Optie onderRechtermuisknop weg in Windows 10 pro - 64bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 09:48
Alvast bedankt voor het meedenken.

Sinds kort zijn er veel opties weg onder mijn rechtermuisknop binnen Windows 10 pro - 64bit. Om maar even wat functies te noemen die wel ergvervelend zijn omdat ze missen: Knippen/plakken, Nieuwe documenten en de daar onderliggende opties.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan repareren of terug kan zetten? Google geeft mij namelijk niet de oplossing en ben er al 2 uur flink zoet mee.

Ben benieuwd waar het aan ligt.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
Je mist dus items in je context menu. Misschien kan je met shellexview erachter komen wat er aan de hand is.

Hier vind je tevens wat ook wat handige tips: http://www.winhelponline.com/xp/slowrightclick.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zantiath
Bedankt voor de reply en de tip. Zojuist heb ik alles uit de link doorlopen. Dus alle context menu items één voor één disabled gevolgd door een ctrl+e. Helaas gaf geen van alle de functionaliteit terug.

Als ik op een file rechtermuisklik dan krijg ik wel alle opties. Hetgeen wat dan nog mist is bijvoorbeeld de "new folder, new item" functie. Via de explorer balk kan ik wel komen bij een new folder maar die reageerd niet. Soms als je dan de map uit en weer in gaat staat die er opeens wel. Maar dat is ook nu helaas niet het geval...

Misschien een windows repair?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zantiath
http://www.askvg.com/how-...nd-explorer-context-menu/

Dit gaf de uiteindelijke fix. Je tip heeft mij weer wat inzichten gegeven hoe ik verder kan zoeken in google. Na opnieuw 30 min zoeken kwam ik de bovenstaande link tegen met een zip download. Na het reloaden van explorer stonden alle opties opeens weer terug.