Geforce GT730 2GB GDDR5 ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een verouderde pc en wou mijn videokaart upgraden.
Momenteel heb ik een ASRock 870 extreme3 moederbord, hier heb ik toen der tijd een Sapphire radeon hd 5830 bij gekocht. Nu wil ik ''upgraden'' naar een Geforce GT730 2GB GDDR5 omdat dit de enigste kaart is die nog PCI-e 2.0 x16 interface gebruikt. Nou is mijn vraag past deze kaart in mijn moederbord !?

Dit is wat ik nu heb:
(Videokaart) pricewatch: Sapphire HD5830 1G GDDR5 PCIE
(Moederbord) pricewatch: ASRock 870 Extreme3

Een van de twee wil ik aanschaffen:
pricewatch: Asus GeForce GT 730 2GB LP
pricewatch: Gigabyte GeForce GT 730 2GB GDDR5

Als deze kaart compatibel is, welke van deze twee kaarten is het beste en zou ik er twee ter gelijke tijd kunnen runnen ?

Dankjewel voor het helpen en beantwoorden van mijn vragen, Ruby.

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-02-2017 19:42)

Verwijderd

Een PCI-E 3.0 x16 kaart werkt probleemloos in een 2.0 x16 slot, dus geen reden om je tot zo'n oude kaart te beperken.

Je zal niet eens performance verlies zien zoek maar naar de tests met 3.0 x8, wat ongeveer dezelfde bandbreedte heeft als 2.0 x16.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een PCI-E 3.0 x16 kaart werkt probleemloos in een 2.0 x16 slot, dus geen reden om je tot zo'n oude kaart te beperken.

Je zal niet eens performance verlies zien zoek maar naar de tests met 3.0 x8, wat ongeveer dezelfde bandbreedte heeft als 2.0 x16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:51:

Dit!
Alle PCI3 kaarten zijn backwards compatible met PCI2! Dus je kunt zo ongeveer iedere kaart daar wel in gebruiken zonder dat het PCI slot de bottleneck gaat worden.

Wat wil je doen met de kaart? Gamen? Wat voor games? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een GT730 is geen upgrade maar een downgrade wat betreft performance.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke cpu en merk en type voeding heb je?
Wat is het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal super bedankt voor de snelle reacties!

Mijn huidige setup is als volgt:
ASRock 870 extreme3
AMD phenom II x4 955 BE geklokt naar 3.7 GHz
Sapphire hd 5830 1GB GDDR5
8GB DDR3 4x2
be quiet! pure power L7 530W

Kan ik de videokaart vervangen door een Geforce GTX 1050 Ti?
Welk merk kan ik het beste aanschaffen in prijs/preformance verhouding?
En wat raden jullie mij aan om erin te zetten?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou beter voor een rx 470 4 gig kunnen gaan die is een heel stuk sneller dan de 1050ti die een beetje overpriced is voor ze price/performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:10:
Je zou beter voor een rx 470 4 gig kunnen gaan die is een heel stuk sneller dan de 1050ti die een beetje overpriced is voor ze price/performance.
Dit zeker. Let ook even op dat je echt een 4GB kaart koopt zodat hij iets langer mee kan. De meeste nieuwe games draaien een stuk beter met 4GB, daar loop ik met mijn huidige 780Ti (3GB) steeds meer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The mask,

Ik wil er voornamelijk battlefield 1 en overwatch mee gaan spelen.
Ook vraag ik me af of de huidige processor niet een bottleneck is voor een 4GB GPU.

Groeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:41:
The mask,

Ik wil er voornamelijk battlefield 1 en overwatch mee gaan spelen.
Ook vraag ik me af of de huidige processor niet een bottleneck is voor een 4GB GPU.

Groeten.
Voor Battlefield kun je de hele PC wel vervangen. Alle onderdelen zitten ver onder de minimale vereisten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dat het geval is is dit een beetje een redelijke setup?

ASRock 970M Pro3
AMD FX-8320 Black Edition
Sapphire Radeon RX 470

Groeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat is het niet, het moederbord is ook niet echt geschikt voor zo'n CPU. De CPU verbruikt meer stroom dan waar het moederbord geschikt voor is. Ik zou daarnaast ook even een maandje wachten want AMD Ryzen staat vlak voor de deur en lijkt heel interessant te zijn. Zie: EaS in "[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 35" en zie ook de topicstart voor veel info: [Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 35

Lijkt er dus op dat AMD Ryzen voor hele snelle prestaties voor een heel laag prijspunt gaat zorgen. Dit zal ongetwijfeld ook zorgen voor opschudding en het prijssegment vlak daaronder.

Overigens zou ik ook eens naar een SSD kijken en welke voeding heb je nu? Behuizing en andere onderdelen noemen is ook wel handig.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 09-02-2017 10:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1