Verschil in snelheid/ dekking Hollandse Nieuwe en Vodafone?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Mijn vraag
Zit er verschil in de snelheid /dekking tussen hollandse nieuwe en Vodafone?

Ik mag van de week een nieuw abbo afsluiten (binnen de laatste 2 maanden)
nu heb ik een hollandse nieuwe abonnement met 3G internet, echter als ik in de trein zit naar mijn werk blijft er weinig van 3G over. Het gaat zo ver achter uit dat whatsapp berichten langer onderweg zijn en ff op facebook / internet kijken niet meer mogelijk is.

Ook weet ik dat hollandse nieuwe nu ook over gaat/ is op 4G en het zelfde netwerk als vodafone gebruikt.
Maar zit er nog verschil in dekking/ snelheid? Dat hollandse nieuwe als het ware internet heeft met de rem er op?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidige abbo
Hollandse nieuwe met 3G internet
Samsung Galaxy Alpha

Nieuw Abbo
Vodafone? ... zo wie zo een abbo met 4G internet
Iphone 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
google, echter weinig duidelijkheid. Alleen kunnen vinden dat providers netwerken delen

Beste antwoord (via ronald92 op 08-02-2017 10:34)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:02
Van de website van HN:
"4G: De maximale downloadsnelheid van ons 4G netwerk is 150 Mbps en de maximale uploadsnelheid is 50 Mbps. LET OP: daadwerkelijke snelheden zijn afhankelijk van toestel en locatie.

3G: De maximale downloadsnelheid van ons 3G netwerk is 25 Mbps, de praktische downloadsnelheid ligt tussen 2 en 4 Mbps. De maximale uploadsnelheid is 3,6 Mbps, de praktische uploadsnelheid ligt tussen 0,7 en 1,1 Mbps."

Snel zat dus. Extra dekking met 4G zul je zeker merken. Ook de hand-over van mast naar mast wanneer je in auto of trein beweegt is beter met 4G.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 20:38
Dekking geen verschil. Uit eigen ervaring en omdat ze simpelweg op het Vodafone netwerk zitten.
Snelheid kan wel verschillen inderdaad. 4G is bijv. nog niet standaard bij Hollands Nieuwe. Kijk eens in hun FAQ of je iets over de snelheid kan vinden, of vraag het ze even :).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Van de website van HN:
"4G: De maximale downloadsnelheid van ons 4G netwerk is 150 Mbps en de maximale uploadsnelheid is 50 Mbps. LET OP: daadwerkelijke snelheden zijn afhankelijk van toestel en locatie.

3G: De maximale downloadsnelheid van ons 3G netwerk is 25 Mbps, de praktische downloadsnelheid ligt tussen 2 en 4 Mbps. De maximale uploadsnelheid is 3,6 Mbps, de praktische uploadsnelheid ligt tussen 0,7 en 1,1 Mbps."

Snel zat dus. Extra dekking met 4G zul je zeker merken. Ook de hand-over van mast naar mast wanneer je in auto of trein beweegt is beter met 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Check ook eens welke frequentiebanden de verschillende telefoons ondersteunen. Daar kan ook een heel groot verschil in zitten en dat kan ook heel veel effect hebben op de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ff off topic zijn er ook mobiele providers waar je zeker geen abbo moet afsluiten?

[ Voor 6% gewijzigd door ronald92 op 08-02-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat heet prepaid.
Vodafone heeft redelijke tarieven, wel duurder dan een abbo.
Pagina: 1