Dynamische Layout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb een volgende probleem.
Ik heb een applicatie gemaakt in C# op mijn Labtop met een 17" scherm. Alle objecten mooi op zijn plaats in Run time, met de Form propery windowstate op maximized.
Als ik deze applicatie op een ander computen met bv. 15" scherm of een 19" scherm, kloppen de verhoudingen niet meer van al mijn objecten.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?? Dat ongeacht de resolutie alle verhoudingen hetzelfde blijven?

Met vriendelijk groeten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
waarschijnlijk door alle object een formaat in % te geven ipv pixels?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Puc van S

Bedank voor uw reactie. Waar kan ik het terug vinden om dit in te stellen propertys of ...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21

Haan

dotnetter

Of je kan voor wat moderners kiezen en een UWP (of desnoods WPF) applicatie bouwen (het lijkt er namelijk op dat je een Forms applicatie bouwt).

[ Voor 21% gewijzigd door Haan op 08-02-2017 12:31 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haan

Klopt wat je zegt, maar mijn applicatie In WFA is volledig klaar en werkt zeer goed. enigste probleem is wat ik opsomde. de rest werkt perfect.
In WFA is het kwestie van instellen denk ik. ik kan het niet vinden?

M.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
Windows Forms heeft ook z'n nadelen, onder andere dat wat je net opnoemt: schalen. Je zou eens kunnen kijken wat een DockPanel kan betekenen voor jou, daar kan je al iets mee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Dat er andere systemen zijn weet ik eigenlijk wel, maar hoe los ik het op in WFA op en applicatie die eigenlijk klaar is??

M.v.g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
sla de hoogte en de breedte van det scherm op in een variabele en verander zede waneer het venster van grootte verander. op basis van deze gegevens en de percentages die je nodig hebt om te bapaben hoe goog/breed iets is en hoeveel het van de rand van het scherm vandaan moet zijn, kan je de afstanden omrekenen naar pixels en dynamisch alle groottes beheren (zelf geen ervaring hiermee, maar ik denk dathet een optie is).

[ Voor 4% gewijzigd door ard1998 op 08-02-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Hoe waardeloos kan een development software nog zijn, als je het nog niet eens kan instellen om automatisch alle objecten te vergroot of verklein op basis van resolutie.

M.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

met automatisch bedoel ik, zonder niet 1 code te schrijven, gewoon direct van in de properties

M.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:33:
Hoe waardeloos kan een development software nog zijn, als je het nog niet eens kan instellen om automatisch alle objecten te vergroot of verklein op basis van resolutie.
:') Call me crazy maar volgens mij heb je zélf voor Visual Studio (en Winforms) gekozen? 8)7

Overigens; wat je zégt dat je wil is, waarschijnlijk, helemaal niet wat je wil. Hoe vaak heb je een winforms applicatie zien "schalen met verhoudingen" op basis van resolutie? Heb je daar 1 goed voorbeeld van?
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:12:
met automatisch bedoel ik, zonder niet 1 code te schrijven, gewoon direct van in de properties
Wat je wil heb ik al lang gepost en dat kun je prima met wat klikjes in je properties window in VS doen zonder daar code voor te hoeven schrijven (voor als je meer van de plaatjes dan van lezen bent... hoewel dat nog maar 't topje van de ijsberg is)

Verder: Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 09-02-2017 17:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1