Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rco484
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-01 15:48
Naast mijn postje in de categorie Windows Phone ook hier even mijn probleem met Android.

Voor alle duidelijkheid, ik ben al een tijdje op een ander forum met deze problematiek bezig, maar denk dat we daar in een impasse zitten.
Wat mijn appreciatie voor de geboden hulp zeker niet wegneemt, maar misschien is er hier iemand die ons kan verder helpen.

Even de situatie schetsen.
Wij hebben meer dan 100 gsm toestellen die gebruikt worden door onze arbeiders. Deze zijn beveiligd d.m.v. FDN lijst om te voldoen aan de wet op "voordeel alle aard" .
Nu was ik op zoek naar een alternatief voor FDN omdat dit enerzijds een verouderde techniek is (maar nog steeds afdoende), en anderzijds omslachtig is voor updates te doen. Het toestel moet telkens binnen worden gebracht om de laatste nieuwe lijst te updaten.

Bedachte oplossing.
We schaffen in de toekomst de goedkoopste smartphones aan en laten de contactenlijst van een Office 365 account synchroniseren via wifi met het toestel.
Werkte prima, kon contacten online beheren en alle toestellen kregen perfect dezelfde binnen.
Probleem, de contacten werden two-way gesynchroniseerd. Wat dus betekende dat een eindgebruiker de lijst kon manipuleren.
Een work-around is gevonden in een contactenlijst aan te maken in een ander account, en deze map te delen met het gebruikersaccount als "alleen lezen".
Werkt prima voor Android maar niet voor Windows Phone, maar dit terzijde.
Probleem met deze werkwijze is dat de eindgebruiker nog steeds nummers kunnen aanpassen. Wat wel opgelost wordt als de contacten gesynchroniseerd worden, maar niet als ze een gebruiker verwijderen.

1e vraag, kan ik verhinderen dat eindgebruikers deze contactenlijst aanpassen op hun toestel?

Naast de opgegeven contacten uit de Exchange mag de eindgebruiker eveneens geen extra nummers kunnen toevoegen of bellen (voordeel alle aard).

2e vraag, is het mogelijk in Android alles te beveiligen zodat ik als admin wel aanpassingen kan doen, maar uitbellen en gebruik van Apps beperkt wordt?

Als er iets niet duidelijk is wil ik wel de lange versie van mijn Topic doorgeven. ;)

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ooit deze oplossing gebruikt: https://www.itrezzo.com/Solutions/UnifiedContactManager.aspx
Werkt ook voor het uitrollen van kalenders etc.
Alternatieve software: http://practical365.com/e...act-lists-mobile-devices/

Hierbij maakte ik gebruik van een aparte GAL

[ Voor 37% gewijzigd door arjants op 08-02-2017 16:17 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou in Exchange een address book kunnen aanmaken met al deze contacten. Vervolgens creer je een address book Policy en assign je die aan de account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rco484
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-01 15:48
@ Arjants,

Hartelijk dank voor je denkwerk en voorgestelde oplossingen.
Ik ben de twee mogelijkheden eens gaan nakijken.
Met Itrezzo kom ik al snel niet verder dan hun website. Vraag voor info of ondersteuning is tot op vandaag niet beantwoord.
Een betere oplossing leek mij CiraSync, die gebruik maakt van een Office365.
Echter kom ik ook hier al snel niet verder dan lijsten synchroniseren tussen CiraSync en Office365.
De Synchronisatie naar de smartphones zit nog steeds op het toestel naar office365. (of ik moet iets niet gevonden hebben)

Op dit ogenblik heb ik op de account Office365 een lijst lopen die ik kan synchroniseren met de smartphone.
Werkt prima, als ik aanpassingen doe op mijn pc komt het aangepast contact perfect op de smartphone.
Probleem is hier dat de gebruiker nog steeds contacten kan aanpassen en toevoegen. Wat dan ook terug in mijn lijst komt.
Verwijderd hij een contact op de smartphone, wordt dit ook verwijderd in mijn lijst.
Ook een contact toevoegen en bellen kan.
Wil ik net beletten.
Enkel de contacten die in de synchronisatielijst voorkomen, mogen gebeld worden.

Ik heb dus 1 een oplossing nodig om one-way te synchroniseren, en 2 beveiliging op de smartphone om zaken te kunnen beheren.

@ R01X0,

Vrees dat ik je niet goed begrijp.
"Vervolgens creer je een address book Policy en assign je die aan de account"
Heb geen idee wat u hiermee bedoeld, en wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het probleem heeft niet zoveel met een specifieke telefoon te maken, maar met je account server.

Dus ik geef het topic een voorzichtig schopje van AND naar WSS.