Toevoegen van afbeeldingen mbv CTRL-V in een post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:49
Zou het niet fijner zijn als je terwijl je een post aan het typen bent snel en eenvoudig met CTRL-V/CMD-V een afbeelding ineens kan toevoegen en laten uploaden die zich op je clipboard bevindt?

We hebben al een ingebouwd foto album, eventueel een hard mapje en daar alles in laten terechtkomen? Mapje kan dan evt. nog gewijzigd worden in je control panel? Zo beperk je ook de data-aanslag van users op jullie systemen want hier hebben ze toch al recht op. Zit het album vol? Dan moet de gebruiker zijn album zelf opruimen...

Het is toch ZO omslachtig om telkens naar een andere dienst te gaan, afbeelding te uploaden daar, URL te gaan fetchen daar, dan hier nog eens tussen RML tagjes zetten en dan pas klaar?

GitHub en consoorten doen dit al langer en het maakt het snel kunnen toevoegen van een beeld zoveel makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Met genoeg karma kun je hier al een foto album kopen, vervolgens is het mogelijk om direct vanuit een post een afbeelding te uploaden naar dat album. Dat gaat dan echter niet met CTRL-V.

Ben het wel met je eens dat dit een hele handige feature kan zijn, maar dan moet dus wel elke user standaard foto opslag krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
Dan hang je die feature toch gewoon bij aan de feature van het foto-album via karma aanschaffen? :)

Een beetje actievere forumposter heeft genoeg karma om die feature te enablen... Wil je dat niet of niet genoeg karma? Dan kan je nog altijd op de oude manier aan de slag, het een sluit het ander niet uit, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Foto-album mag sowieso wel een update krijgen wat betreft het uploaden, want ik moet altijd nog handmatig ctrl+c, ctrl+v doen na uploaden. Drag&drop dan ook een idee? :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dan zit je nog eens in dat album te prullen... Rechstreeks CTRL-V is dan toch nog makkelijker, anders mag je daar weer gaan drag en droppen en toch nog je RML gaan opsnorren daar :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@HyperBart Vanuit windows file explorer natuurlijk drag&drop richting een topic/reactie waarmee de afbeelding wordt toegevoegd aan het album en de RML per jouw idee in de reactie verschijnt?

[ Voor 67% gewijzigd door Migrator op 08-02-2017 14:33 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik denk dat je de digibeten het meeste helpt met zo'n feature.
Het hele idee van een plaatje in een post zetten is voor de nieuwelingen vaak het lastigste. Die weten niet hoe het moet, klungelen van alles aan en uiteindelijk kan er niet/moeilijk geholpen worden bij gebrek aan een afbeelding.
Als zoiets dan achter een Karma optie terecht komt, dan is het alleen de 'harde kern' die een hippe feature aangeboden krijgt terwijl ze het niet écht nodig hebben.

Ik denk dat het handiger is om b.v. in de post-editor een optie te maken waar je een plaatje toe kan voegen (eventueel met drag&drop) en daar een maximum aan te hangen zodat elke post, indien noodzakelijk, kan worden voorzien van een plaatje.

Dat maakt het ook weer makkelijker om dode links tegen te gaan.
Bijvoorbeeld met lang lopende topics. Zowel in de openingspost als de tussentijds toegevoegde berichten.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 08-02-2017 14:39 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

McKaamos schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:37:
Ik denk dat je de digibeten het meeste helpt met zo'n feature.
Ware het niet dat Tweakers in de eerste plaats geen plek is voor digibeten. ;) We schuiven dan wel steeds meer naar een community voor iedereen, maar helpdesktopics waar we gebruikers elke stap uitgebreid moeten uitleggen zijn nog steeds niet gewenst en die worden vaak door digibeten gemaakt.

Het toevoegen van een afbeelding kan wat minder omslachtig, en dat is vziw ook op de planning, maar wanneer het uitgevoerd wordt is nog niet bekend. Om overigens een afbeelding via ctrl+v in een post te kunnen zetten verschuif je de editor meer naar een wysiwyg variant en die is afgeschoten als functie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hero of Time schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:52:
[...]

Ware het niet dat Tweakers in de eerste plaats geen plek is voor digibeten. ;) We schuiven dan wel steeds meer naar een community voor iedereen, maar helpdesktopics waar we gebruikers elke stap uitgebreid moeten uitleggen zijn nog steeds niet gewenst en die worden vaak door digibeten gemaakt.

Het toevoegen van een afbeelding kan wat minder omslachtig, en dat is vziw ook op de planning, maar wanneer het uitgevoerd wordt is nog niet bekend. Om overigens een afbeelding via ctrl+v in een post te kunnen zetten verschuif je de editor meer naar een wysiwyg variant en die is afgeschoten als functie.
Mwoah, ik vind niet dat het CTRL V toevoegen van een afbeelding een verschuiving betekent naar WYSIWYG. Verder ben ik het wel volmondig met je eens. Neemt niet weg dat ik dat fotoalbum echt een draak van een UX vind... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

HyperBart schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Mwoah, ik vind niet dat het CTRL V toevoegen van een afbeelding een verschuiving betekent naar WYSIWYG. Verder ben ik het wel volmondig met je eens. Neemt niet weg dat ik dat fotoalbum echt een draak van een UX vind... :/
Dat laatste staat dus al op de roadmap. Het hele fotoalbum krijgt een revamp en dan wordt dit ook gelijk meegenomen. Als je je kan vinden in het punt dat het niet met ctrl+v zal gaan zoals je voorsteld hier, maar met een knop oid wat veel beter werkt dan hoe het nu gaat, heb je alleen wat geduld nodig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik ben heel benieuwd dan, het is nu eenmaal wel makkelijk om van iets waar je net een screenshot van genomen hebt (OneNote screen clippings anyone?) je het hier direct kan plakken. Dan helpt een drag and drop ook nog niet zoveel.

Nu ja, het is altijd makkelijk om van de zijlijn staan te kwekken dus ik kijk er naar uit :w . Niettemin hoop ik dat men hier ook het nut van inziet.
Pagina: 1