Bestand in Excel opslaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben niet echt een Excel wizzard, maar met jullie hulp kom ik een heel eind. Ik heb ik een Excel bestand een waarde in cel C10 (ABCDE00)staan die ik graag wil gebruiken als naam voor het bestand als ik het opsla. Is het mogelijk om dit te automatiseren, dus als ik het ingevulde bestand opsla hij automatisch de naam ABCDE00.xls krijgt? Zou makkelijk zijn aangezien ik voor een onderzoek heel erg veel mensen moet gaan scoren op een bepaalde waarde...

Dank! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 12:11

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit...gaat mn petje een beetje te boven dit.....is er nog een andere mogelijkheid of vraag ik teveel? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het zou helpen als je uitlegt waar je niet uitkomt en waar je vastloopt, want de link van TheOmen lijkt precies te doen wat je wilt, inclusief stap voor stap uitleg hoe je het moet gebruiken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De code daar is immers zowel heel simpel (makkelijker kan het niet gemaakt worden) als zo zonder foutafhandeling gevaarlijk (en incompleet, FileFormat ontbreekt, dat gaat met nieuwere Excelversies fout aangezien er schijnbaar een macro in zit).

Zowel F1 als Google-zoektochten geven veel info over de SaveAs-functie, je zou er uit moeten kunnen komen. Maar als je nul ervaring hebt met VBA, dan moet je dat niet willen: leer jezelf eerst de basics aan, zodat je op z'n minst de code herkent en kan aanpassen (en dus ook weet hebt wat er fout kan gaan). Anders schrijf je binnen no time belangrijke bestanden over.
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:35:
Ik kom er niet uit...gaat mn petje een beetje te boven dit.....is er nog een andere mogelijkheid of vraag ik teveel? :-)
Ik ben dan bang dat het in dit geval zonder VBA-kennis dus dat tweede is :P

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 08-02-2017 16:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 12:28
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:18:
Goedemorgen,

Ik ben niet echt een Excel wizzard, maar met jullie hulp kom ik een heel eind. Ik heb ik een Excel bestand een waarde in cel C10 (ABCDE00)staan die ik graag wil gebruiken als naam voor het bestand als ik het opsla. Is het mogelijk om dit te automatiseren, dus als ik het ingevulde bestand opsla hij automatisch de naam ABCDE00.xls krijgt? Zou makkelijk zijn aangezien ik voor een onderzoek heel erg veel mensen moet gaan scoren op een bepaalde waarde...

Dank! _/-\o_
Wat is de achterliggende reden dat je dat wil doen? Wellicht zijn er andere (betere) oplossingen voor datgene wat je wil bereiken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beginnen met de code uit het voorbeeldje:

https://msdn.microsoft.com/EN-US/library/ff839722.aspx

Alleen hoef je dan geen Do Loop te doen, maar achter fName = Value[C10] {syntax effe controleren}

Het moederbestand (template?) moet dan een .xlsm bestand zijn en het doel bestand kan gewoon .xls zijn, en de doelbestanden mogen elkaar niet overschrijven (zelfde naam).

fName nog even declaren als...

Of dit:

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff837411.aspx

Laat maar.., spijt me..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 23:10 ]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:18:
zou makkelijk zijn aangezien ik voor een onderzoek heel erg veel mensen moet gaan scoren op een bepaalde waarde...
Daar gebruiken we toch SPSS voor en geen Excel? :'(
Pagina: 1