Sync mail/exchange Android zonder policy admin

Pagina: 1
Acties:

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Ik wist niet zo goed waar ik dit topic nu het beste kon plaatsen. Dus modje, verplaats maar als het niet goed is.

Ik zit met het volgende. Ik sync mijn werkmail via de Outlook app op Android. Alleen sinds deze week is er een nieuwe policy nodig om dit te kunnen blijven doen. Ik moet een wachtwoord op mijn telefoon hebben. Vroeger kon het gewoon met fingerprint of swype code. Ik wil niet elke keer een wachtwoord invullen op mijn telefoon te unlocken.

Ik heb de outlook app van mijn telefoon gegooid. Nu kan ik mijn mail alleen nog lezen door de office 365 mobiele site te gebruiken. Die heb ik gepinned op mijn homescreen. Dus mail kan ik wel lezen, ik krijg alleen geen notificatie als ik een nieuwe mail krijg. Nou ja ok, niet ideaal maar ok.

Wat ik wel bloed irritant vind is dat mijn agenda nu dus ook niet meer werkt.

Heeft er iemand een work around om toch mijn agenda op mijn telefoon te krijgen? En dan ook 2-way sync?

Ik heb iets gelezen dat er oude Outlook apps in omloop zijn die de policy niet nodig hebben/ondersteunen, maar ik heb ook niet zo'n zin om een oude .APK te downloaden van een site die ik niet ken.

Zijn er meer van jullie die met policies van hun werkgever te maken hebben? En zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 16:38

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:21:
Zijn er meer van jullie die met policies van hun werkgever te maken hebben? En zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?
Ga in overleg met je werkgever.... Simpel as that....

Kennelijk vind men het noodzakelijk dat werkdata op een andere manier beschermd wordt dan jij voorheen gebruikte. Vraag na of "fingerprint unlock" (of hoe het maar heet) ook ondersteund kan gaan worden. Gaat men daar niet in mee, dan heb je pech.

Wij gaan je in elk geval niet helpen om de bedrijfsbeveiliging te omzeilen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
Als ik een gebruiker zou betrappen op het omzeilen van de Activesync policies dan zou ik niet schromen om direct het account dicht te gooien en dit bij HRM te melden.

Deze policies stellen wij (exchange admins) niet voor niets in. Helemaal tegenwoordig net de wet omtrent het melden van datalekken is het gewoon belangrijk dat bedrijven deze policies in orde hebben.

(Om heel eerlijk te zijn : ik vind dit echt een idiote vraag die de TS stelt, mensen als de TS dienen weg te blijven van alles mbt digitale informatie aangezien zij security niet belangrijk vinden)