je proc maximaal te belasten)
8.0 x 100 mhz op 1.65 volt -> Posten, booten maar wel foutmeldingen
8.0 x 100 mhz op 1.7 volt -> Posten, booten, na login scherm valt beeld monitor valt weg.
8.0 x 100 mhz op 1.75 volt -> Posten, booten, na login scherm valt beeld monitor valt weg.
Bovendien is de proc bij 800 mhz de erg warm, waardoor ik niet de 1.8 en 1.85 volt heb geprobeerd.

de rest van m'n systeem:
17" LG Flatron 795FT
128 mb hyundai pc100
creative blaster TNT2 Ultra
Sb 128 pci
wisecom 10/100 mbit netwerkkaart

Weet iemand of de temperaturen die ik haal normaal zijn? kan ik nog meer uit m'n proc kan halen? Heb ik m'n cpu gemold door m'n eerste actie? moet ik een betere koeler hebben?

zoveel vragen hoop dat iemand ze kan beantwoorden...

Verwijderd

het helpt ook wel vaak als je wat cool pasta tussen je proc en koellichaam douwt dan ben je er zeker van dat de warmte goed doorloopy

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 23:55

Chop2000

Vroem

SjoSjo dat is geluk hebben dat je CPU nog leefd...

niks

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat ie het nog een tijdje houdt...
vooralsnog doet het prima op 750 mhz

koelpasta heb ik aan gedacht... maar waar zijn ze te koop??

Verwijderd

bij mijn duron is erwat van die hars af geloof ik....

hele dunne schilfertjes maar hij doet het nog gewoon Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

duron 600@900

Verwijderd

mijn duron600 haalt met gemak 900mhz
dit met golden orb
1.85 vcore
9x100 multi
temp met koe slechts 51 graden met hetzelfde mobo as uwe....wel wat smurrie er tussen gesmeert oh en 950 doet ie ook wel maar dan is ie niet stabiel meer dus ik wacht tot OC-SHOP met een versie van de monstercooler komt
(die van computernerd) en dan blazen met die hap :::::tip houd de temp tenminste onder de 60 graden dan zie ik geen problemen succes

Verwijderd

Wat is het verschil tussen een Golden Orb en een Majesty?

Ik heb een Asus A7V en een Duron 600 (weet niet of die unlocked is). en wou ook al een koelertje bestellen.

Echter bij OC-shop zijn ze niet te verkrijgen. Bij Regenboog wel, maar dat is een Majesty. (PS, is de service daar echt zo slecht?)
Pagina: 1