Hallo allemaal!
Ik wil binnenkort graag een desktop kopen (leef al jaren met een laptop) om hier wat meer mee te gamen. Nu heb ik begrepen dat het handiger is om zelf de onderdelen bij elkaar te scharrelen dan een kant en klare PC te kopen. Ik heb ondertussen al een groot aantal topics doorgenomen (aangezien ik geen ervaring hiermee heb) en uiteindelijk zelf een lijst gemaakt met onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games als CS GO, Planet Coaster, Witchers 3 en Age of empires II. Ook kijk ik regelmatig films/youtube en gebruik ik Ableton voor het opnemen/bewerken van gitaarnummers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan een budget rond de €1000,- exl. randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nu een laptop, neem mijn muis mee denk ik. Voor het opnemen van mijn gitaar gebruik ik een audio interface (Focusrite Scarlett 2i2) die ik er graag op wil aansluiten (is overigens gewoon USB). Koptelefoon heb ik ook maar wil wel graag boxen erbij (zie randapparatuur).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijstje wat ik heb gemaakt is als volgt:
Randapparatuur:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van een strakke uitstraling en wil daarom een dichte kast (deze plaats ik overigens toch onder de tafel). En het geluidsniveau wil ik zo laag mogelijk houden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Allereerst: kan deze combinatie van onderdelen? Mist er misschien iets? Zijn er nog tips/verbeterpunten/aandachtspunten? En past de 4K monitor in deze setup of kan ik beter voor een lagere resolutie gaan?
Ik wil binnenkort graag een desktop kopen (leef al jaren met een laptop) om hier wat meer mee te gamen. Nu heb ik begrepen dat het handiger is om zelf de onderdelen bij elkaar te scharrelen dan een kant en klare PC te kopen. Ik heb ondertussen al een groot aantal topics doorgenomen (aangezien ik geen ervaring hiermee heb) en uiteindelijk zelf een lijst gemaakt met onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games als CS GO, Planet Coaster, Witchers 3 en Age of empires II. Ook kijk ik regelmatig films/youtube en gebruik ik Ableton voor het opnemen/bewerken van gitaarnummers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan een budget rond de €1000,- exl. randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nu een laptop, neem mijn muis mee denk ik. Voor het opnemen van mijn gitaar gebruik ik een audio interface (Focusrite Scarlett 2i2) die ik er graag op wil aansluiten (is overigens gewoon USB). Koptelefoon heb ik ook maar wil wel graag boxen erbij (zie randapparatuur).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijstje wat ik heb gemaakt is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 193,70 | € 193,70 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 109,99 | € 109,99 |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | € 277,70 | € 277,70 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Blackout Edition | € 113,- | € 113,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,95 | € 163,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.070,24 | |
Randapparatuur:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | LG 27UD68-P Zwart | € 458,50 | € 458,50 |
| 1 | Edifier SPK-EF-S330D | € 142,01 | € 142,01 |
| 1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 49,95 | € 49,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 749,46 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van een strakke uitstraling en wil daarom een dichte kast (deze plaats ik overigens toch onder de tafel). En het geluidsniveau wil ik zo laag mogelijk houden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Allereerst: kan deze combinatie van onderdelen? Mist er misschien iets? Zijn er nog tips/verbeterpunten/aandachtspunten? En past de 4K monitor in deze setup of kan ik beter voor een lagere resolutie gaan?