Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NetGear R6220

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 11:24
Ik heb deze router eind vorig jaar aangeschaft, maar kom nu tot de ontdekking dat er wel wat issues mee zijn. Ik heb een Wifi printer op 2.4Ghz gekoppeld en gebruik op mijn laptop 5Ghz. Het is hierbij niet mogelijk de printer te gebruiken zonder over te schakelen naar 2.4Ghz op mijn laptop.

Voor de management interface is het precies andersom, deze kan ik wel via 5Ghz bereiken, maar op 2.4Ghz niet.

Heb wel wat gevonden dat dit te maken zou hebben met het gast netwerk wat ik ook voor beide bereiken heb ingesteld, maar heb er nog geen duidelijkheid over gevonden.

Zijn er gebruikers met de zelfde ervaringen of is het een configuratie instelling wat ik verkeerd heb staan?

Arjan

Alle reacties

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 20:30
Tenzij je hebt zitten spelen met gastnetwerken en/ of VLANs is wat je stelt inderdaad een bijzondere situatie. Heb je de firmware al geupdate?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet kunnen communiceren tussen twee banden cq tussen WiFi en Ethernet heet "AP Isolation".

Check of die optie ergens aan staat. En zorg juist dat je prive-WiFi niet als 'guest network' ingesteld is, want dan wordt er doorgaans per default AP Isolation aangezet.

Oslik blyat! Oslik!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 11:24
Mijn router draait op de laatste versie van de beschikbare software. Met VLans heb ik niet gespeeld, maar zoals gezegd wel de instelling gemaakt voor het gastennetwerk. AP Isolation wordt hier inderdaad voor gebruikt, maar ik heb geen optie in de router gevonden om dit verder in te stellen.

Ik denk dat ik de router maar moet gaan resetten en dan het gastennetwerk uitschakel, ik verwacht dat het issue zich dan niet voordoet. Zou het wel jammer vinden, wil liever niet iedereen toegang geven tot alle resources in mijn thuis netwerk.

Arjan