Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik zoek een?
Ter vervanging van mijn 6 jaar oude HD bewerkings PC wil ik een nieuw systeem laten assembleren voor het bewerken van 4K (HEVC) videobestanden

Wat is je budget?
Ongeveer 2200 euro (exclusief monitor)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor het bewerken van 4K videobestanden wil ik voor de Samsung 960 EVO 1TB SSD gaan, verder zal ik voor secundaire opslag een conventionele 8TB HDD gebruiken. Ik vraag mij echter af het snelheidsverschil tussen deze M2 SSD en een SATA600 SSD van 1TB in de dagelijkse praktijk merkbaar is. Verder wil ik de Asus GeForce GTX 1060 DUAL 3GB als videokaart opnemen aangezien ik over maanden hoop een 5K scherm te kopen op basis van DP1.4. Het systeem wil ik in de toekomst kunnen uitbreiden met een 10Gbit NIC (zoals de Intel X520-DA2) voor connectiviteit met een 10Gbit capable NAS) Tenslotte wil ik minimaal 32 GB intern geheugen hebben en heb ik daarom gekozen voor de Corsair DDR4 3200 geheugen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aangezien ik deze PC voor meerdere jaren aanschaf wil ik graag weten of de gekozen componenten wel goed met elkaar samengaan en geschikt zijn voor 4K videobewerking.
  • Antec Antec VP700P 700 Watt voeding
  • ASUS ROG STRIX Z270F GAMING
  • Core i7-7700, 3,6 GHz
  • Samsung 960 EVO 1TB SSD
  • Corsair 32 GB DDR4-3200
  • Asus GeForce GTX 1060 DUAL 3GB

[ Voor 11% gewijzigd door rapanui op 08-02-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 20:06
Welke programma's gebruik je voor de videobewerking?
Is videobewerking de enige use-case van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
dennisdennis12 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:07:
Voor videobewerking maak ik voornamelijk gebruik van Sony
dennisdennis12 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:07:
Ik gebruik voornamelijk Sony Vegas Pro en videobewerking is inderdaad de enige use case van mijn nieuwe PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hevc is erg cpu intensief met encoden, meer cores zijn waarschijnlijk wel leuk, al ken ik vegas niet zo goed.

ook weet ik niet of vegas hevc encoding via de gpu ( via compute of aparte encode gedeelte) ondersteund? En of dat gebruikt wordt natuurlijk.

een nvme ssd is voor hevc footage niet echt nodig, zo hoog is de datarate niet.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 08-02-2017 14:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
heb je ook al gekeken naar de professionele workstations van dell en hp?

verder zou ik ook overwegen om te kiezen voor een amd videokaart, deze zijn volgens veel website's namelijk sneller met vegas pro

is jouw budget inclusief of exclusief btw?

[ Voor 58% gewijzigd door dennisdennis12 op 08-02-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 16:21
VEGAS Pro is tegenwoordig van Magix, Sony heeft de boel verkocht. Voor 4K (HEVC) wordt een 8 core processor aangeraden (http://www.vegascreatives...ecifications/#productMenu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Ik heb verder ook een pc samengesteld
https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjM3OTY4ODtpOjE7fQ==

die misschien voldoet aan jouw requirements.
(al zou mijn advies toch zijn om te kiezen voor een workstation van één fabrikant, ivm ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
laag gecklockte xeons moet je van wegblijven, pro videokaarten/ workstations ook.

er is budget voor dus 6 of 8 core i7 moet wel kunnen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja liever minimaal 6 core's dus kom je bij de hogere segment van intel of als je nog even geduld hebt kun je kijken hoe zen zal zijn met de 8 core 16 threaded.

Ik zou de 7700 niet aanraden voor 4K videobewerking het kan wel alleen een 6/12 thread of 8/16 werkt een heel stuk beter en zeker gezien je waarschijnlijk wel 4-5 jaar er mee wilt doen afgeleid van hoelang je met je oude pc deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
@maratropa, je beseft hopelijk dat de ts de pc gaat toepassen voor professioneel gebruik. bij professioneel gebruik is betrouwbaarheid en ondersteuning zeer belangrijk, dus ik zou toch zeker kiezen voor een gerenommeerde fabrikant met een next business day garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dennisdennis12 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:52:
... dus ik zou toch zeker kiezen voor een gerenommeerde fabrikant met een next business day garantie.
Zouden in jou ogen dan nog andere fabrikanten/leveranciers van workstations in aanmerking kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
ik zou kiezen voor een fabrikant als HP Enterprise, Dell, Lenovo e.d. en hiervan uiteraard de enterprise/business modellen. Verder zou ik ook zeker overwegen om te kiezen voor next business day garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
Bedankt voor de feedback allen ! Ik heb blijkbaar naar de verkeerde micro architectuur gekeken (kaby lake i.p.v. Xeon). Ik ga kijken naar de Enterprise modellen van Dell en HP, qua budget komt het aardig overeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
rapanui schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:20:
Bedankt voor de feedback allen ! Ik heb blijkbaar naar de verkeerde micro architectuur gekeken (kaby lake i.p.v. Xeon). Ik ga kijken naar de Enterprise modellen van Dell en HP, qua budget komt het aardig overeen
En daar zit je dan met "next businessday" op vrijdagavond met een kapotte pc en een deadline op maandag.. Zorg voor een backup systeem in geval van problemen, dan heb je sowieso geen downtime. Je hebt nu al een machine, bijv.

HP/Dell/Etc pro workstations zijn in jouw context zeer slechte value; je hebt niks aan de certificiering, de trage pro gpu, de ecc, etc. Het zijn zeer degelijke mooie machines en voor bijv. een groot bedrijf in de industrie met certificatie eisen en dure software die alleen support heeft met bepaalde hardware etc zinvol, maar voor "content creation" echt een baggerkeuze, voor 2.2k heb je echt een trage knakenbak. En de sales lult je er gewoon in als je niet oppast.

Geef nog eens wat meer info over wat je doet, wat voor materiaal uit welke bron, edit je en exporteer je alleen maar hevc? Drukke tijdlijnen met veel effecten?

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 09-02-2017 13:14 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zou met jouw budget en wensen toch voor een high-end platform gaan. Verder is je videokaart (denk ik) overkill en de voeding zeker overkill (Nvidia 10XX serie is heel zuinig). Misschien zoiets? Moet alleen nog een behuizing en een processorkoeler bij (kies er een die je mooi vindt).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 449,-€ 449,-
1MSI X99A SLI Plus€ 226,60€ 226,60
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 179,90€ 179,90
1Corsair Vengeance LED CMU32GX4M4C3200C16R€ 292,90€ 292,90
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 960 EVO 1TB€ 463,50€ 463,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.707,85

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Met de slechte value van de Enterprise workstations ben ik het absoluut niet eens. ze zijn namelijk niet veel duurder dan een zelf samengesteld systeem met vergelijkbare specificaties. Maar next business day kan ook een voordeel hebben als je een backup systeem hebt, dit backup systeem is meestal namelijk langzamer waardoor je zo snel mogelijk weer gebruik wilt maken van jouw pc. Verder heb je ook als voordeel dat je alles bij een fabrikant koopt, waardoor je zelf niet hoeft uit te zoeken welk component in jouw pc niet goed werkt.

Tevens zou ik ook goed onderzoeken of je kiest voor een nvidia of amd gpu, veel reviews geven namelijk aan dat amd gpu's veel sneller zijn met opencl.

[ Voor 34% gewijzigd door dennisdennis12 op 09-02-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
dennisdennis12 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:03:
Met de slechte value van de Enterprise workstations ben ik het absoluut niet eens. ze zijn namelijk niet veel duurder dan een zelf samengesteld systeem met vergelijkbare specificaties. Maar next business day kan ook een voordeel hebben als je een backup systeem hebt, dit backup systeem is meestal namelijk langzamer waardoor je zo snel mogelijk weer gebruik wilt maken van jouw pc. Verder heb je ook als voordeel dat je alles bij een fabrikant koopt, waardoor je zelf niet hoeft uit te zoeken welk component in jouw pc niet goed werkt.

Tevens zou ik ook goed onderzoeken of je kiest voor een nvidia of amd gpu, veel reviews geven namelijk aan dat amd gpu's veel sneller zijn met opencl.
Ik ben helemaal niet perse tegen pro workstations (alleen in deze context), maar ik ben wel benieuwd over welke je het dan hebt (als in, geef eens voorbeelden. Ik krijg graag ongelijk. :) )

specs

Pagina: 1