PowerPoint hyperlinks openen op beamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Goeiemorgen Tweakers! :)

Bij mijn stagebedrijf wordt Office 2016 voor Mac gebruikt voor onder andere het geven van presentaties via de beamer. Een gebruiker is naar de servicedesk gekomen met de vraag waarom hyperlinks in zijn presentatie openen op zijn scherm (het hoofdscherm) en niet op de beamer. Hij vindt het namelijk vervelend om steeds de Safari-vensters naar de beamer te slepen.

Nu zie ik dat hij gebruik maakt van de Presentatormodus in PowerPoint op zijn Mac (iMac), en dat de volledige diashow te zien is op de beamer uiteraard. Na een test blijkt inderdaad dat hyperlinks op zijn scherm openen en kan me voorstellen dat dit met veel hyperlinks vervelend kan zijn.

Zelf heb ik al op internet gezocht naar dit 'issue', en ik zie een aantal mensen die ditzelfde ervaren maar ik zie ook dat er geen duidelijke oplossing of optie voor is om dit aan te passen. Het scherm repliceren is niet gewenst, aangezien hij zijn aantekening dan niet meer kan zien. Ook heb ik in de PowerPoint instellingen gekeken maar daar kon ik ook niets vinden met betrekking tot dit 'issue'.

Ik heb ook bedacht om de twee schermen in Systeemvoorkeuren te verwisselen van hoofdscherm, zodat de beamer het hoofdscherm wordt en daardoor alles daarop zou openen qua hyperlinks. Het probleem is alleen dat daar dan ook alle andere zaken op geopend worden, wat dus betekent dat je tijdens de presentatie niet even iets op je eigen scherm op kan zoeken maar dat dat op de hele beamer zichtbaar is.

Kortom: is er een manier om voor Office 2016 voor Mac hyperlinks te openen op de beamer? :) Misschien door middel van een .plist wijziging of een verstopte instelling ergens?

Alvast bedankt!

Groet,

Marco

Beste antwoord (via KRAI.7 op 09-02-2017 12:54)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:17
En wat als je safari alvast vooraf opent en klaar zet op dat scherm? Word er dan geen nieuw tabblad geopend op het juiste scherm?

Ps ik heb geen mac dus ik weet niet of het werkt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Probeer eens de schermen niet individueel aan te sturen maar te klonen? Beide schermen laten dan hetzelfde zien en kan er niet 'gewisseld' worden van scherm.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:17
En wat als je safari alvast vooraf opent en klaar zet op dat scherm? Word er dan geen nieuw tabblad geopend op het juiste scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
L1NO_ schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:37:
Probeer eens de schermen niet individueel aan te sturen maar te klonen? Beide schermen laten dan hetzelfde zien en kan er niet 'gewisseld' worden van scherm.
Dat werkt inderdaad, maar zoals ik in mijn eerste post al zei is dat niet gewenst tenzij het echt niet anders kan. :)
.Maarten schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:39:

Dat zou ik eens kunnen proberen, kan er nu niet bij maar zal dat eens proberen. Heb het net wel even geprobeerd bij 'mijn' Windows-werkplek maar daar werkt dat trucje niet. Misschien bij Mac wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
In de latere versies van MacOs kan je alleen een scherm 'delen' door geen full-screen venster er van te maken. Mocht powerpoint 'windowed' werken zou je alleen op deze manier kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:41

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als hij wel gewoon de links als tabs in de actieve Safari opent zou je wel een extra Space voor Safari kunnen maken op het tweede scherm, dan kun je met cmd-tab snel schakelen. Dan heb je eigenlijk om-en-om twee fullscreen apps op het tweede scherm.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:53
Voor macos is safari gewoon een applicatie die op het primaty scherm standaard geopend wordt. Kun je niet safari toewijzen aan extern scherm? Als hij zelf nog zaken wilt google moet die maar chrome gebruiken oid.
To get OS X to always open an App on a specific display in Mavericks or newer, right click on the dock icon for the App and select "Options" - Assign To Desktop 1 Or 2 (Desktop 2 should be your secondary display)
Alternatief is om de links embedded te openen dmv de ms web viewer app (werkt alleen met https)

https://store.office.com/...L&ad=NL&appredirect=false

[ Voor 18% gewijzigd door laurens0619 op 09-02-2017 07:42 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1