• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van de pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart . Hiervoor had ik een philips 42pfl6907. Nu keek ik via een ci+-module tv via ziggo. Het beeld op de Philips was altijd scherp. Op de nieuwe Samsung valt dit heel erg tegen. Vooral dichtbij is het beeld onscherp en bij een bewegend camerabeeld lijkt het of het scherm dit niet kan bijhouden waardoor een soort waas achter de beweging lijkt te hangen. Inmiddels heb ik ook een Humax decoder aangesloten maar hier is geen verschil merkbaar tov de ci+-module.

In het menu staat dat het signaalsterkte 49% is en de kwaliteit 100%. Aan de bekabeling is niets veranderd.

De tv heb ik ingesteld conform http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6300/settings

Heeft iemand tips om dit te verbeteren of een objectieve check uit te voeren of de scherpte inderdaad minder is? Hebben meer mensen hier last van bij dit toestel?

[ Voor 16% gewijzigd door mobile12 op 08-02-2017 10:27 ]

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Heb je Auto Motion Plus aan of uit staan?

• mobile12
rsca777 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:30:
Heb je Auto Motion Plus aan of uit staan?
Die staat uit.

• rsca777
  • Niet online
Voor het net een tikkeltje vloeiender te kunnen laten verlopen, zou je het kunnen instellen op Helder en Film Mode Uit. Misschien dat dat iets doet. Voor de rest checken of alle kabels goed ingestoken zijn. Maar de haperingen die je noemt zijn niet vreemd, dat zeker niet.

• mobile12
rsca777 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Voor het net een tikkeltje vloeiender te kunnen laten verlopen, zou je het kunnen instellen op Helder en Film Mode Uit. Misschien dat dat iets doet. Voor de rest checken of alle kabels goed ingestoken zijn. Maar de haperingen die je noemt zijn niet vreemd, dat zeker niet.
Hhmmm.... Film mode had ik ook al uit staan en de beeldinstelling maakt ook geen merkbaar verschil.

Kan ik op enige manier nagaan of de tv zelf wel goed is? (bijvoorbeeld door het afspelen van een bepaald filmpje op YouTube bijvoorbeeld?)

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-01 21:00

Falastine

Think about my signature...

Had je geen 100hz tv en nu een 50hz tv gehaald?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:57
Falastine schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:03:
Had je geen 100hz tv en nu een 50hz tv gehaald?
De Samsung UE55J6240 is een 100hz tv

• mobile12
De kleuren zijn in ieder geval wel beter. Nu nog een paar snelle scènes vergelijken van een film op mijn NAS.

Tvs

Helaas kan ik het digitale signaal niet gelijktijdig aansluiten aangezien ik maar 1 coax kabel heb liggen..

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 14:37
Klinkt als ghosting.
Maar dan moet je dat ook bij de film via de NAS zijn.

Overigens 49% signaal is niet zo geweldig. Wellicht eens een goed idee om eens te testen met een korte coax direct op de aansluiting waar die het pand binnenkomt. Als signaal daar wel 100% is dan wordt het tijd voor een nieuwe goed afgeschermde coaxkabel.

• mobile12
Arjant2 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:07:
Overigens 49% signaal is niet zo geweldig. Wellicht eens een goed idee om eens te testen met een korte coax direct op de aansluiting waar die het pand binnenkomt. Als signaal daar wel 100% is dan wordt het tijd voor een nieuwe goed afgeschermde coaxkabel.
Zal dat eens uitproberen.

Wat me ook opvalt is bij beelden met veel strepen (streepjeskleding) of veel kleine details (iemand met een wollen trui met motieven) dit heel wazig wordt. Het beeld lijkt niet stil te staan en de details zijn niet te zien.

• rsca777
  • Niet online
mobile12 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:06:
[...]

Zal dat eens uitproberen.

Wat me ook opvalt is bij beelden met veel strepen (streepjeskleding) of veel kleine details (iemand met een wollen trui met motieven) dit heel wazig wordt. Het beeld lijkt niet stil te staan en de details zijn niet te zien.
Hoe is het nu?
Pagina: 1