Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede laptop 600/700 euro

Pagina: 1
Acties:

• ricodudink
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo ik ben opzoek naar een laptop rond de 600/700 euro.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga mijn laptop vooral voor school gebruiken en tijdens het reizen. Ik doe een opleiding meubelmaker en moet dus ook veel met AutoCAD werken. Verder een beetje surfen en netflixen. Misschien nog wat simpele games.

Wat is je budget?
Mijn budget is tussen de 600/700 euro. Ik vind tevens niet heel erg om er iets overheen tegaan als dat veel voordelen biedt maar het moet ook niet te gek.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik reis 1 uur heen en 1 uur terug per dag en in die tijd wil ik hem veel gaan gebruiken. Daardoor zal het erg handig zijn al heb ie een sterke accu en licht kwa gewicht is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee eigenlijk helemaal niet maar een goede garantie is wel erg belangrijk.

Wat voor voormaat scherm?
opzich het maakt maakt niet heel veel uit maar wel minimaal 15" en full HD.

Ik heb er al een paar gevonden.

https://www.bol.com/nl/p/...se#product_specifications

https://www.afuture.nl/pr...ssic-cr62-2m-cr62-2m400nl

[ Voor 17% gewijzigd door ricodudink op 09-02-2017 10:47 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Welke laptops had je allemaal gevonden?
Iets meer eisen graag, Nu weet ik niet hoe groot je volgende nieuwe laptop word.

Trein?

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Dus jouw school heeft geen eisen genoemd? :+

De MSI heeft wel een snelle processor, maar wat erg jammer is dat er Intel videokaart inzit, en die is slap. Verder zit er geen SSD in.
Deze laptop heeft geen Full HD. Dat wilde je toch? Dus dit word het niet.

De Asus heeft een redelijk zuinige processor en een videokaart van Nvidia, maar dit model van Nvidia is dit een budgetvariant en scherm is geen Full HD, dat wilde je toch nogmaals?. Ik zou er niet blij van worden, zeker omdat dit model ook geen SSD heeft.

Beiden laptops hebben geen Full HD....

Wel moet je een afweging maken, met Full HD worden alle pictogrammen ongelooflijk klein maar als je film kijkt of games speelt dan moet je wel voor Full HD gaan.

Lijstje met laptops met Full HD en zonder Intel videokaart (of je een SSD wil of harde schijf wil, dat heb ik niet meegenomen)
categorie: Laptops

Trein?

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:17
ricodudink schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:55:
Hallo ik ben opzoek naar een laptop rond de 600/700 euro.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga mijn laptop vooral voor school gebruiken en tijdens het reizen. Ik doe een opleiding meubelmaker en moet dus ook veel met AutoCAD werken. Verder een beetje surfen en netflixen. Misschien nog wat simpele games.
Is een aparte grafische kaart een vereiste voor AutoCAD? Als dat niet het geval is, zou ik opteren voor een
systeem zonder aparte grafische kaart. De prestaties van de grafische kaarten die binnen jouw budget vallen zijn sowieso niet al te krachtig (Lees: het verschil met integrated graphics zal beperkt zijn). Bovendien genereert een aparte grafische kaart meer warmte. Dat betekent dat ze gekoeld zal moeten worden. Dat zorgt alvast niet voor een stille laptop, terwijl de accuduur eronder zal lijden.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik reis 1 uur heen en 1 uur terug per dag en in die tijd wil ik hem veel gaan gebruiken. Daardoor zal het erg handig zijn al heb ie een sterke accu en licht kwa gewicht is.

Wat voor voormaat scherm?
opzich het maakt maakt niet heel veel uit maar wel minimaal 15" en full HD.
Licht qua gewicht en minimaal 15 inch gaan niet goed samen. Je moet er rekening mee houden dat als je voor 15 inch kiest het gewicht vaak ruim 2 kilo is.

Verdere tips:
Full HD lijkt me wel interessant ivm AutoCAD. En anno 2017 zeker een SSD nemen. Daarmee voelt je laptop veel sneller aan. Als je kan kiezen tussen een core i5 met gewone harde schijf en een core i3 met SSD, ga dan zeker voor laatstgenoemde.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MedionAkoya schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:59:
Wel moet je een afweging maken, met Full HD worden alle pictogrammen ongelooflijk klein maar als je film kijkt of games speelt dan moet je wel voor Full HD gaan.
Full HD werkt prima op een 15'' laptop. Je hoeft hier ook niks voor te schalen. 4K is een heel ander verhaal.
Veel applicaties werken nog steeds niet prettig met een 4K scherm. Je krijgt dat inderdaad hele kleine icoontjes. Simpel voorbeeld hiervan is Skype. Die werkt nog steeds niet lekker.

Verwijderd

njitter schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:11:
[...]
Full HD werkt prima op een 15'' laptop. Je hoeft hier ook niks voor te schalen.
Voor jou misschien niet. Voor anderen wel. Standaard staan die soort schermen met die resolutie op 125%. Op full hd vind ik het zelf ook te klein worden. Daarom heb ik 17" genomen, dan gaat het nog net voor mij. Ook nog steeds niet al te groot overigens. Maar het is niet zo'n heel erge ramp meer tegenwoordig om te scalen. Al heb je vreemd genoeg zelfs nog steeds Windows vensters die dan fuzzy verschijnen, zoals die van apparaatbeheer.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
ik zou nog iets bijleggen en voor een van deze 2 gaan:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00FCMH
FullHD IPS, i5, GeForce 940MX en SSD voor 749

Wil je een quadcore i5 en een snellere videokaart moet je deze pakken voor 799
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU008PMH
Pagina: 1