Nieuwe auto (SUV) voor lang persoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren op een nieuwe auto. Het liefst een SUV maar mochten er andere alternatieven beter zijn dan sta ik daar zeker voor open.

Momenteel rijd ik een Peugeot 208 1.4 Allure 5-deurs Benzine. Auto rijdt heerlijk en heb hem nu bijna 4 jaar in bezit. Mijn vriendin rijdt in een Ford Ka uit 2003 en ondertussen maakt zij per dag bijna net zoveel kilometers als ik, ongeveer 100km. Het idee is dus dat zij mijn auto krijgt en ik dan een nieuwe.

De belangrijkste reden dat ik op zoek ben naar een nieuwe auto is het zit comfort in de 208. Mijn stoel staat altijd zover mogelijk naar achter (kan niet als er iemand achter mij zit). Zitting staat zover mogelijk naar beneden, echter staat hij dan schuin (voorkant hoger dan de achterkant). Rugleuning staat recht zodat ik normaal kan zitten en niet hoef te reiken naar mijn stuur.
Ik ben 1.94m lang en zit met mijn hoofd tegen het dak zodra ik recht op zit, hierdoor zit ik altijd onderuit gezakt of naar voren gebogen. Wat allebei niet bepaald comfortabel is. Tevens door de schuine zitting en rechte rugleuning zit je ook niet echt comfortabel.

Waar moet mijn auto aan voldoen:
- Liefst SUV
- Genoeg ruimte voor mij als bestuurder om recht op te zitten (zoals bijvoorbeeld in een bedrijfswagen)
- Genoeg ruimte achter mij zodat ik niet naar voren hoef als er 4 of 5 personen in de auto zitten
- Genoeg bagageruimte om spullen mee te nemen indien we met het gezin weg gaan
- Liefst instelbare bestuurdersstoel met geheugen functie, zodat ik hem makkelijk terug kan zetten als iemand anders er in gereden heeft

Eisen zijn vooral praktisch van aard en dus vooral gericht op mijn comfort. Ik ben gek op luxe (vandaar ook de destijds uitgebreidste uitvoering van de 208) dus dat wil ik ook wel graag terug.

Budget waar ik momenteel aan zit te denken is zo rond de € 30.000. Ik weet dat tweedehands goedkoper is en dat de afschrijving op nieuwe auto's hoog is, maar nieuw is mijn persoonlijke voorkeur dus daar hoeven we het niet over te hebben.

Welke auto's momenteel mijn voorkeur hebben, op uiterlijk en nog niks getest of in het echt bekeken:
- Nissan Qashqai
- Peugeot 3008
- Mazda CX-5 (grote waardevastheid volgens ANWB)
- Skoda Kodiaq

Lijst is nog langer van mogelijke auto's maar deze vind ik op het eerste gezicht erg mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:45

-tom-562

Oliesjeik

Uit dat rijtje zou ik voor de CX-5 gaan, die is nog het mooist ook :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Denk dat je juist met een SUV weinig ruimte hebt in mijn ogen. Die dingen zijn binnen in vaak erg laag. Wellicht de Mazda niet. Maar passen is altijd belangrijk.

Ikzelf met mijn 1m93 rij in een C4 Grand Picasso (2010 model). Maar door de wegschuivende zonneklep zit ik toch als ik echt rechtop zit tegen dat deel aan met mijn hoofd. Let wel, bij onze familie is het bovenlijf iets langer dan gemiddeld waardoor je dit sneller hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dat is een mening, geen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
The_Ghost16 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:37:
- Genoeg ruimte achter mij zodat ik niet naar voren hoef als er 4 of 5 personen in de auto zitten
afhankelijk van je beenlengte zal dit een hele lastige worden
ik ben zelf 1cm korter als dat jij bent, maar ik heb in verhouding een kort bovenlichaam: mijn stoel staat dus bij de meeste auto's in de verste stand. Dan kan er meestal niemand meer fatsoenlijk achter zitten.
(Octavia, ASX, Qashqai, CX-5, 308SW, 320d, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 19:55
Mijn zwager heeft een Ford C-Max. Voldoet aan al jouw criteria.
Hij is ongeveer jouw lengte en heeft een hekel als het tegen de dakrand aankijkt van de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
-tom-562 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:43:
Uit dat rijtje zou ik voor de CX-5 gaan, die is nog het mooist ook :)
Vind deze zelf ook wel erg mooi. Was al van plan er eens naar te gaan kijken. Mijn huidige Peugeot dealer verkoopt ook Mazda en Hyundai (de Tuscon bijvoorbeeld) dus kan daar wel even langs gaan binnenkort.
Theone098 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:51:
Mijn zwager heeft een Ford C-Max. Voldoet aan al jouw criteria.
Hij is ongeveer jouw lengte en heeft een hekel als het tegen de dakrand aankijkt van de voorruit.
Bedankt voor de tip, ziet er hetzelfde uit als de Kuga alleen die is wat hoger (zou mijn voorkeur hebben). Gelukkig zit er een Ford dealer in Den Helder dus kan daar mooi even gaan kijken binnenkort.

[ Voor 29% gewijzigd door The_Ghost16 op 08-02-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je vergeet de Ateca. Goedkoop en ruim.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 19:55
The_Ghost16 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:54:
[...]

Bedankt voor de tip, ziet er hetzelfde uit als de Kuga alleen die is wat hoger (zou mijn voorkeur hebben). Gelukkig zit er een Ford dealer in Den Helder dus kan daar mooi even gaan kijken binnenkort.
Ik zou ze allebei proberen. Stiekem denk ik dat de C-max groter is dan de Kuga.
Ik heb zelf een S-max, de C-max is alleen wat minder breed. Verder scheelt het niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
kevinl schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:55:
Deze kende ik nog niet, zal er eens naar kijken. Eerste blik op de prijs is niet goedkoop zoals jij zegt, prijs is gelijk aan de meeste SUV's in dit segment (heb er 15 op een lijstje staan of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:23
Kan je niet eens kijken of je op een andere manier comfortabel kan zitten, het is niet dat 1,94 nou zo verschrikkelijk lang is. Wil je perse je benen gestrekt hebben of hoe moet ik het me voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
kevinl schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:55:
Binnenruimte viel mij daar erg tegen, met mijn 195 en rechte zit had ik niet echt een ruimtelijk gevoel meer. Ook paste ik niet lekker achter mijzelf doordat de achterbak relatief groot is en daardoor de achterbank verder naar voren staat naar verhouding.

Niet echt meer interessant als nieuwe auto denk ik aangezien het een wat ouder model is, maar mijn moeder heeft een Skoda Yeti, daar kan ik met mijn 195 prima achter mijzelf zitten en hoef ik de stoel niet eens omloog te zetten als bestuurder. Door het blokkendoos model zit er voor de buitenafmetingen erg veel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Malt007 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:59:
Kan je niet eens kijken of je op een andere manier comfortabel kan zitten, het is niet dat 1,94 nou zo verschrikkelijk lang is. Wil je perse je benen gestrekt hebben of hoe moet ik het me voorstellen?
Helaas is een andere manier van zitten geen optie. Heb helaas een gevoelige rug, nek en schouders. Krijg daar ook erg veel last van als ik in de auto zit, vooral de schouders. Ik heb als Software Ontwikkelaar dan ook niet het beste beroep om dit te kunnen ontzien, maar op kantoor is alles ergonomisch. Beetje jammer dat dan mijn auto het niet is, waar ik minimaal 1,5 uur per dag in zit.
nooberke schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:00:
[...]

Binnenruimte viel mij daar erg tegen, met mijn 195 en rechte zit had ik niet echt een ruimtelijk gevoel meer. Ook paste ik niet lekker achter mijzelf doordat de achterbak relatief groot is en daardoor de achterbank verder naar voren staat naar verhouding.

Niet echt meer interessant als nieuwe auto denk ik aangezien het een wat ouder model is, maar mijn moeder heeft een Skoda Yeti, daar kan ik met mijn 195 prima achter mijzelf zitten en hoef ik de stoel niet eens omloog te zetten als bestuurder. Door het blokkendoos model zit er voor de buitenafmetingen erg veel ruimte in.
Als ik naar de Skoda Kodiaq ga kijken dan zal ik ook eens kijken naar de Yeti, vind hem alleen zo op een plaatje wel erg lelijk. Vind dat vierkante maar niks, ook al is het efficiënt.

[ Voor 28% gewijzigd door The_Ghost16 op 08-02-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 19:34
op uiterlijk en nog niks getest of in het echt bekeken
Tjah, dan is je lijstje niets waard. Interieur, zitcomfort stoelen en rijgedrag zijn belangrijk.

Misschien toch ook eens de Seat Actea bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door anessie op 08-02-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Oe! de 3008 dat vind ik echt een mooie wagen! :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
anessie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:08:
[...]

Tjah, dan is je lijstje niets waard. Interieur, zitcomfort stoelen en rijgedrag zijn belangrijk.

Die Mazda's zijn mooie bakken maar dat interieur vind ik persoonlijk dan weer niet om aan te zien.

Misschien toch ook eens de Seat Actea bekijken.
Ben ik met je eens hoor. Vandaar ook dat mijn lijstje van auto's bestaat uit bijna alle mogelijke SUV's die er in die prijsklasse te krijgen is. Eerste indruk doe je toch op uiterlijk. Dat is ook de reden dat ik het hier vraag, want er zijn vast mensen met ervaring waardoor ik bepaalde auto's al kan overslaan om te bezichtigen.

Ondertussen die Seat al meerdere keren voorbij zien komen, toch maar eens gaan bekijken dan.
Jasphur schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:10:
Oe! de 3008 dat vind ik echt een mooie wagen! :D
Volledig mee eens!

[ Voor 9% gewijzigd door The_Ghost16 op 08-02-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik zou denk ik gaan voor de Skoda Kodiaq. Ding is groot :D echt een maat groter dan de auto's op je lijst, gezien je behoefte zit je met de Skoda goed.
Daarnaast is het een splinternieuw model, dus je hebt niet over een jaar alweer een nieuwer model (= niet goed voor je restwaarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb een 2017 Kia Sorento, maar ik ben voor de versie zonder glazen dak gegaan (moonroof?). Dat scheelt zeker 2-3 cm, en die heb ik hard nodig.

Ik merk wel dat ik mijn stoel niet helemaal meer naar achter hoef te zetten omdat je meer rechtop zit ipv liggend in een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Laatst online: 25-05 19:34
Merk net dat Mazda CX-5 tegen zomer 2017 een update heeft met een compleet nieuw interieur. Geen idee of je daar wil op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:56
Mijn schoonpa zit op 1.95 en heeft recent de Renealt Kadjar in de lease aangeschaft. Je moet dan wel de variant nemen zonder panoramadak. Dan heb je hoofdruimte te over. Met panoramadak komt het interieur er een stuk krappper vanaf.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

RodeStabilo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:43:
[...]

Dat is een mening, geen feit.
En meningen geven mag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Natuurlijk wel, maar hier lijkt het als feit te worden gepresenteerd. Als er had gestaan 'en dit vind ik ook nog eens de mooiste van het stel' dan had ik er niets van gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531754

Misschien net boven budget, en sowieso geen SUV, maar is een skoda superb geen optie? Die zijn echt heel royaal qua binnenruimte, als er daar niemand achter je kan zitten zou dat me verbazen. Rechtop zitten lijkt me ook geen probleem maar dat zou je moeten testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
De nieuwe toyota C-HR valt wel binnen je budget. Ik heb er zelf nooit ingezet dus kan je niet vertellen hoe ruim die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:04

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik wel.. en die is totaal niet ruim ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Anoniem: 531754 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:20:
Misschien net boven budget, en sowieso geen SUV, maar is een skoda superb geen optie? Die zijn echt heel royaal qua binnenruimte, als er daar niemand achter je kan zitten zou dat me verbazen. Rechtop zitten lijkt me ook geen probleem maar dat zou je moeten testen
Niet fatsoenlijk uitgerust onder de 30K te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:14:
Mijn schoonpa zit op 1.95 en heeft recent de Renealt Kadjar in de lease aangeschaft. Je moet dan wel de variant nemen zonder panoramadak. Dan heb je hoofdruimte te over. Met panoramadak komt het interieur er een stuk krappper vanaf.
Mijn ouders hebben deze auto ook (1.2 Turbo), en ik houd nog redelijk wat hoofdruimte over (ben zelf ook 1.95). Is zelfde platform als de Qashqai, maar de motorisering van Renault is wat ruimer qua keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
The_Ghost16 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:54:
Vind deze zelf ook wel erg mooi. Was al van plan er eens naar te gaan kijken. Mijn huidige Peugeot dealer verkoopt ook Mazda en Hyundai (de Tuscon bijvoorbeeld) dus kan daar wel even langs gaan binnenkort.
Ik ben zelf wel fan van de Tucson.
Hij is echt een stuk ruimer dan een Qashcai of Ateca en een stuk goedkoper dan de CX5.

Heel eerlijk vind ik hem ook nog een van de mooiste SUV's van dit moment.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Als je van luxe houdt, vlak ook de Koreanen niet uit, die doen het uitstekend in de vergelijkende tests (ik lees Autoweek, Auto Review en Autovisie). Hyuandai Tucson en Kia Sportage & Niro. Suzuki Vitara is ook een fraaie auto imo, Suzuki biedt veel waar voor je geld. Denk ook aan de nieuwe S-Cross.

Renault Kadjar is de iets grotere versie van de Qashqai, al merk je dat vooral in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:38
Maar let wel op, als hij niet meer uit wilt geven dan de 30.000 dan krijg je amper auto bij de Kadjar.
Dan zit je met minder dan 100 pk (circa 95) op een zware auto, die hij ook voor gezinsuitjes wilt gebruiken (4-5 mensen), dan nog misschien wat mee in de kofferbak en je komt amper vooruit. Dan moet je al zaken gaan forceren en laten zweten wat de levensduur niet ten goede komt.

Daar waar het een koop auto betreft, wil je er (aannamen) wel langer mee doen dan 2-4 jaar. Kijkend naar het vermogen van de motor is die snel op.
Dan ga je al richting de beste van de beste qua motor, en dan kom je helaas bij een 1.6 met iets meer dan 100pk. Ook ga je dan alweer een paar 1.000 euro boven het budget uit.
Voor lease is het leuk, auto gaat na 2-4 jaar weer terug naar de eigenaar (leasebedrijf).

In mijn ogen is dat geen aanrader voor een gezin en zijn er al veel betere alternatieve (waar ik, kijkend naar het budget, niks aan toe toe te voegen heb. De TS en andere tweakers zijn al met denk ik, de beste mogelijkheden gekomen. En dat is niet de Kadjar).

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 08-02-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
B0MBACI schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:13:
Ik zou denk ik gaan voor de Skoda Kodiaq. Ding is groot :D echt een maat groter dan de auto's op je lijst, gezien je behoefte zit je met de Skoda goed.
Daarnaast is het een splinternieuw model, dus je hebt niet over een jaar alweer een nieuwer model (= niet goed voor je restwaarde)
Kwam toevallig langs deze auto en vond hem er gelijk wel fantastisch uit zien. Zodra hij in de showroom te vinden is maar eens naar gaan kijken.
anessie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:14:
Merk net dat Mazda CX-5 tegen zomer 2017 een update heeft met een compleet nieuw interieur. Geen idee of je daar wil op wachten.
Heb nog wel een paar maanden geduld voordat ik mijn keuze ga maken. Misschien dat hij dan met het huidige interieur wel voor een goede deal te krijgen is.
Zal eens bij de Renault dealer langs om hem te gaan bekijken. Vind hem er wel stoer uit zien.
Megamind schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:14:
Ik heb een 2017 Kia Sorento, maar ik ben voor de versie zonder glazen dak gegaan (moonroof?). Dat scheelt zeker 2-3 cm, en die heb ik hard nodig.

Ik merk wel dat ik mijn stoel niet helemaal meer naar achter hoef te zetten omdat je meer rechtop zit ipv liggend in een auto.
Deze is wel erg duur 8)7
Anoniem: 531754 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:20:
Erg ruime auto maar helaas wel te ver boven budget als je wat extra opties neemt.
dfrenner schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:29:
[...]

Ik ben zelf wel fan van de Tucson.
Hij is echt een stuk ruimer dan een Qashcai of Ateca en een stuk goedkoper dan de CX5.

Heel eerlijk vind ik hem ook nog een van de mooiste SUV's van dit moment.
Had hem eerder al even snel genoemd maar ga hier ook zeker naar kijken. Vond hem eerst niet echt mooi, maar nu paar keer gezien en is toch wel leuk om te zien.
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:30:
Als je van luxe houdt, vlak ook de Koreanen niet uit, die doen het uitstekend in de vergelijkende tests (ik lees Autoweek, Auto Review en Autovisie). Hyuandai Tucson en Kia Niro. Suzuki Vitara is ook een fraaie auto imo, Suzuki biedt veel waar voor je geld. Denk ook aan de nieuwe S-Cross.

Renault Kadjar is de iets grotere versie van de Qashqai, al merk je dat vooral in de kofferbak.
Was me destijds bij de Kia Rio ook al opgevallen (naar gekeken toen ik de 208 kocht). Bij Kia vind ik de Sportage ook wel erg mooi. Suzuki Vitara is wel leuk maar niet echt spectaculair ten opzichte van andere auto's. Hij is ook wel een stuk goedkoper volgens mij.
LopendeVogel schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:32:
[...]

Maar let wel op, als hij niet meer uit wilt geven dan de 30.000 dan krijg je amper auto bij de Kadjar.
Dan zit je met minder dan 100 pk (circa 95) op een zware auto, die hij ook voor gezinsuitjes wilt gebruiken (4-5 mensen), dan nog misschien wat mee in de kofferbak en je komt amper vooruit.

Daar waar het een koop auto betreft, wil je er (aannamen) wel langer mee doen dan 2-4 jaar. Kijkend naar het vermogen van de motor is die snel op.
Dan ga je al richting de beste van de beste qua motor, en dan kom je helaas bij een 1.6 met iets meer dan 100pk. Ook ga je dan alweer een paar 1.000 euro boven het budget uit.

In mijn ogen is dat geen aanrader voor een gezin en zijn er al veel betere alternatieve (waar ik, kijkend naar het budget, niks aan toe toe te voegen heb. De TS en andere tweakers zijn al met denk ik, de beste mogelijkheden gekomen. En dat is niet de Kadjar).
Bedankt voor deze uitgebreide post. Dit valt mij bij wel meer auto's op dat het vermogen wat te wensen over laat bij de goedkoopste motor blokken. Auto moet minimaal 4 jaar mee gaan, liefst langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
The_Ghost16 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:36:

Bedankt voor deze uitgebreide post. Dit valt mij bij wel meer auto's op dat het vermogen wat te wensen over laat bij de goedkoopste motor blokken. Auto moet minimaal 4 jaar mee gaan, liefst langer.
Klopt, omdat lease zeer populaire is bezuinigen ze ontzettend veel op motoren. Gelukkig doet niet iedereen dat, zoals bij de geadviseerde modellen veel meer mogelijk is op motorisch gebied (en dat is zéér belangrijk bij een koopwagen).
Stel je neemt een 1.6 met weinig PK op een zware auto, die ook nog ''zwaar'' beladen wordt met mensen (geen belediging!), daar krijg je amper geld voor na een x aantal jaar. Die blokken gaan snel op, ook kunnen daar de nodige reparaties aan vast komen te zitten. En net die wil je zo min mogelijk hebben bij een koop auto, bij lease is dat al veel minder belangrijk.

Maar goed, de meeste modellen die geadviseerd zijn, kunnen geleverd worden met een degelijk blok, met degelijke onderdelen en etc wat de levensduur alleen maar ten goede komt.

Dus let hier ook mee op, buiten het zit gedeelte wat natuurlijk prio nr 1 heeft, komt het motorische gedeelte en etc denk ik toch wel op nr 2.

Succes, ik ben benieuwd welke toffe SUV het voor jou gaat worden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Heeft imho niet zoveel met lease te maken. het zou me verbazen als grote autofabrikanten rekening houden met een kleine afzetmarkt als nederland (motoren zijn immers in alle landen hetzelfde en we zijn het enige land waar het maar slecht blijft gaan met de verkopen binnen de EU.)

Het heeft meer van doen met de downsizing trend van de laatste jaren.

ben het wel met je eens dat een Renault Kadjar met 95pk een beetje sneu is.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 08-02-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:05
Ik ben zelf 1,98 en heb een testrit gemaakt met de Suzuki Vitara. Het is best een goedkope auto, je merkt dat wel aan bijvoorbeeld het geluid als je de deur dicht doet. De ruimte in de auto vond ik erg fijn, en had redelijk wat ruimte over achter mijzelf. Ik kwam met mijn hoofd niet in de buurt van het panoramadak(wat open kon).

Een andere optie is ook nog de Kia Sportage SportsWagon. Ik heb hier ook een testrit mee gemaakt. Een geweldig ruimte auto, waarbij je gemakkelijk achter jezelf kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
The_Ghost16 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Zal eens bij de Renault dealer langs om hem te gaan bekijken. Vind hem er wel stoer uit zien.
[...]

Deze is wel erg duur 8)7
In Nederland is het onzin om deze te kopen, maar ik bedoelde, kijk naar modellen waar niet automatisch zo'n uitschuifbaar dak bijkomt, dat scheelt behoorlijk in comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Megamind schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:48:
[...]

In Nederland is het onzin om deze te kopen, maar ik bedoelde, kijk naar modellen waar niet automatisch zo'n uitschuifbaar dak bijkomt, dat scheelt behoorlijk in comfort.
Ah dan had ik het verkeerd begrepen :) Maar inderdaad neemt een panoramadak behoorlijk wat ruimte weg boven je hoofd. Heb dit al eens mogen testen in een Qashqai (van 2010 of zo)
Bioflap schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:46:
Ik ben zelf 1,98 en heb een testrit gemaakt met de Suzuki Vitara. Het is best een goedkope auto, je merkt dat wel aan bijvoorbeeld het geluid als je de deur dicht doet. De ruimte in de auto vond ik erg fijn, en had redelijk wat ruimte over achter mijzelf. Ik kwam met mijn hoofd niet in de buurt van het panoramadak(wat open kon).

Een andere optie is ook nog de Kia Sportage SportsWagon. Ik heb hier ook een testrit mee gemaakt. Een geweldig ruimte auto, waarbij je gemakkelijk achter jezelf kan zitten.
Zal hem sowieso proberen. Ben alleen bang dat ik hem te saai ga vinden, maar dat merk ik vanzelf.

Iedereen bedankt voor de reacties tot dusver. Ik ben nog benieuwd naar de volgende auto's wat daar de meningen over zijn:
- Volkswagen Tiguan
- Opel Mokka X

Voor de rest zijn alle modellen die ik zelf gevonden had wel genoemd :)

[ Voor 52% gewijzigd door The_Ghost16 op 08-02-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Bioflap schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:46:

Maar ook bij de Vitara zit je weer met een bagger blok voor het geld. Wil je weer de max van de auto (1.6je) dan zit je ruim boven de 30.000 euro (boven de 35.000).

Zelf heb ik de Kia zojuist bekeken: oké
Mazda CX 5 GT-M Line (35.000 rijklaar, K-tje verkopen voor 1.000 euro(?), zit je op 34.000): oké

Beiden iets bijbetalen maar dan krijg je bij oa de Mazda CX5 wel een luxe uitvoering met een relatief krachtige 2liter blok met 165PK. Voor de rest standaard in deze 35.000 euro kostende luxere uitvoering, 19 inch velgen, bose premium surround system (altijd leuk, kinderen die boven de muziek uit proberen te kwaken) en sensoren (toch wel leuke assist functies) en etc.

Maar goed, nu de zit comfort nog haha, ik zou totaal niet weten hoe de CX5 van binnen zit met je lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
The_Ghost16 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Ah dan had ik het verkeerd begrepen :) Maar inderdaad neemt een panoramadak behoorlijk wat ruimte weg boven je hoofd. Heb dit al eens mogen testen in een Qashqai (van 2010 of zo)

[...]

Zal hem sowieso proberen. Ben alleen bang dat ik hem te saai ga vinden, maar dat merk ik vanzelf.

Iedereen bedankt voor de reacties tot dusver. Ik ben nog benieuwd naar de volgende auto's wat daar de meningen over zijn:
- Volkswagen Tiguan
- Opel Mokka X

Voor de rest zijn alle modellen die ik zelf gevonden had wel genoemd :)
Enige ervaring die ik heb met de Volkswagen Tiguan is dat deze echt heerlijk is voor je passagiers :P en erg stil is.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
LopendeVogel schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:56:
[...]

Maar ook bij de Vitara zit je weer met een bagger blok voor het geld. Wil je weer de max van de auto (1.6je) dan zit je ruim boven de 30.000 euro (boven de 35.000).

Zelf heb ik de Kia zojuist bekeken: oké
Mazda CX 5 GT-M Line (35.000 rijklaar, K-tje verkopen voor 1.000 euro(?), zit je op 34.000): oké

Beiden iets bijbetalen maar dan krijg je bij oa de Mazda CX5 wel een luxe uitvoering met een relatief krachtige 2liter blok met 165PK. Voor de rest standaard in deze 35.000 euro kostende luxere uitvoering, 19 inch velgen, bose premium surround system (altijd leuk, kinderen die boven de muziek uit proberen te kwaken) en sensoren (toch wel leuke assist functies) en etc.

Maar goed, nu de zit comfort nog haha, ik zou totaal niet weten hoe de CX5 van binnen zit met je lengte.
Dit was precies de versie die ik heb gezien van de CX-5. Vind die namelijk wel erg compleet voor een gunstige prijs. Alleen inderdaad nog geen idee hoe hij zit :)

Straks mijn huidige auto ophalen bij de garage (onderhoudsbeurt). Gelijk maar even de 3008 van dichtbij bekijken. Misschien is het wel helemaal niks :P
Jasphur schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:00:
[...]

Enige ervaring die ik heb met de Volkswagen Tiguan is dat deze echt heerlijk is voor je passagiers :P en erg stil is.
Klinkt wel als interessant. Vind alleen volkswagen standaard erg saai. Mara alleen ervaring met de golf en polo.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Ghost16 op 08-02-2017 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:13
Mijn vader is 2.00 meter en rijdt in een Toyota RAV4. Ik ben zelf 1.94m en snap werkelijk niet hoe hij met z'n lange lichaam goed in de Toyota kan zitten. Sowieso zijn Aziatische voertuigen vaak wat krapper dan Europese voertuigen. Wat ik zelf erg fijn vind in auto's zijn stoelen met een uitschuifbare zitting. In veel Opels en BMW's kun je die terug vinden. Scheelt een hoop rust in je bovenbenen.
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/large_1478250652565037_zps4nfvut0c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LopendeVogel schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:56:
[...]

Een bagger blok? Een 1.4 boosterjet met 140 pk. Is wel wat anders dan de 1.2 met 115 pk die je krijgt als je een Qashqai wil hebben. Zelfs met automaat heb je hem voor onder de 30k, en dan is ie ook nog erg luxe in vergelijking met de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:14

FreakNL

Well do ya punk?

Kijk niet puur naar de afmetingen maar ga gewoon eens een rondje langs dealers. Mijn pa heeft een CX5, ik een Cactus. In mijn eigen auto zit ik beter met mijn 1.98.

Afmetingen zegt niet zoveel, gaat erom hoe ze het van binnen ingericht hebben.

@bvZwolle,
Het heeft vaak ook met verhoudingen te maken, hoe groot is je romp, hoe lang zijn je benen.. Twee mensen van 1.95 kunnen compleet andere lichaamsverhoudingen hebben. Een paar centimeter kan al een hoop verschil maken. Vandaar mijn tip om gewoon te gaan proefzitten.

[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 09-02-2017 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
BvZwolle schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:10:
Mijn vader is 2.00 meter en rijdt in een Toyota RAV4. Ik ben zelf 1.94m en snap werkelijk niet hoe hij met z'n lange lichaam goed in de Toyota kan zitten. Sowieso zijn Aziatische voertuigen vaak wat krapper dan Europese voertuigen. Wat ik zelf erg fijn vind in auto's zijn stoelen met een uitschuifbare zitting. In veel Opels en BMW's kun je die terug vinden. Scheelt een hoop rust in je bovenbenen.
[afbeelding]
Ik heb dit inderdaad op BMW's wel vaker gezien. Volgens mijn ook op Audi. Maar wist niet dat goedkopere merken dit ook deden. Zeker met lange benen kan iets meer ondersteuning wel lekker zijn.
FreakNL schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 02:51:
Kijk niet puur naar de afmetingen maar ga gewoon eens een rondje langs dealers. Mijn pa heeft een CX5, ik een Cactus. In mijn eigen auto zit ik beter met mijn 1.98.

Afmetingen zegt niet zoveel, gaat erom hoe ze het van binnen ingericht hebben.

@bvZwolle,
Het heeft vaak ook met verhoudingen te maken, hoe groot is je romp, hoe lang zijn je benen.. Twee mensen van 1.95 kunnen compleet andere lichaamsverhoudingen hebben. Een paar centimeter kan al een hoop verschil maken. Vandaar mijn tip om gewoon te gaan proefzitten.
Dit ga ik ook zeker doen. Het idee was ook meer dat ik geen zin heb om bij 15 dealers langs te gaan en ik dus op zoek was naar de ervaringen van anderen.

Gisteren even de showroom ingelopen bij de Peugeot dealer toen ik mijn auto op ging halen. Maar wat een schitterende auto is die 3008 toch ook >:) Er stonden 2 verschillende uitvoeringen, 1 met panoramadak en 1 zonder. Maar die met panoramadak pas ik dus gewoon niet onder, ging ik al vanuit. Daarna gezeten in die zonder panoramadak en daar zat ik heerlijk in. Zonder de stoel te verstellen kwam ik net aan tegen het dak met mijn haar. Ruimte achter mij was wat beperkt, ik kon er wel zitten maar niet met mijn knieën bij elkaar. Misschien dat je hier nog wat kunt aanpassen maar dat weet ik niet.
Het was de GT-Line uitvoering, welke erg luxe is uitgevoerd en de meeste uitgebreide is op dit moment. Echter was deze wel erg prijzig, boven de 35k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Iets kleiner dan jij (1.89) maar ik hou in mijn Jeep Renegade nog redelijk veel hoofdruimte over. Verder vind ik het een heerlijke auto.Er kunnen mensen achterin zitten, Door de vorm van de auto ben ik redelijk geneigd om rechtop te zitten (in m'n vorige auto hing ik altijd wat achterover). Volgens mij is ie ook nog wel binnen je budget te krijgen.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Een nieuwe SUV voor 30k, dat zal eerder een crossover worden. Kadjar, CX-3 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:05
t_captain schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:42:
Een nieuwe SUV voor 30k, dat zal eerder een crossover worden. Kadjar, CX-3 ofzo?
CX3 heb ik ook in gereden. Als bestuurder is het best goed, maar je hebt voor de passagiers geen ruimte.
De Vitara is qua luxe best goed. Natuurlijk is het multimediasysteem niet het beste en maken ze gebruik van harder plastic.. Aan de andere kant heeft hij wel ACC, Noodremsystemen, Apple Carplay en Android Auto, DAB, LED-verlichting en een schuifbaar panoramadak. Ik zou gewoon eens proefrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:46
Toyota Verso misschien? Ondanks dat Aziaten meestal vrij krap bemeten zijn is dat juist wel een ruime wagen... een collega van mij is 2 meter 10, heeft een Verso en past daar nog prima in :)

Wat hierboven genoemd wordt, een Vitara is ook wel geschikt voor langere personen... vorig jaar is er nog een Vitara aangeschaft vanwege een lange collega (kleine 2 meter) omdat hij niet in die Citroen bakkies paste die we normaal hebben rijden. Niet de meeste luxe auto qua materialen etc, maar wel erg licht voor het formaat en ook nog best zuinig rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 09-02-2017 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Als SUV een harde eis is en de auto moet ook nog groot zijn, dan zou ik de eis voor een nieuwe auto laten vallen. Voor 30k koop je een X5 waar je nog jaren probleemloos mee rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Hier 1.88m en een Ford Galaxy 2011. Meer dan genoeg ruimte voorin en achterin. Zelfs oom van 2.02 was onder de indruk van de ruimte (en die is héél kritisch en rijdt op dit moment in een Mazda CX5)
Luxe uitvoering voor minder dan 30k.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
t_captain schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:46:
Als SUV een harde eis is en de auto moet ook nog groot zijn, dan zou ik de eis voor een nieuwe auto laten vallen. Voor 30k koop je een X5 waar je nog jaren probleemloos mee rijdt.
Misschien even de OP lezen.

SUV is geen harde eis maar vind het vooral prettig om hoger te zitten. Nieuwe auto is wel een eis. En een BMW X5 gaat het al helemaal niet worden. Ten eerste zijn ze al 7 jaar oud en al richting de 200k kilometers. Daarbij zijn ze erg duur in het onderhoud.
MicGlou schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:32:
Toyota Verso misschien? Ondanks dat Aziaten meestal vrij krap bemeten zijn is dat juist wel een ruime wagen... een collega van mij is 2 meter 10, heeft een Verso en past daar nog prima in :)

Wat hierboven genoemd wordt, een Vitara is ook wel geschikt voor langere personen... vorig jaar is er nog een Vitara aangeschaft vanwege een lange collega (kleine 2 meter) omdat hij niet in die Citroen bakkies paste die we normaal hebben rijden. Niet de meeste luxe auto qua materialen etc, maar wel erg licht voor het formaat en ook nog best zuinig rijden.
Zal er eens naar kijken. Destijds naar een Yaris gekeken maar werd zowel door de dealer in Alkmaar als in Den Helder slecht geholpen. Hopen dat het voor deze auto beter gaat als ik er naar ga kijken.
pduh schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:54:
Hier 1.88m en een Ford Galaxy 2011. Meer dan genoeg ruimte voorin en achterin. Zelfs oom van 2.02 was onder de indruk van de ruimte (en die is héél kritisch en rijdt op dit moment in een Mazda CX5)
Luxe uitvoering voor minder dan 30k.
Nieuw zijn die dingen niet te betalen.

[ Voor 51% gewijzigd door The_Ghost16 op 09-02-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Geen een 'burger'-SUV is ruim.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Nieuw zijn die dingen niet te betalen.
Inderdaad, vandaar dat we ook een 2011 hebben. :)

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06 20:02
Mijn ouders hebben een Mazda CX-5, prima bakkie!

Ik ga soms met mijn ouders mee op reis, mijn vader is ruim 1,85m lang en heeft de stoel vrijwel helemaal naar achter staan. De stoel kan je wel goed instellen zodat het voor je rug goed is. Zelfs achterin kan je prima met 3 volwassenen zitten. Uhh wat zeg ik, 4 volwassenen kunnen achterin zitten. We moesten een keer een klein stukje rijden en toen ging dat perfect.

Waardevast dat klopt zeker dat is ook een van de redenen waarom mijn ouders gekozen hebben voor een Mazda CX 5.

Ik kan je alleen maar aanraden om naar de dealer te gaan en daar te gaan bekijken hoeveel ruimte je over hebt. Echt achterin en voorin die zee aan ruimte die je hebt is gewoon niet normaal. Daarnaast is het geen zuiper als SUV.. Ik hoorde laatst van mijn vader dat hij er 1:15 heeft mee heeft gereden toen hij naar zijn vakantie ging. Meer dan prima voor een SUV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 28-05 12:07

EektheMan

DPC

Ik ben zelf 191cm en wil idd ook fijn zitten. Wat ik zelf ook nog belangrijk vind is het uitzicht, voornaamlijk voor de veiligheid, maar ook omdat het strontvervelend is om voor een stoplicht boven de weg stil te staan en te moeten bukken om hem te zien. Ik wil dus nog enigszins een blik naar boven willen hebben. Voelt ook minder opgesloten in een blik.

Mocht je dat ook willen, dan kan ik je aanraden om een te gaan zitten in een Subaru Forester. Zicht naar alle richtingen is gewoon fenomenaal goed. Je zit niet rechtop, waardoor je hoofd ongeveer tot de middenhoogte van het glas komt. De spijlen zijn overal erg dun. Had Nederland bergen gehad, dan kon je in deze auto de toppen zien.

Ik heb zelf een Suzuki Grand Vitara en ga er waarschijnlijk weer een kopen (fijn hoge zit en redelijk goed zicht, maar is volgens mij moeilijk te krijgen in NL), maar heb een aantal andere auto's geprobeerd. De Jeep Renegade is wat kleiner en voelt ook klein, maar je zit wel goed rechtop en het glas voor je biedt redelijk goed zicht. Enige is dat het uit de Fiat fabrieken in Milan komt en daar durf ik nog niet geheel op te vertrouwen.

3-Deurs Prado komt op 35k, is ook erg fijn zitten.

De Seat Ateca schijnt ook op goed zicht en zit gebouwd te zijn, maar helaas heeft geen enkele dealer die bij mij.

Vele andere auto's hebben voor mij een te klein achterruitje of is de voorruit te laag ( vaak ook doordat ik de stoel graag wat hoger zet).

edit: Nog iets wat opviel is dat de onderhoudsbeurten per merk verschillen. Bij de een moet je veel vaker en vroeger een onderhoudsbeurt doen. Verschillen in prijs zijn behoorlijk. Zit een verdienmodel in. Houdt daar ook rekening mee bij de aanschaf. Ik weet het niet van alle merken, maar vaak is er een webpagina waar de kosten per X kilometer wordt vermeld.

[ Voor 11% gewijzigd door EektheMan op 12-02-2017 18:36 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ben 2.08 meter en heb toevallig 2 weken geleden gezeten in de Seat Ateca, tot nu toe de enigste auto die ik getest heb met voldoende hoofdruimte en vooral goed zicht. De volgende auto's heb ik al geprobeerd ( Audi Q5, Mazda CX5, Mitsubitshi ASX, Volkswagen Tiguan (oud en nieuw model, Skoda Ocatvia & Superb).

Rij momenteel een Golf Plus uit 2006.
De volgende autos staan nog op mijn lijstje om te proberen, Bmw 218i, Ford C Max, Ford S Max, Volkswagen Touran, Volkswagen Sportsvan, Mazda 6 (2013>) Citroen C4 Picasso, Kia Sportage, Hyuandai Tucson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:28
Qashqai heeft een laag dak. Ben 1,87 dus niet heel lang, maar kwam daar bijna met m'n hoofd tegen het dak aan.
Heb nu de Kia Sportage, bevalt goed. 7 jaar garantie ook wel handig als je hem privé rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
2.08, dat is buitencategorie :)

Ik kon niet laten om te googlen op de auto's van NBA-spelers. Opmerkelijk genoeg vooral lage auto's: http://dev.buzz.mrexotics...h-nba-stars-exotic-cars/2

De eerste SUV die ik tegenkom is de GMC Denali.

[ Voor 11% gewijzigd door t_captain op 12-02-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:25
Dit is misschien een nuttig recent filmpje:

Skoda kodiaq schijnt dus zeer ruim te zijn. Misschien ook even gaan bekijken? Binnen 30K aankleden wordt misschien wel een uitdaging.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Nieuw is voor mij helaas geen optie, de ferraries vallen ook net buiten mijn prijs caregorie. Kodiaq ziet er wel interresant uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ben je niet een beetje een pionier met die Kodiaq? Alle issues voor jou om de 2e generatie beter te maken? Verder wel op papier de beste stads SUV. Voor een goede off-roader is ie te breed.

Heb er ook naar gevraagd, mijn dealer kon de auto pas in Oktober leveren (was wel een Engelse dealer). Maar de wachtrij lijkt dus op te lopen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
koekkoek schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:22:
Nieuw is voor mij helaas geen optie, de ferraries vallen ook net buiten mijn prijs caregorie. Kodiaq ziet er wel interresant uit
Ik vond het wel grappig dat die boomlange basketballers erin rijden. Had verwacht dat ze allemaal Escalades en S-klasse LANG zouden kiezen, maar zo'n 458 is kennelijk dus ruimer dan je zou denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

CX-5 2e hands scoren.

Mijn ouders hebben dit jaar de beste auto ooit gekocht. De cx-5. Wat een fijne auto is dat (ik zou er zelf ook een willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
koekkoek schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:03:
Ik ben 2.08 meter en heb toevallig 2 weken geleden gezeten in de Seat Ateca, tot nu toe de enigste auto die ik getest heb met voldoende hoofdruimte en vooral goed zicht. De volgende auto's heb ik al geprobeerd ( Audi Q5, Mazda CX5, Mitsubitshi ASX, Volkswagen Tiguan (oud en nieuw model, Skoda Ocatvia & Superb).

Rij momenteel een Golf Plus uit 2006.
De volgende autos staan nog op mijn lijstje om te proberen, Bmw 218i, Ford C Max, Ford S Max, Volkswagen Touran, Volkswagen Sportsvan, Mazda 6 (2013>) Citroen C4 Picasso, Kia Sportage, Hyuandai Tucson.
Ford C-Max, Grand C-Max, S-Max, Kuga, Mondeo valt allemaal af, midden console is veels te hoog waardoor ik me knie niet goed kwijt kan.

Hyundai Tucson zat redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Zie ondertussen weer redelijk wat interessante reacties voorbij komen. Ondertussen bestaat mijn lijstje voorlopig uit:
Peugeot 3008, heb hier ingezeten en zit wel erg mooi hoor.
Mazda CX-5
Skoda Kodiaq
Kia Sportage of de Niro maar die is kleiner denk ik
Seat Ateca
Hyundai Tuscon

Mocht hier niks bij zitten dan ga ik wellicht kijken naar de Ford auto's, Qashqai of andere modellen. Qashqai vind ik erg mooi maar denk dat die te klein is van binnen, zelf ondervonden bij een oud model en zie het hier regelmatig terug komen.

Gisteren achterin een BMW X5 van 2016 gezeten maar dat viel mij nog tegen hoeveel ruimte die heeft. Recht op zitten was hoofd tegen het dak, was achterin dus voorin vast beter. Tevens kon ik niet normaal zitten achter de bestuurder, die ongeveer even lang is als ik. Waarbij normaal zitten dus inhoud voeten en knieën tegen elkaar aan kunnen plaatsen, of iets uit elkaar. Dus die eis lijkt mij praktisch onhaalbaar.

Prijs mag gerust iets hoger zijn dan 30k. Kan altijd nog onderhandelen over de prijs, zeker bij mijn huidige dealer. Kreeg destijds namelijk 4k korting op mijn 208 en doe al mijn onderhoud gewoon bij hun. Levertijd maak ik me ook nog niet druk om. Zolang mijn auto en die van mijn vriendin nog rijd heb ik niet echt haast. Plan was toch sowieso te wachten tot de zomer. Maar ben me gewoon vast aan het oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

The_Ghost16 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:17:
Prijs mag gerust iets hoger zijn dan 30k. Kan altijd nog onderhandelen over de prijs, zeker bij mijn huidige dealer. Kreeg destijds namelijk 4k korting op mijn 208 en doe al mijn onderhoud gewoon bij hun. Levertijd maak ik me ook nog niet druk om. Zolang mijn auto en die van mijn vriendin nog rijd heb ik niet echt haast. Plan was toch sowieso te wachten tot de zomer. Maar ben me gewoon vast aan het oriënteren.
Ik denk dat die kortingen inderdaad best hoog zijn. Maar het verschilt in mijn ervaring nogal per dealer of merk. VW, BMW, Jeep gaven mij tot nog toe de hoogste kortingen. Maar bv een 2016 model is ook een stuk goedkoper. Die zijn mss nu nog te krijgen.

Maar wat zal het in het algemeen zijn? 3% tot 21% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 20:35
timmert26 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:21:
De nieuwe toyota C-HR valt wel binnen je budget. Ik heb er zelf nooit ingezet dus kan je niet vertellen hoe ruim die is.
Ik ben ook 1.94 en heb wel in de C-HR gezeten, voorin ging wel maar achterin niet.

Uit het genoemde lijstje zou ik voor de Kodiaq gaan, most bang for your buck auto :*)

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
Ervaring van iemand die voor een autoverhuurder heeft gewerkt en zo nu en dan nog eens een invaldienstje pakt:
Crossovers (want dat is zo'n beetje alles dat je noemt) zijn klein. Het zijn kleine sedans of hatchbackjes op een hoog platform. Een SUV is groot. Rangerover Sport, Outlander, Jeep Grand Renagade.

Kia Sportage en Hyundai Tucson, met alle respect, schijtbakken. Zeker de nieuwe Sportage, bij het minste of geringste slaat ie af (eigenlijk bijna alle grotere nieuwe Kia's en Hyundais, alleen de kleine modellen I10, Pikanto, hebben dat iets minder). Drempeltje vanuit stilstand oprijden? Zorg maar dat je 2500-3000 toeren draait voordat je de koppeling laat slippen, anders sta je stil. En die koppeling ruik je (of dat was nieuwigheid). Verschrikkelijk geknepen, dat voel je met alles. Trekt niet door, geen tempo, ligt niet lekker op de weg.
Niro heeft daar minder last van, want hybride, dus de elektromotor doet mee. Ziet er an sich ook nog wel prima uit, niet zo verlept als de Sportage, meer als een normale station.
CX-5 durf ik niet te zeggen.
Renault Captur: Ik zit, met mijn 1,94, met mijn knieën klem onder het stuur, terwijl ik in de achterste stand zit.
Renault Kadjar is beduidend ruimer.

Ik zou eens kijken naar de Infinity Q30. Ja, dat is een Mercedes GLA in een ander jasje. Als de kop eraf is waarschijnlijk flink betaalbaarder, want onbekend, tenzij je graag nieuw wilt.
Kuga vond ik ook niet zo ruim. B Max wel, alhoewel die zich veel met jou bemoeit. C Max en zeker S Max zijn best fors in de lengte en hoogte. Je zit wel rechtop, kan als lang persoon ook een groot voordeel zijn.

Nog een paar gekkigheden: V60 met elektrische stoelen zit ik flink krapper in dan in een V40. Bij de V40 haal ik de achterste stand niet, bij de V60 wel en zit ik nog te krap.
BMW zit goed, zowel 1 serie als 3 serie. Stoelen ook ideaal, goede (verstelbare!) lendensteun, heel veel is af te stellen. Bij VAG, zeker de kleine modellen, heb ik constant ruzie met de armsteun in het midden. Omhoog kom ik er met mijn elleboog tegenaan bij schakelen, omlaag kan ik niet meer lekker bij de pook. Goed op letten dus.
Mercedes idem. A klasse, B klasse, de nieuwe modellen zijn prima qua ruimte. Kan achterin wat problematisch worden als jij stuurt, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik merk gewoon dat ze je uit een moderne auto wegpesten. Comfort is ver te zoeken. Kunnen ze noet weer stoelen en ruimte maken als in een bmw e39 of een 940/960 waar je hoofd net zoveel ruimte heeft als je heup. Tegenwoordig zijn autodaken half zo smal dan breedte van het voertuig. Claustrofobisch als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Wat me ook opviel was dat je bij de topmodellen standaard een panoramisch dak krijgt. Dat kan tot 5 cm aan hoofdruimte kosten. Alleen bij de duurdere merken kun je die "optie" weg laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Toyota Hilux kopen. :P Die kan je van een flat smijten, in de zee parkeren en opblazen. Werkt nog steeds daarna, als dat niet betrouwbaar is weet ik het ook niet meer. ;)

Voldoet grappig genoeg aan een hoop van je eisen. De dubbelcabine kan je vijf mensen mee vervoeren, hoge zit en met die laadbak achter kan je nog eens iets meenemen.

Alternatief een Nissan Navara, ook een geinig ding.

Je eis met betrekking tot iemand achter je zitten zal lastig worden, bij de meeste auto's wordt dat krap als je de bestuurdersstoel helemaal naar achteren zit. Ook bij luxe wagens blijft er dan weinig ruimte meer over. Je wensen qua zitten kunnen eventueel ook aan voldaan worden met een grotere personenauto. Veel van de genoemde auto's hier zijn personenauto's die hoger op hun pootjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 12:07

Typhone

Who Dares Wins

Die auto's die jij noemt zijn niet bepaald groot. Alle SUV/Crossover achtige dingetjes zijn een klap kleiner dan je denkt en de serieuze modellen zie ik niet in dit lijstje staan. Voor jouw info (ik ben 1.93m) Golf 4/5/6, BMW 3/5/6 pas ik zonder problemen in waarbij de BMW's lekker laag gezet kunnen worden zodat je met lange poten heerlijk zit.
Opel Insignia was ook prima, Seat Leon (vorige model) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Ik merk dat mensen erg goed zijn in het geven van hun mening zonder enige vorm van onderbouwing.

Of het nou een SUV of Crossover is kan mij weinig schelen. Maar ik vind bijvoorbeeld een Peugeot 2008 en Renault Captur een crossover. De grotere variant ervan lijkt mij dan al meer een SUV maar ach wat maakt het uit hoe je zo'n ding noemt.

Ik heb voorkeur voor zo'n auto vanwege de hoogte waarop je zit. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik serieus twijfel of ik niet gewoon een VW transporter of Ford Transit of zo moet kopen. Dat voldoet sowieso aan mijn eisen.

Zie ook sommige mensen dingen vermelden wat allang voorbij is gekomen en waar ook al antwoord opgegeven is. Prima dat je reageert maar even het topic doorlezen is toch niet zo erg? Is net aan 3 pagina's.

Ook merk ik bij sommigen vooral de reactie, koop een duur merk auto want de rest is allemaal kut. Hiermee bedoel ik dus koop BMW, Mercedes of Volvo of zo. Leuk als je het geld ervoor hebt. Maar ik wil geen auto met 150k tot 200k op de teller van 6 jaar oud om enigszins betaalbaar te zijn.

Morgen heb ik een proefrit staan voor een auto, doe aan mystery shopping en kwam toevallig een van mijn modellen voorbij :P. Dus ben benieuwd.
CMD-Snake schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:31:
Toyota Hilux kopen. :P Die kan je van een flat smijten, in de zee parkeren en opblazen. Werkt nog steeds daarna, als dat niet betrouwbaar is weet ik het ook niet meer. ;)

Voldoet grappig genoeg aan een hoop van je eisen. De dubbelcabine kan je vijf mensen mee vervoeren, hoge zit en met die laadbak achter kan je nog eens iets meenemen.

Alternatief een Nissan Navara, ook een geinig ding.

Je eis met betrekking tot iemand achter je zitten zal lastig worden, bij de meeste auto's wordt dat krap als je de bestuurdersstoel helemaal naar achteren zit. Ook bij luxe wagens blijft er dan weinig ruimte meer over. Je wensen qua zitten kunnen eventueel ook aan voldaan worden met een grotere personenauto. Veel van de genoemde auto's hier zijn personenauto's die hoger op hun pootjes staan.
Leuke auto maar die dubbele cabine is niet te betalen.

[ Voor 37% gewijzigd door The_Ghost16 op 22-02-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pizza_Boom schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:07:
Ervaring van iemand die voor een autoverhuurder heeft gewerkt en zo nu en dan nog eens een invaldienstje pakt:
Crossovers (want dat is zo'n beetje alles dat je noemt) zijn klein. Het zijn kleine sedans of hatchbackjes op een hoog platform. Een SUV is groot. Rangerover Sport, Outlander, Jeep Grand Renagade.

Kia Sportage en Hyundai Tucson, met alle respect, schijtbakken. Zeker de nieuwe Sportage, bij het minste of geringste slaat ie af (eigenlijk bijna alle grotere nieuwe Kia's en Hyundais, alleen de kleine modellen I10, Pikanto, hebben dat iets minder). Drempeltje vanuit stilstand oprijden? Zorg maar dat je 2500-3000 toeren draait voordat je de koppeling laat slippen, anders sta je stil. En die koppeling ruik je (of dat was nieuwigheid). Verschrikkelijk geknepen, dat voel je met alles. Trekt niet door, geen tempo, ligt niet lekker op de weg.
Voor iemand die bij een verhuurbedrijf werkt, vind ik dit opmerkelijk. Als je die auto's zo vaak af laat slaan, krijg ik vooral het idee dat je niet zo goed kunt autorijden en weinig feeling hebt. In een Tucson of Sportage kun je prima rijden zonder dat ie afslaat.

Als je vanuit een V6 turbodiesel in zo'n benzine viercilindertje stapt bij dat verhuurbedrijf, dan kan het zo zijn dat je even moet wennen. Maar als je zo veel in verschillende auto´s rijdt, zou je dat inmiddels door moeten hebben lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sugarlee89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:08:
Ik merk gewoon dat ze je uit een moderne auto wegpesten. Comfort is ver te zoeken. Kunnen ze noet weer stoelen en ruimte maken als in een bmw e39 of een 940/960 waar je hoofd net zoveel ruimte heeft als je heup. Tegenwoordig zijn autodaken half zo smal dan breedte van het voertuig. Claustrofobisch als de pest.
Moderne auto´s zijn veel en veel comfortabeler dan een Volvo 940 of 960. Dat het dak smaller is, komt doordat je bij een botsing dan de nodige ruimte hebt voor energie dissipatie en er dikke balken in de deuren passen. Een Volvo 940 ziet er veilig uit, maar bij een botsing vanaf de zijkant maak je weinig kans, dan staat die Smart tegen je middentunnel. Elke moderne auto is vele malen veiliger.

De aflopende daklijn die hoofdruimte kost, dat is iets dat er dynamisch uit ziet, en dat willen de mensen. Zie ook de nieuwe Espace, voor zo´n grote bak is de hoofdruimte belachelijk, zeker met panoramadak. En dat is ook een goede, want een panoramadak is tegenwoordig veel vaker standaard dan vroeger.

Overigens is mijn zwager 2m, die past in heel veel vrij gangbare modellen, ik vraag me af of de stoelen wel goed worden ingesteld etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 09:54
Let er bij een Tiguan op dat je bij een panoramadak minder ruimte over lijkt te houden. Ik ben 1.82 en heb erg weinig hoofdruimte over bij onze Tiguan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

De Nissan X-Trail is wellicht een alternatief voor de Qashqai, feitelijk z'n grotere broertje.

Ik wil juist wel graag een panoramadak, maar bij de Peugeot 3008 raakte ik (1m85, dus niet zo lang) ook al de zonnekleppen. In de X-Trail met panoramadak heb ik wel hoofdruimte zat, dus zonder panoramadak zal dat nog meer zijn.

Achterstoelen kunnen verder zowel verschoven als versteld worden (je kunt een beetje 'liggen') en zitten iets hoger dan de voorste rij, wat fijn kan zijn voor mensen die snel wagenziek worden. Hoofdruimte is wat minder daar maar voor mij voldoende in de 'lig' positie.

Zit helaas wel wat boven je budget, maar als je wat speling hebt is ie toch het checken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:56:
Voor iemand die bij een verhuurbedrijf werkt, vind ik dit opmerkelijk. Als je die auto's zo vaak af laat slaan, krijg ik vooral het idee dat je niet zo goed kunt autorijden en weinig feeling hebt. In een Tucson of Sportage kun je prima rijden zonder dat ie afslaat.
Tsja, het is mijn auto niet. En ik was niet de enige, meerdere die hadden. Dingen voelen ook ontzettend geknepen. Ook een I10, Picanto of C'eed, het voelt allemaal alsof je een anker achter je aan sleept. Dat ie wel wil, maar niet mag. Dat voel je met alles: Garage in/uitrijden, wegtrekken bij het stoplicht, gewoon versnellen, hellingproef, alles.
Als je vanuit een V6 turbodiesel in zo'n benzine viercilindertje stapt bij dat verhuurbedrijf, dan kan het zo zijn dat je even moet wennen. Maar als je zo veel in verschillende auto´s rijdt, zou je dat inmiddels door moeten hebben lijkt mij.
Het lukt ook, met veel gas. Waar je bij een Clio Station ecogeval nog op de koppeling kan wegrijden, hoef je dat bij de Kia's en Hyundais absoluut niet te proberen. Zodra die ook maar iets aangrijpt, slaat ie af.

Zoals ik al zei, geknepen. Trek met een 508 SW benzine of een Clio Station benzine weg en je hebt het gevoel dat je maximaal weg trapt, trek met een C'eed weg en je hebt het gevoel dat je geremd wordt. Trek met een Kadjar weg en je hebt wel het gevoel dat je maximaal doet, met de Sportage absoluut niet. Vrienden die chauffeursdiensten hebben gedaan, vertellen hetzelfde. Dingen voelen geknepen.

En nee, ik ga niet claimen dat ik een perfecte chauffeur ben. Dat ben ik namelijk niet. Maar ik denk wel dat ik voldoende voertuigbeheersing heb om zoiets te kunnen zeggen. Zeker gezien het feit dat vrienden die ook chauffeurswerk hebben gedaan, hetzelfde vertellen, doet mij afvragen of het niet aan het beleid van Kia/Hyundai ligt en niet aan onder of overbemotorisering. Want een getemd gevoel kan je ook bij een V8 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Net even de brochures bekeken van de Kia Niro en Kia Sportage maar wat ik gek vind is dat de Niro meer hoofdruimte voor heeft.

Mijn Peugeot 208 heeft maximaal 985mm hoofdruimte voor en 930mm achter, volgens de auto week. De Sportage heeft 997mm voor en 993mm achter. Maar de Niro heeft 1018mm voor en achter, net als de Sportage 993mm.

De Sportage heeft dan wel iets meer beenruimte achter in vergelijking met de Niro. Maar ik vind het hoogte verschil best veel en kan net het gewenste verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 12:07

Typhone

Who Dares Wins

*knip mezelf*
verspilde moeite ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Typhone op 22-02-2017 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31
The_Ghost16 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:54:

Zie ook sommige mensen dingen vermelden wat allang voorbij is gekomen en waar ook al antwoord opgegeven is. Prima dat je reageert maar even het topic doorlezen is toch niet zo erg? Is net aan 3 pagina's.
No offence, maar je geeft zulke tegenstrijdige eisen dat je ook tegenstrijdige adviezen kan verwachten. Bovendien nemen een aantal mensen de moeite om toch te reageren, en die zeik je vervolgens af. Dat nodigt natuurlijk niet echt uit.

Zoals al eerder aangegeven zijn veel SUV's krap van binnen, juist voor lange mensen (overigens is 1.92 niet extreem lang aangezien het NL-gemiddelde 1.86 cm is). Het klinkt alsof je je keuze al gemaakt hebt en alleen maar bevestiging zoekt. Maargoed, maak dan gewoon een paar proefritjes en koop een auto die je leuk vindt; iedereen blij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Timorad op 22-02-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
The_Ghost16 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:54:
Leuke auto maar die dubbele cabine is niet te betalen.
Koop je een jong gebruikte: http://ww3.autoscout24.nl/classified/302800202?asrc=st|as

Die dingen gaan eeuwig mee zo'n beetje.

• The_Ghost16
Timorad schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:00:
[...]

No offence, maar je geeft zulke tegenstrijdige eisen dat je ook tegenstrijdige adviezen kan verwachten. Bovendien nemen een aantal mensen de moeite om toch te reageren, en die zeik je vervolgens af. Dat nodigt natuurlijk niet echt uit.

Zoals al eerder aangegeven zijn veel SUV's krap van binnen, juist voor lange mensen (overigens is 1.92 niet extreem lang aangezien het NL-gemiddelde 1.86 cm is). Het klinkt alsof je je keuze al gemaakt hebt en alleen maar bevestiging zoekt. Maargoed, maak dan gewoon een paar proefritjes en koop een auto die je leuk vindt; iedereen blij ;)
Wat zijn mijn tegenstrijdige eisen dan? In plaats van je te verdedigen, blijkbaar voelde je je aangevallen door mijn bericht wat niet de bedoeling was, is het voor iedereen handig als je niet zomaar een kreet er uit gooit maar ook zegt waarom dat zo is.

In mijn OP staan genoeg eigenschappen die ik graag wil hebben in een auto. Gaat dit niet dan hoor ik dat graag. En verder geef ik aan wat ik aan auto's al gezien heb, die ik interessant vinden. Staat duidelijk aangegeven dat ik een nieuwe auto zoek en geen tweedehands en ook wat het budget is.

Sorry dat ik het zeg, maar als mensen dan aankomen met een auto die daar niet aan voldoet, dan heb ik daar toch niks aan. Hetzelfde als de opmerking over het panoramadak, dit is in het begin al een paar keer genoemd, ook door mij bevestigd dat ik dat niet wil en vervolgens komen er nog meer reacties over een panoramadak.

Natuurlijk vraag ik om advies en kan er advies voorbij komen dat ik niet interessant vind. Ondanks dat ben ik iedereen dankbaar die reageert. Maar op het moment dat iemand reageert dan kan hij daar een antwoord op krijgen. En als blijkt uit de reactie dat alle eerder genoemde informatie wordt genegeerd of niet onderbouwd waarom daar van af te wijken, dan kun je zo'n reactie toch ook terug verwachten.

Ik heb juist mijn keus helemaal nog niet gemaakt en sta dan ook open voor advies. Maar wel graag serieus advies dat past bij mijn wensen. En past het niet bij mijn wensen onderbouw dan in ieder geval waarom je daar van afwijkt. Auto gaat ook niet op korte termijn gekocht worden en ik ben vooral aan het oriënteren om een beeld te krijgen wat er allemaal te koop is. Hierbij wil ik gewoon voorkomen dat ik iets mis.

Zo heb ik voor mijn werk een keer achterin een Audi A6 sedan gezeten, maar wat een zee van ruimte heeft die. Zowel achterin als in de kofferbak. Daarentegen een BMW 5 serie station heeft dan weer verrassend weinig ruimte achterin. Maar ja zo'n Audi A6 is dan ook niet te betalen.

EDIT: Net terug van een proefrit in de Kia Niro, wat een heerlijke auto is dat. Standaard auto vanwege hybride. Heerlijk ruim van binnen. Totaal geen last van mijn hoofd tegen het dak bij recht op zitten en dan stond de stoel ook nog eens vlak. Achter mij ook nog genoeg ruimte om te zitten. Alleen zit je niet hoger dan in een gewone auto. Op dit moment erg positief over deze auto alleen de verkoper had er geen zin in. Misschien nog even bij een andere dealer langs voor een offerte.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Ghost16 op 23-02-2017 15:05 ]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
The_Ghost16 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:10:
[...]
Net terug van een proefrit in de Kia Niro, wat een heerlijke auto is dat. Standaard auto vanwege hybride. Heerlijk ruim van binnen. Totaal geen last van mijn hoofd tegen het dak bij recht op zitten en dan stond de stoel ook nog eens vlak. Achter mij ook nog genoeg ruimte om te zitten. Alleen zit je niet hoger dan in een gewone auto. Op dit moment erg positief over deze auto alleen de verkoper had er geen zin in. Misschien nog even bij een andere dealer langs voor een offerte.
Schaamteloze up van mij, maar hoe is dit afgelopen?

Heb je uiteindelijk voor de Kia gekozen? Zo ja, bevalt hij na al die tijd nog?

Ik ben 1m89, dus wel iets kleiner dan jij, maar merk dat ik in veel C segment auto's ook niet helemaal lekker zit. Dus ik heb dit topic met belangstelling doorgelezen en ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Welke auto's heb je uiteindelijk uitgeprobeerd? En hoe bevielen ze?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Ghost16
Het is uiteindelijk afgelopen in niks. Helaas waren er wat onvoorziene zaken die eerst betaald moesten worden en had ik besloten om een ooglaser behandeling te ondergaan.

Ik ben nog wel in verschillende auto's gaan zitten en wezen rijden maar het valt allemaal erg tegen qua ruimte. De ruimte in de kofferbak is eigenlijk altijd prima en wordt bij grotere auto's veel ruimer. De ruimte voor de passagiers is echter een ondergeschoven ding in Nederland. Wat onbegrijpelijk is voor het volk wat bijna het langste is van de wereld. Of er wat verwacht dat je je kinderen van 16 jaar of ouder niet meer mee achterin neemt.

Mijn laatste bevindingen waren dat een Skoda Superb of BMW 3 serie GT het beste past bij mijn wensen en eisen pakket. Allebei zijn ze nieuw behoorlijk wat duurder dan het gestelde budget dus dan kom je uit op een tweedehands model. Nadat ik in allebei ben wezen rijden gaat mijn voorkeur toch uit naar de BMW.
Dit komt vooral doordat de stoelen in de Skoda niet lang genoeg zijn en dus niet de juiste ondersteuning bieden aan mijn benen, dit is iets wat de meeste auto's hebben. Daarnaast nog wat onder kleine dingen die het net geen fijne auto maken voor mij.

De verwachting is dat ik binnen nu en een jaar een BMW ga kopen. Ook vanwege de afschrijving van mijn huidige auto. Het enige nadeel is dat het aanbod van de BMW erg tegen valt zeker als je wel zoveel mogelijk waar voor je geld wilt hebben. Hierdoor ben je redelijk afhankelijk van wat er op dat moment aangeboden wordt.

Anoniem: 455473

Zelf heb ik voor iets meer can 30k een Kia Sportage GT-line (automaat) geïmporteerd uit Duitsland met 16k op de teller.

Als je van snufjes houdt dan is dit ook echt een hele goede keuze, maar als je nieuw wilt kopen dan valt een GT natuurlijk helaas af..
Pagina: 1