Seat Ibiza vs Hyundai i20

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-07 14:12
Ik ben op zoek naar een nieuwe B klasse auto. Ik twijfel tussen de Hyundai i20 Comfort 101pk en de Seat Ibiza FR Connect 95pk.

Qua opties zijn de auto's ongeveer gelijk en de i20 is bijna 1000 euro goedkoper.

Maar de Ibiza is weer net wat uitgebreider door de parkeersensoren voor en achter (i20 heeft alleen achteruitrijcamera), verwarmde stoelen, privacy glass en android auto (Hyundai durft nog niet te zeggen of het voor de i20 ook komt - sommige andere modellen hebben het al).

De Hyundai heeft dan weer wat kleinere extraatjes tov de Ibiza, zoals een gekoeld dashboard vakje, snelheid digitaal op dashboard, Lane Departure Warning System en 5 jaar garantie.

De i20 rijdt lekker, maar de Ibiza is net wat sportiever.. De i20 is dan wel weer een stuk ruimer, de Ibiza is redelijk krap op de achterbank..

Ik kies er bewust voor om niet op het nieuwe model Ibiza te wachten, moet volgende maand een auto hebben en doordat er nu leuke kortingen zijn is de Ibiza in mijn price range.

Wat zouden jullie kiezen? Of heeft iemand hier voor dezelfde keuze gestaan? En wat heb je toen besloten en waarom? En hoe bevalt deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 12:58
Ik heb sinds 2 januari de Seat Ibiza die jij beschrijft. Ben er zeer tevreden over. Hij rijdt erg lekker en sportief.
De Hyundai is bij mij nooit een optie geweest omdat ik het een verschrikkelijk lelijke auto vind. Afgezien daarvan lijkt hij me inderdaad wel iets ruimer. Voor mij is dat ook geen argument geweest omdat ik toch 99% van de tijd alleen in de auto zit.

Enige minpunt dat ik tot nu toe bij de Ibiza ben tegengekomen is dat de achterbank niet helemaal naar beneden klapt en dat je dus geen hele grote dingen kan vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:55

JB

Cédric roelt!

Karrespoor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:58:
Ik heb sinds 2 januari de Seat Ibiza die jij beschrijft. Ben er zeer tevreden over. Hij rijdt erg lekker en sportief.
De Hyundai is bij mij nooit een optie geweest omdat ik het een verschrikkelijk lelijke auto vind. Afgezien daarvan lijkt hij me inderdaad wel iets ruimer. Voor mij is dat ook geen argument geweest omdat ik toch 99% van de tijd alleen in de auto zit.

Enige minpunt dat ik tot nu toe bij de Ibiza ben tegengekomen is dat de achterbank niet helemaal naar beneden klapt en dat je dus geen hele grote dingen kan vervoeren.
Heb jij de 6J :? Bij de Ibiza ST die ik een tijdje heb gereden, moest je het zitgedeelte omhoog halen en dan kon de bank wel plat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Asian>European>American>Chinese/Indian

De betere aziaten zijn steevast degelijkere, goedkopere, maar ook saaiere auto's dan europese tegenhangers. Hyundai is zo'n merk :) Niet voor niets geven aziaten veel langere garantie dan Europeanen.
Zelfs dure merken als Audi, Mercedes en BMW komen steevast onderaan in de degelijkheidsonderzoeken van bijv ANWB. Dat was 20 a 30 jaar geleden wel anders.

Als je een auto met je verstand en je portemonee koopt kun je niet om aziaten heen. Koop je hem met je hart en gevoel, dan zal het sneller een europeaan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door eL_Jay op 08-02-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 12:58
JB schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:03:
[...]

Heb jij de 6J :? Bij de Ibiza ST die ik een tijdje heb gereden, moest je het zitgedeelte omhoog halen en dan kon de bank wel plat.
Ik heb inderdaad de 6J. Zal daar toch eens naar kijken dan |:( haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Vanwege betrouwbaarheid zou ik -vooral bij prive koop- de Hyundai overwegen.
Ibiza is kwalitatief niet geweldig. Ik heb ooit de tegenhanger gereden (Fabia) en dat was niet erg goed. Af fabriek al zaken die kapot waren of miste. Ik was blij dat het een leaseauto was, prive was ik erop leeg gelopen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 10:35
Mocht je wens hebben voor kinderen, dan is Ibiza wat mij betreft van binnen een te krappe auto. Ik kon niet normaal zitten met de maxicosi erachter. De maxicosi past überhaupt niet in de gordel dus je moet dan altijd een isofix base gebruiken. Je vraagt er niet naar, dus mogelijk is het niet van toepassing, maar ik zou er wel op letten. Dat beschrijf je eigenlijk zelf ook al qua ruimte achter.

Verder vind ik de Ibiza's heerlijk rijden, maar een collega heeft een i20 en is ook erg enthousiast. Gevoelsmatig is de Ibiza qua luxe wel een stuk comfortabeler als ik het zo lees. De garantie van Hyundai heb ik geen ervaring mee, maar zou een reden kunnen zijn om daarvoor te gaan (daarentegen hebben we in Nederland wel iets als "conformiteit", bij Renault zijn daar bijv. standaard coulance regels voor waardoor ik een half jaar buiten de garantie toch maar 25% van de kosten voor de airco reparatie moest betalen).

Enig idee qua onderhoudskosten of er veel verschil in zit? Of onderhoudsinterval? Daar heb ik me wel eens in vergist.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Dit is mijn Hyundai i20:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qEBQNgu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0HGz9wU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tHA7yVL.jpg

Super tevreden over. Vorig jaar nieuw gekocht en eigenlijk zit ik stiekem al weer naar iets anders te kijken, omdat ik eigenlijk een SUV wilde kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
eL_Jay schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:07:

De betere aziaten zijn steevast degelijkere, goedkopere, maar ook saaiere auto's dan europese tegenhangers. Hyundai is zo'n merk :)
Nou... dat zou ik niet perse zo willen zeggen. Auto's van bijvoorbeeld de VW-groep zijn doorgaans erg sobere auto's van binnen terwijl een Mazda of een Toyota juist weer leuk uitgevoerde auto's heeft qua interieur.

Maar het is sowieso sterk afhankelijk naar welke prijsklasse je kijkt, je ziet doorgaans wel dat kleine Europese auto's vaak wel erg vrolijke styling hebben waar dat bij Aziaten vaak wel wat saai is. Maar bij middenklassers zijn die rollen meestal weer omgedraaid... in het dure segment zie je over het algemeen wel dat Europese auto's een veel luxere uitstraling hebben.

@TS... ik zou persoonlijk voor de Hyundai gaan, ik vind het een leukere auto om te zien dan de Ibiza en Hyundai heeft de afgelopen paar jaar echte enorme stappen gemaakt wat betreft de kwaliteit van hun auto's.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 08-02-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik moet zeggen dat de i20 zeker een mooie auto is, en wat mij betreft meer futureproof dan de Ibiza. Ook bij Seat betaal je tegenwoordig voor de naam, maar niet voor kwaliteit. De levensduur van het voertuig ligt niet beter dan bij Hyundai echter is het gebruikte materiaal wel van mindere kwaliteit.

Persoonlijk zou ik eerder voor Hyundai dan voor Seat gaan, niet vanwege hoe de voertuigen er uitzien, maar meer vanwege de andere opties die de voertuigen hebben.

Heb zelf getwijfeld voor aanschaf van een i40 en moet zeggen dat dit hem ook geworden was als ik op mijn huidige auto niet deze deal voor elkaar had kunnen krijgen.

i20 is trouwens zuiniger in gebruik, iets zwaardere motor zorgt ook voor meer comfort bij langere ritten...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vorig jaar hebben mijn (bijna ex-)schoonouders een nieuwe i20 T-GDI gekocht.
Echt een perfecte auto; ruim, vlot, betrouwbaar, compleet en zuinig.

Vooral dat stukje ruim is t.o.v. een Ibiza echt een groot voordeel. Misschien iets minder sporty, maar waarschijnlijk keek je ook niet naar een Ibiza FR. Android auto of Apple Carplay... dat is inderdaad zonde dat sommige merken daar niet heel snel mee zijn in alle modellen.

Mijn vrouw en ik hebben een Hyundai i30 waar we ook nog nooit iets aan hebben gehad (behalve onderhoud)... Ik zou het wel weten :).

Edit: OP niet goed gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door fredkroket op 08-02-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Bedankt voor de reacties!
Arjan90 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:29:
Mocht je wens hebben voor kinderen, dan is Ibiza wat mij betreft van binnen een te krappe auto. Ik kon niet normaal zitten met de maxicosi erachter. De maxicosi past überhaupt niet in de gordel dus je moet dan altijd een isofix base gebruiken. Je vraagt er niet naar, dus mogelijk is het niet van toepassing, maar ik zou er wel op letten. Dat beschrijf je eigenlijk zelf ook al qua ruimte achter.

Verder vind ik de Ibiza's heerlijk rijden, maar een collega heeft een i20 en is ook erg enthousiast. Gevoelsmatig is de Ibiza qua luxe wel een stuk comfortabeler als ik het zo lees. De garantie van Hyundai heb ik geen ervaring mee, maar zou een reden kunnen zijn om daarvoor te gaan (daarentegen hebben we in Nederland wel iets als "conformiteit", bij Renault zijn daar bijv. standaard coulance regels voor waardoor ik een half jaar buiten de garantie toch maar 25% van de kosten voor de airco reparatie moest betalen).

Enig idee qua onderhoudskosten of er veel verschil in zit? Of onderhoudsinterval? Daar heb ik me wel eens in vergist.
Kinderen spelen voorlopig nog geen rol. Het verschil aan kosten per onderhoudsbeurt zijn verwaarloosbaar, tientjes werk. Interval is bij Seat om de 30k km en bij Hyundai om de 15k km.
Karrespoor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:58:

Mooi! Ben je nog onverwachte kosten tegen gekomen mbt onderhoud oid? Is er al wat stuk gegaan?
Qua lelijkheid, dat valt wat mij betreft reuze mee, in de poep bruin kleur vind ik er ook niks aan, maar vind hem in het wit wel mooi.

De betere aziaten zijn steevast degelijkere, goedkopere, maar ook saaiere auto's dan europese tegenhangers. Hyundai is zo'n merk :) Niet voor niets geven aziaten veel langere garantie dan Europeanen.
Zelfs dure merken als Audi, Mercedes en BMW komen steevast onderaan in de degelijkheidsonderzoeken van bijv ANWB. Dat was 20 a 30 jaar geleden wel anders.

Als je een auto met je verstand en je portemonee koopt kun je niet om aziaten heen. Koop je hem met je hart en gevoel, dan zal het sneller een europeaan worden.
en
dfrenner schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:21:
Vanwege betrouwbaarheid zou ik -vooral bij prive koop- de Hyundai overwegen.
Ibiza is kwalitatief niet geweldig. Ik heb ooit de tegenhanger gereden (Fabia) en dat was niet erg goed. Af fabriek al zaken die kapot waren of miste. Ik was blij dat het een leaseauto was, prive was ik erop leeg gelopen.
Thanks, zo heeft de Hyundai dealer het mij ook proberen te verkopen en klinkt geloofwaardig (ouders hebben bijv een Kia Cee'd waar nog nooit issues mee geweest zijn) maar moeilijk om er meer over te vinden online. Helaas is de i20 niet zo bekend en word er niet al te veel gepost over ervaringen.
Recon24 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:34:
Dit is mijn Hyundai i20:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Super tevreden over. Vorig jaar nieuw gekocht en eigenlijk zit ik stiekem al weer naar iets anders te kijken, omdat ik eigenlijk een SUV wilde kopen.
Aah je hebt hem ook in het wit, mooie auto :) Heb jij nog negatieve ervaringen ermee? Of alleen maar positief?
En wat zijn je ervaringen qua connectiviteit? Mis je iets? Aangezien ik onder andere twijfel doordat de Seat Android Auto heeft en mirrorlink.
MicGlou schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:35:
[...]

Nou... dat zou ik niet perse zo willen zeggen. Auto's van bijvoorbeeld de VW-groep zijn doorgaans erg sobere auto's van binnen terwijl een Mazda of een Toyota juist weer leuk uitgevoerde auto's heeft qua interieur.

Maar het is sowieso sterk afhankelijk naar welke prijsklasse je kijkt, je ziet doorgaans wel dat kleine Europese auto's vaak wel erg vrolijke styling hebben waar dat bij Aziaten vaak wel wat saai is. Maar bij middenklassers zijn die rollen meestal weer omgedraaid... in het dure segment zie je over het algemeen wel dat Europese auto's een veel luxere uitstraling hebben.

@TS... ik zou persoonlijk voor de Hyundai gaan, ik vind het een leukere auto om te zien dan de Ibiza en Hyundai heeft de afgelopen paar jaar echte enorme stappen gemaakt wat betreft de kwaliteit van hun auto's.
Ik vergelijk de Hyundai i20 1.0 met turbo met de Seat Ibiza FR Connect. FR Connect is net wat meer uitgerust qua opties maar het zijn van die kleine dingetjes - zoals parkeersensoren voor en stoelverwarming voor. Prijs klasse is ongeveer 18k
KatirZan schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:39:
Ik moet zeggen dat de i20 zeker een mooie auto is, en wat mij betreft meer futureproof dan de Ibiza. Ook bij Seat betaal je tegenwoordig voor de naam, maar niet voor kwaliteit. De levensduur van het voertuig ligt niet beter dan bij Hyundai echter is het gebruikte materiaal wel van mindere kwaliteit.

Persoonlijk zou ik eerder voor Hyundai dan voor Seat gaan, niet vanwege hoe de voertuigen er uitzien, maar meer vanwege de andere opties die de voertuigen hebben.

Heb zelf getwijfeld voor aanschaf van een i40 en moet zeggen dat dit hem ook geworden was als ik op mijn huidige auto niet deze deal voor elkaar had kunnen krijgen.

i20 is trouwens zuiniger in gebruik, iets zwaardere motor zorgt ook voor meer comfort bij langere ritten...
Welke auto rij je nu? Qua motor, ik heb ervoor gekozen om de 1.0 liter met turbo te kiezen voor deze auto omdat deze toch wat meer pit heeft. Vond de 1.2 versie niks, duurde erg lang voordat je beetje op snelheid was.
fredkroket schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:39:
Vorig jaar hebben mijn (bijna ex-)schoonouders een nieuwe i20 T-GDI gekocht.
Echt een perfecte auto; ruim, vlot, betrouwbaar, compleet en zuinig.

Vooral dat stukje ruim is t.o.v. een Ibiza echt een groot voordeel. Misschien iets minder sporty, maar waarschijnlijk keek je ook niet naar een Ibiza FR. Android auto of Apple Carplay... dat is inderdaad zonde dat sommige merken daar niet heel snel mee zijn in alle modellen.

Mijn vrouw en ik hebben een Hyundai i30 waar we ook nog nooit iets aan hebben gehad (behalve onderhoud)... Ik zou het wel weten :).

Edit: OP niet goed gelezen.
Thanks voor het delen van je ervaring. Ik heb de Seat Ibiza Style Connect gereden, die rijd al een stuk sportiever dan de i20, de FR zou nog wat sportiever moeten zijn inderdaad. Nu ben ik normaal niet echt van het sportieve rijden en ik ga eigenlijk alleen maar in de stad of op de snelweg rijden, maar het is afentoe wel leuk om wat sportiever te rijden :) Maar de Hyundai i20 reed ook erg lekker!

Bedankt voor jullie input! Grappig om te zien dat jullie meer neigen naar de Hyundai terwijl in mijn omgeving vooral de Seat populair is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531754

Ik denk dat ik zelf, ondanks het imho wat mindere uiterlijk, voor de hyundai zou gaan.
De kwaliteit van hyundai/kia heeft mij echt positief verrast en zeker in de volkswagen submerken voelt het nogal eens wat karig aan, terwijl je zelfs onderaan de range bij kia/hyundai erg waar voor je geld krijgt.
Off topic: Aziatisch bovenaan behalve meer dan de helft van de bevolking van Azië _O- :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Uit de verbruiksmonitor van autoweek blijkt dat bij de diesels de Seat wat minder dorstig is dan de hyundai.
4.8L / 100KM (ibiza, hatchback, diesel, >2011) VS 5.2L / 100KM (i20 diesel).

Qua duurzaamheid van de auto's lijken beide auto's aan elkaar gewaagd.
Afbeeldingslocatie: https://files2.fd.nl/infographics/NIB-volvo.png
*Cijfers van alle officiële Europese demontagebedrijven, over bij welke gemiddelde kilometerstand auto's worden gesloopt.

Cijfers van diesel Hyundai zijn er niet, maar met benzineblokjes gaan ze net als SEAT qua duurzaamheid mee in de middenmoot.

Volgens autoweek lijken i20 bezitters op 5 vlakken net iets meer tevreden dan seatrijders:
http://www.autoweek.nl/model/hyundai/i20
http://www.autoweek.nl/model/seat/ibiza
Maar daar zijn bij de ibizarijders ook voorgaande modellen bij meegenomen.

Als meer ruimte is wat je zoekt, zou je ook nog kunnen denken aan een ibiza st?
Zelf ben ik in dit segment gegaan voor een Fiesta 1.6D in titanium uitvoering.
Bekritiseerd en verouderd interieur, maar met een goed onderstel en een van de stilste auto's in de coupé (in het b segment) als hij op kruissnelheid rijdt.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Maaark schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:53:

[...]

Kinderen spelen voorlopig nog geen rol. Het verschil aan kosten per onderhoudsbeurt zijn verwaarloosbaar, tientjes werk. Interval is bij Seat om de 30k km en bij Hyundai om de 15k km.

[...]

Mooi! Ben je nog onverwachte kosten tegen gekomen mbt onderhoud oid? Is er al wat stuk gegaan?
Qua lelijkheid, dat valt wat mij betreft reuze mee, in de poep bruin kleur vind ik er ook niks aan, maar vind hem in het wit wel mooi.

[...]
en
[...]

Thanks, zo heeft de Hyundai dealer het mij ook proberen te verkopen en klinkt geloofwaardig (ouders hebben bijv een Kia Cee'd waar nog nooit issues mee geweest zijn) maar moeilijk om er meer over te vinden online. Helaas is de i20 niet zo bekend en word er niet al te veel gepost over ervaringen.

[...]

Aah je hebt hem ook in het wit, mooie auto :) Heb jij nog negatieve ervaringen ermee? Of alleen maar positief?
En wat zijn je ervaringen qua connectiviteit? Mis je iets? Aangezien ik onder andere twijfel doordat de Seat Android Auto heeft en mirrorlink.

[...]

Ik vergelijk de Hyundai i20 1.0 met turbo met de Seat Ibiza FR Connect. FR Connect is net wat meer uitgerust qua opties maar het zijn van die kleine dingetjes - zoals parkeersensoren voor en stoelverwarming voor. Prijs klasse is ongeveer 18k

[...]

Welke auto rij je nu? Qua motor, ik heb ervoor gekozen om de 1.0 liter met turbo te kiezen voor deze auto omdat deze toch wat meer pit heeft. Vond de 1.2 versie niks, duurde erg lang voordat je beetje op snelheid was.

[...]

Thanks voor het delen van je ervaring. Ik heb de Seat Ibiza Style Connect gereden, die rijd al een stuk sportiever dan de i20, de FR zou nog wat sportiever moeten zijn inderdaad. Nu ben ik normaal niet echt van het sportieve rijden en ik ga eigenlijk alleen maar in de stad of op de snelweg rijden, maar het is afentoe wel leuk om wat sportiever te rijden :) Maar de Hyundai i20 reed ook erg lekker!

Bedankt voor jullie input! Grappig om te zien dat jullie meer neigen naar de Hyundai terwijl in mijn omgeving vooral de Seat populair is.. :)
toon volledige bericht
Ben erg positief op dit moment en nog geen problemen ondervonden. Full option uitvoeren, met o.a. ook Xenon erop en full led.

Hij is nieuw dus ik moest de motor nog redelijk wakker schudden. Ik denk dat ik nog wat langer mee moet rijden om echt problemen te ondervinden. Hiervoor had ik een Kia Rio waar ik ook zeer tevreden over was.

Even wat opties uit mijn hoofd die ik heb:

- Xenon
- LED/dagrijverlichting
- LDWS (Lane Departure Warning System)
- ABS
- ESP
- TC (Traction Controll)
- Hill Assist
- Bandenspanning controle systeem
- Automatisch inklapbare buitenspiegels (en verwarmbaar)
- Navigatie/Apple Carplay
- Automatisch dimmende binnenspiegels
- Automatische ruitenwissers/regensensor
- Automatische verlichting/lichtsensor
- Stoelverwarming
- Cruise controll
- Start/Stop
- Climate Control
- Airco
- Digitale kilometerteller
- Achteruit rij camera
- Parkeersensoren
- Alles is te bedienen via het stuurwiel

Even uit mijn hoofd, maar zal nog wel meer op zitten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Recon24 op 08-02-2017 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Relibilityindex geeft denk ik een beter beeld. Wanneer je een auto sloopt is ook afhankelijk van het aantal liefhebbers dat doorrijdt met een auto, nieuwprijs, cult-potentieel etc.

Ibiza: http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/218
Een lagere index is beter. RI bevat gegevens van autoverzekeraars die schade vergoeden, wat wordt meegenomen is hoe vaak de auto kapot gaat, hoe duur het is en hoe lang de auto stil staat.

De Ibiza komt uit op 138.

Voor de Hyuandai i20 zijn er nog onvoldoende gegevens, maar de i10 komt uit op 12 en de i30 op 28. Dus kun je denk ik wel aannemen dat de i20 zich ergens daar in de buurt bevindt. Dat verschil is verschrikkelijk groot. De Hyuandais bevinden zich tussen de meest betrouwbare auto's die we kennen, de Ibiza scoort matig.

ANWB/wegenwacht over de betrouwbaarheid van de i20:
"Dit vindt de Wegenwacht (i20, v.a 2008)
De i20 is een van de modellen waarmee Hyundai zijn ijzersterke reputatie heeft verworven en bevestigd. Er rijden er duizenden van rond, maar bij de Wegenwacht is niet een specifiek euvel bekend. Er kan altijd iets mis gaan, niet zelden is de bestuurder zelf de veroorzaker, maar de kwaliteit van deze Hyundai’s is zó hoog, dat de techniek eigenlijk nooit veroorzaakt dat de auto stilvalt of de bestuurder in de steek laat. Dat zou in veel sterkere mate een verkoopargument kunnen zijn dan nu het geval is. IJzersterke auto’s!"

"Dit vindt de Wegenwacht (i20, v.a. 2014)
De i20 onderstreept bijna ten overvloede de uitstekende kwaliteit waarom Hyundai bekend staat. Er zijn bij de Wegenwacht gewoon géén vaker voorkomende euvels bij dit model bekend. Die kwaliteit wordt overigens onderstreept door vijf jaar volledige fabrieksgarantie zonder kilometerbeperking. Die garantie is overdraagbaar, mits de auto bij de officiële dealers is onderhouden. Wie een jonge gebruikte i20 koopt, kan onder deze voorwaarden nog gewoon gebruik maken van de fabrieksgarantie."

Over de Ibiza zijn ze veel minder positief:
"Dit vindt de Wegenwacht (Ibiza, v.a. 2008):
De techniek van de Ibiza komt overeen met die van de Volkswagen Polo en dat geldt dus ook voor de eventuele mankementen. De benzinemotoren hebben in een aantal gevallen individuele bobines per cilinder. Daarvan kan er zomaar eentje stuk gaan. Dat merk je direct, de motor gaat dan echt slecht lopen. Niet mee doorrijden, want dat kan de katalysator beschadigen en dat is een dure reparatie. Zo’n bobine kost enkele tientjes en als er snel aan is te komen, heeft de wegenwacht ‘m zo vervangen. Bij de andere cilinders kan het ook zo maar terugkomen. Daarnaast zijn er benzinemotoren die met metaal omhulde bougiekabels hebben. Die kunnen ‘doorslaan’, waardoor de motor eveneens een cilinder mist. De wegenwacht lost dat wel op. Een TSI-benzinemotor waarmee vooral kleine stukjes worden gereden en dan ineens een grote rit, kan dan slecht lopen door een vastzittend overdrukventiel. Ook dat is snel op te lossen. Als de functies van het dashboard uitvallen, is dat meestal een kwestie van een losse massaverbinding. Bij de Ibiza komt ook wel eens voor dat de bediening van een zijruit het niet meer doet, of dat het mechanisme van de ruitenwissers vast zit. De 1,2 liter TSI is enigszins berucht om de oprekkende distributieketting. Dat gebeurt vaak tussen de 60.000 en 120.000 kilometer. De meeste exemplaren hebben –vaak onder coulance- al een nieuwe. Bij aanschaf van zo’n Ibiza is het wel slim even te controleren of deze ketting al eens is vervangen. Zo niet, dan kan er een kostbare reparatie in het verschiet liggen."

De werkelijkheid lijkt mij dat er een heel groot gat is qua betrouwbaarheid tussen de i20 en de Ibiza, in het voordeel van de Koreaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Arjan90 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:29:

Echter Seat is PON, die geven tijdens de garantieduur al niet meer thuis...
KatirZan schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:39:
Hoe kom je hierbij?
Ik heb in de Ibiza proefgereden en die is echt op bijna ieder vlak afgevallen. Ik vond het echt helemaal niets. Allemaal plasticfantastic en het zat ook nog eens niet netjes in elkaar.

Ik was laatst voor de Tucson aan het kijken en ik vond het kwa materialen velen malen beter, al is de klasse niet helemaal te vergelijken.
Bij mij hoeft een andere dealer niets meer te verkopen. Skoda heeft het in mijn geval volledig verknald (Fabia was in principe exacte hetzelfde als de Ibiza in een ander jasje).
Die zeggen gewoon doodleuk na 7 maanden op en neer garage (omdat mijn Airco het af en toe niet deed af-fabriek): Wij weten het ook niet meer, dus het heeft geen zin meer om een afspraak te maken.

Ik heb dat ding geleverd gekregen met een slecht werkende airco en ik moest het er maar mee doen. Een 7 maanden oude auto...

Uiteindelijk was ik blij dat het lease was en heb ik die auto op zijn parkeer terrein neergezet, een huurauto opgehaald en hem verteld dat hij van mijn part een nieuwe auto bestelt. Ik ga over een maand naar zuid frankrijk en wil gewoon een werkende airco. Hoe hij het regelt maakt mij niet uit.

Nou dat was eindelijk reden om iets basaals als een aircopomp te vervangen, dat je dat niet gewoon bij de tweede of derde afspraak uit voorzorg doet, snap ik niet.

Maar goed, daarna viel dat hok om de haverklap stil en deed niets meer. Toen heb ik in Zuid Frankrijk wel heel de vakantie in een IX35 rondgereden, omdat hij daar ook uitviel. Mijn hoorde je niet klagen :+
Als je sportief wil rijden, probeer eens een Fiesta!
Maar hebben ze ook ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

@Benedict Tokkie
Bij wat verder onderzoek kwam ik ook bij de anwb, en britse bronnen die de i20 een wat hogere betrouwbaarheid toedichten. Dan is de vraag wat vind de TS verder belangrijk?

- Heb je een verschil en ergonomie tussen de twee auto's ondervonden?
- Bieden verkopers van auto's als de Fiesta (sportiever) C3(comfortabeler) C4Cactus (groter) Clio (ook als station) Punto niet ook aanbiedingsmodelletjes aan in hetzelfde segment?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alle nieuwe auto's zijn in principe betrouwbaar, het ligt er aan hoe lang TS in een auto wil rijden. 3 jaar? Dan niet zo belangrijk. 7 jaar? Dan wel.

Overigens is ook PON ook een argument tegen VAG, daar wil je liever niets mee te maken hebben. Elke klant wordt daar hevig geminacht zodra er iets aan de hand is. Dat versterkt het betrouwbaarheids-argument zodra TS lang wil rijden met zijn nieuwe auto.

Overigens, ik weet dat TS graag een nieuwe auto wil, maar als je desondanks wil kijken naar een Duitse Jahreswagen van 1 jaar oud dan zit daar heel wat moois tussen... dan rijd je enkele klassen hoger voor 30k. Moet hij zelf weten uiteraard.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 08-02-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:34:
Alle nieuwe auto's zijn in principe betrouwbaar, het ligt er aan hoe lang TS in een auto wil rijden. 3 jaar? Dan niet zo belangrijk. 7 jaar? Dan wel.

Overigens is ook PON ook een argument tegen VAG, daar wil je liever niets mee te maken hebben. Elke klant wordt daar hevig geminacht zodra er iets aan de hand is. Dat versterkt het betrouwbaarheids-argument zodra TS lang wil rijden met zijn nieuwe auto.

Overigens, ik weet dat TS graag een nieuwe auto wil, maar als je desondanks wil kijken naar een Duitse Jahreswagen van 1 jaar oud dan zit daar heel wat moois tussen... dan rijd je enkele klassen hoger voor 30k. Moet hij zelf weten uiteraard.
Ik heb mijn splinternieuwe Fabia uiteindelijk maar 1,5 jaar gereden.
Af fabriek werkte een aantal zaken al niet lekker, maar de motorproblemen begonnen toen hij zo'n 6 maanden oud was.

Nieuw is absoluut geen garantie dat het allemaal goed werkt en blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:34:

Overigens is ook PON een sterk argument tegen VAG, daar wil je liever niets mee te maken hebben. Elke klant wordt daar hevig geminacht zodra er iets aan de hand is.
Het word mijn eerste auto, dus ik weet niet echt hoe snel ik de auto zat ben.. :) Maar ik denk dat het sowieso 5 jaar zal zijn.
3x3 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:01:
Uit de verbruiksmonitor van autoweek blijkt dat bij de diesels de Seat wat minder dorstig is dan de hyundai.
4.8L / 100KM (ibiza, hatchback, diesel, >2011) VS 5.2L / 100KM (i20 diesel).

Qua duurzaamheid van de auto's lijken beide auto's aan elkaar gewaagd.
[afbeelding]
*Cijfers van alle officiële Europese demontagebedrijven, over bij welke gemiddelde kilometerstand auto's worden gesloopt.

Cijfers van diesel Hyundai zijn er niet, maar met benzineblokjes gaan ze net als SEAT qua duurzaamheid mee in de middenmoot.

Volgens autoweek lijken i20 bezitters op 5 vlakken net iets meer tevreden dan seatrijders:
http://www.autoweek.nl/model/hyundai/i20
http://www.autoweek.nl/model/seat/ibiza
Maar daar zijn bij de ibizarijders ook voorgaande modellen bij meegenomen.

Als meer ruimte is wat je zoekt, zou je ook nog kunnen denken aan een ibiza st?
Zelf ben ik in dit segment gegaan voor een Fiesta 1.6D in titanium uitvoering.
Bekritiseerd en verouderd interieur, maar met een goed onderstel en een van de stilste auto's in de coupé (in het b segment) als hij op kruissnelheid rijdt.
toon volledige bericht
Thanks! De Ibiza ST vind ik niet echt een optie - dan zou ik sowieso voor de i20 gaan als ik deze 2 met elkaar vergelijk.
Fiesta heeft geen ingebouwd touch screen, toch? Geen idee waarom - maar dat is wel een eis van mij.

Maar zie uit meerdere posts dat de i20 betrouwbaarder is (gemiddeld gezien). Zeker iets om te overwegen :)

.
Recon24 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:10:
[...]

Ben erg positief op dit moment en nog geen problemen ondervonden. Full option uitvoeren, met o.a. ook Xenon erop en full led.

Hij is nieuw dus ik moest de motor nog redelijk wakker schudden. Ik denk dat ik nog wat langer mee moet rijden om echt problemen te ondervinden. Hiervoor had ik een Kia Rio waar ik ook zeer tevreden over was.

Even wat opties uit mijn hoofd die ik heb:

- Xenon
- LED/dagrijverlichting
- LDWS (Lane Departure Warning System)
- ABS
- ESP
- TC (Traction Controll)
- Hill Assist
- Bandenspanning controle systeem
- Automatisch inklapbare buitenspiegels (en verwarmbaar)
- Navigatie/Apple Carplay
- Automatisch dimmende binnenspiegels
- Automatische ruitenwissers
- Automatische verlichting
- Stoelverwarming
- Cruise controll
- Start/Stop
- Climate Control
- Airco
- Digitale kilometerteller
- Achteruit rij camera
- Parkeersensoren
- Alles is te bedienen via het stuurwiel

Even uit mijn hoofd, maar zal nog wel meer op zitten :P
toon volledige bericht
Is dit ook de Comfort? Of welke uitvoering? Of is dit de Premium? (Met panorama dak?)
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:15:
Relibilityindex geeft denk ik een beter beeld. Wanneer je een auto sloopt is ook afhankelijk van het aantal liefhebbers dat doorrijdt met een auto, nieuwprijs, cult-potentieel etc.

Ibiza: http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/218
Een lagere index is beter. RI bevat gegevens van autoverzekeraars die schade vergoeden, wat wordt meegenomen is hoe vaak de auto kapot gaat, hoe duur het is en hoe lang de auto stil staat.

De Ibiza komt uit op 138.

Voor de Hyuandai i20 zijn er nog onvoldoende gegevens, maar de i10 komt uit op 12 en de i30 op 28. Dus kun je denk ik wel aannemen dat de i20 zich ergens daar in de buurt bevindt. Dat verschil is verschrikkelijk groot. De Hyuandais bevinden zich tussen de meest betrouwbare auto's die we kennen, de Ibiza scoort matig.

ANWB/wegenwacht over de betrouwbaarheid van de i20:
"Dit vindt de Wegenwacht (i20, v.a 2008)
De i20 is een van de modellen waarmee Hyundai zijn ijzersterke reputatie heeft verworven en bevestigd. Er rijden er duizenden van rond, maar bij de Wegenwacht is niet een specifiek euvel bekend. Er kan altijd iets mis gaan, niet zelden is de bestuurder zelf de veroorzaker, maar de kwaliteit van deze Hyundai’s is zó hoog, dat de techniek eigenlijk nooit veroorzaakt dat de auto stilvalt of de bestuurder in de steek laat. Dat zou in veel sterkere mate een verkoopargument kunnen zijn dan nu het geval is. IJzersterke auto’s!"

"Dit vindt de Wegenwacht (i20, v.a. 2014)
De i20 onderstreept bijna ten overvloede de uitstekende kwaliteit waarom Hyundai bekend staat. Er zijn bij de Wegenwacht gewoon géén vaker voorkomende euvels bij dit model bekend. Die kwaliteit wordt overigens onderstreept door vijf jaar volledige fabrieksgarantie zonder kilometerbeperking. Die garantie is overdraagbaar, mits de auto bij de officiële dealers is onderhouden. Wie een jonge gebruikte i20 koopt, kan onder deze voorwaarden nog gewoon gebruik maken van de fabrieksgarantie."

Over de Ibiza zijn ze veel minder positief:
"Dit vindt de Wegenwacht (Ibiza, v.a. 2008):
De techniek van de Ibiza komt overeen met die van de Volkswagen Polo en dat geldt dus ook voor de eventuele mankementen. De benzinemotoren hebben in een aantal gevallen individuele bobines per cilinder. Daarvan kan er zomaar eentje stuk gaan. Dat merk je direct, de motor gaat dan echt slecht lopen. Niet mee doorrijden, want dat kan de katalysator beschadigen en dat is een dure reparatie. Zo’n bobine kost enkele tientjes en als er snel aan is te komen, heeft de wegenwacht ‘m zo vervangen. Bij de andere cilinders kan het ook zo maar terugkomen. Daarnaast zijn er benzinemotoren die met metaal omhulde bougiekabels hebben. Die kunnen ‘doorslaan’, waardoor de motor eveneens een cilinder mist. De wegenwacht lost dat wel op. Een TSI-benzinemotor waarmee vooral kleine stukjes worden gereden en dan ineens een grote rit, kan dan slecht lopen door een vastzittend overdrukventiel. Ook dat is snel op te lossen. Als de functies van het dashboard uitvallen, is dat meestal een kwestie van een losse massaverbinding. Bij de Ibiza komt ook wel eens voor dat de bediening van een zijruit het niet meer doet, of dat het mechanisme van de ruitenwissers vast zit. De 1,2 liter TSI is enigszins berucht om de oprekkende distributieketting. Dat gebeurt vaak tussen de 60.000 en 120.000 kilometer. De meeste exemplaren hebben –vaak onder coulance- al een nieuwe. Bij aanschaf van zo’n Ibiza is het wel slim even te controleren of deze ketting al eens is vervangen. Zo niet, dan kan er een kostbare reparatie in het verschiet liggen."

De werkelijkheid lijkt mij dat er een heel groot gat is qua betrouwbaarheid tussen de i20 en de Ibiza, in het voordeel van de Koreaan.
toon volledige bericht
Interessant! Verschil is dan wel erg groot inderdaad..
dfrenner schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Echter Seat is PON, die geven tijdens de garantieduur al niet meer thuis...

[...]

Hoe kom je hierbij?
Ik heb in de Ibiza proefgereden en die is echt op bijna ieder vlak afgevallen. Ik vond het echt helemaal niets. Allemaal plasticfantastic en het zat ook nog eens niet netjes in elkaar.

Ik was laatst voor de Tucson aan het kijken en ik vond het kwa materialen velen malen beter, al is de klasse niet helemaal te vergelijken.

[...]

Bij mij hoeft een andere dealer niets meer te verkopen. Skoda heeft het in mijn geval volledig verknald (Fabia was in principe exacte hetzelfde als de Ibiza in een ander jasje).
Die zeggen gewoon doodleuk na 7 maanden op en neer garage (omdat mijn Airco het af en toe niet deed af-fabriek): Wij weten het ook niet meer, dus het heeft geen zin meer om een afspraak te maken.

Ik heb dat ding geleverd gekregen met een slecht werkende airco en ik moest het er maar mee doen. Een 7 maanden oude auto...

Uiteindelijk was ik blij dat het lease was en heb ik die auto op zijn parkeer terrein neergezet, een huurauto opgehaald en hem verteld dat hij van mijn part een nieuwe auto bestelt. Ik ga over een maand naar zuid frankrijk en wil gewoon een werkende airco. Hoe hij het regelt maakt mij niet uit.

Nou dat was eindelijk reden om iets basaals als een aircopomp te vervangen, dat je dat niet gewoon bij de tweede of derde afspraak uit voorzorg doet, snap ik niet.

Maar goed, daarna viel dat hok om de haverklap stil en deed niets meer. Toen heb ik in Zuid Frankrijk wel heel de vakantie in een IX35 rondgereden, omdat hij daar ook uitviel. Mijn hoorde je niet klagen :+

[...]

Als je sportief wil rijden, probeer eens een Fiesta!

[...]

Maar hebben ze ook ervaring?
toon volledige bericht
Ze hebben geen ervaring met nieuwe auto's maar wel met 2de hands Ibiza's en andere VAG auto's. Maar hun vinden het bijvoorbeeld veel belangrijker hoe de auto rijd (sportiever) dan de comfort/tech dingetjes.

Damm.. lelijk van je Fabia zeg, ik heb ook naar de Fabia gekeken maar beviel mij erg goed. Maar uiteindelijk toch afgevallen omdat ik hem een stuk minder mooi vond dan de rest.
3x3 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:25:
@Benedict Tokkie
Bij wat verder onderzoek kwam ik ook bij de anwb, en britse bronnen die de i20 een wat hogere betrouwbaarheid toedichten. Dan is de vraag wat vind de TS verder belangrijk?

- Heb je een verschil en ergonomie tussen de twee auto's ondervonden?
- Bieden verkopers van auto's als de Fiesta (sportiever) C3(comfortabeler) C4Cactus (groter) Clio (ook als station) Punto niet ook aanbiedingsmodelletjes aan in hetzelfde segment?
Qua ergonomie zit er wat mij betreft weinig verschil, stoelen zitten allemaal goed (Seat iets beter, maar verwaarloosbaar) en bij de i20 zit de middenarmsteun net wat logischer. Maar als je de achterbank gaat bekijken doet de i20 het stukken beter qua ergonomie.

Ik heb de genoemde auto's behalve de cactus allemaal bekeken en daarvan won de i20 ruim, de Ibiza is er later pas bijgekomen. Thanks voor de suggesties in elk geval, maar ik wil er nu geen auto's meer bij betrekken, anders word de keuze nog moeilijker.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:18
Wij zijn juist eind vorig jaar voor een Mazda 2 gegaan.

Leuk uiterlijk, en realistische opgave van het gebruik was voor een handbak om en nabij de 1:18 voor een benzine, wat ik lang niet slecht vind ;)

Volledig uitgerust, en betere stoelen (vond ik) als een Ibiza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Maaark schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:55:
[...]

Het word mijn eerste auto, dus ik weet niet echt hoe snel ik de auto zat ben.. :) Maar ik denk dat het sowieso 5 jaar zal zijn.

[...]

Thanks! De Ibiza ST vind ik niet echt een optie - dan zou ik sowieso voor de i20 gaan als ik deze 2 met elkaar vergelijk.
Fiesta heeft geen ingebouwd touch screen, toch? Geen idee waarom - maar dat is wel een eis van mij.

Maar zie uit meerdere posts dat de i20 betrouwbaarder is (gemiddeld gezien). Zeker iets om te overwegen :)

.
[...]

Is dit ook de Comfort? Of welke uitvoering? Of is dit de Premium? (Met panorama dak?)

[...]

Interessant! Verschil is dan wel erg groot inderdaad..

[...]

Ze hebben geen ervaring met nieuwe auto's maar wel met 2de hands Ibiza's en andere VAG auto's. Maar hun vinden het bijvoorbeeld veel belangrijker hoe de auto rijd (sportiever) dan de comfort/tech dingetjes.

Damm.. lelijk van je Fabia zeg, ik heb ook naar de Fabia gekeken maar beviel mij erg goed. Maar uiteindelijk toch afgevallen omdat ik hem een stuk minder mooi vond dan de rest.

[...]

Qua ergonomie zit er wat mij betreft weinig verschil, stoelen zitten allemaal goed (Seat iets beter, maar verwaarloosbaar) en bij de i20 zit de middenarmsteun net wat logischer. Maar als je de achterbank gaat bekijken doet de i20 het stukken beter qua ergonomie.

Ik heb de genoemde auto's behalve de cactus allemaal bekeken en daarvan won de i20 ruim, de Ibiza is er later pas bijgekomen. Thanks voor de suggesties in elk geval, maar ik wil er nu geen auto's meer bij betrekken, anders word de keuze nog moeilijker.. :)
toon volledige bericht
Comfort uitvoeren. Premium heeft als enige meerwaarde panoramische dak en parkeersensoren voor.

Panoramische dak had ik overigens wel willen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Recon24 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:00:
[...]

Comfort uitvoeren. Premium heeft als enige meerwaarde panoramische dak en parkeersensoren voor.

Panoramische dak had ik overigens wel willen hebben :P
Mooi, dan hebben we het over dezelfde auto :) Panoramische dak is een leuk extraatje, maar ik weet niet of ik dat vaak zou gebruiken. Voor mij in elk geval die paar duizendjes meer niet waard.
Rob-T6 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:58:
Wij zijn juist eind vorig jaar voor een Mazda 2 gegaan.

Leuk uiterlijk, en realistische opgave van het gebruik was voor een handbak om en nabij de 1:18 voor een benzine, wat ik lang niet slecht vind ;)

Volledig uitgerust, en betere stoelen (vond ik) als een Ibiza.
Mazda 2 ook bekeken, leuke auto, maar de dealer hier in de buurt was niet heel behulpzaam dus die viel af. Maar thanks voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:30
Ik denk niet dat er een onverstandige keuze tussen zit. Als aan de eisen van het verstand is voldaan, is het gevoel aan de beurt. Gewoon beide auto's proefrijden en de auto kopen waar je blij van wordt :)

Overigens: waarom parkeersensoren en achteruitrijcamera's op een compacte hatchback? Die zijn vooral op grote sedans nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 19:31
t_captain schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:09:
de auto kopen waar je blij van wordt :)
Dit.

Overigens geen idee waarom je voor een 'nieuwe' kiest als er genoeg 1-3 jaar oude bakken zijn waar je meer plezier aan hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door anessie op 08-02-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Ik denk niet dat er een onverstandige keuze tussen zit. Als aan de eisen van het verstand is voldaan, is het gevoel aan de beurt. Gewoon beide auto's proefrijden en de auto kopen waar je blij van wordt :)

Overigens: waarom parkeersensoren en achteruitrijcamera's op een compacte hatchback? Die zijn vooral op grote sedans nodig.
Ik denk eigenlijk gewoon omdat het leuk op papier staat :P Tot nu alleen in grotere auto's gereden en ook nog nooit de sensoren gemist.

Ik heb al in beide auto's proefgereden:

i20:
Eerst in de 1.2 versie, maar die viel mij erg tegen. Daarna in de 1.0 versie en dat was stukken beter.

Ibiza:
Alleen in de Style Connect versie gereden, die was meteen goed en klinkt/rijd iets beter.

Maar nu is het dilemma dus luister ik naar het kleine kind in mij (Seat) of luister ik naar mijn verstand en kies ik de auto met meer garantie en welke betrouwbaarder is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
anessie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:10:
[...]

Dit.

Overigens geen idee waarom je voor een 'nieuwe' kiest als er genoeg 1-3 jaar oude bakken zijn waar je meer plezier aan hebt.
Aan welke auto's moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:24
Waarom heb je parkeersensoren camara's nodig :? Zo moeilijk is het niet 8)

Maar ik zou zelf ook liever voor de Hyundai gaan over de jaren gaat onderhoud echt schelen zelf een Citroen C1 (Toyota Aygo) nooit problemen nu na veel veel kilometers de versnellingsbak en de uitlaat. Verder alleen maar normaal onderhoud in de 7 jaar gehad. Erg goedkoop rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 19:31
Maaark schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Aan welke auto's moet ik dan denken?
Ford Focus,Opel Astra, Honda Civic, Mazda 3, Peugeot 308, Renault Mégane, BMW 1, Mercedes A, Audi A3..

bv

[ Voor 66% gewijzigd door anessie op 08-02-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

[...]

[...]

[...]
en
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

toon volledige bericht
Ik rij nu in een 2017 model Opel Insignia Sports Tourer, wel echt een heel andere klasse maar een mooie deal gehad.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Tja op mijn vorige auto had ik alleen sensoren en nu sensoren en camera. Denk dat het niet veel uitmaakt op mijn i20 Coupé. Het is gewoon fijn en zeker de camera er ook bij.

Laatst zelfs nog leuke bewijsmateriaal ermee weten uit te slepen. Een idioot die constant dicht op mijn bumper zat de duwen. Ik had de camera manual aangezet, zodat je gewoon rearview hebt. En mijn vriendin filmde met haar tel het beeld nog even. Moet maar eens gaan kijken naar zo'n dashcam setje van BlackVue met front en rear cam.

Edit: stiekem zit ik erg te watertanden op de Kia Stinger 😋. Misschien over een aantal jaar!

[ Voor 9% gewijzigd door Recon24 op 08-02-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dfrenner schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:40:
[...]

Ik heb mijn splinternieuwe Fabia uiteindelijk maar 1,5 jaar gereden.
Af fabriek werkte een aantal zaken al niet lekker, maar de motorproblemen begonnen toen hij zo'n 6 maanden oud was.

Nieuw is absoluut geen garantie dat het allemaal goed werkt en blijft werken.
Garantie heb je altijd en nooit op een nieuwe auto ;)
Je hebt altijd fabrieksgarantie, dus het wordt voor nop gefixt in de eerste jaren, maar je hebt nooit garantie dat er niks kapot gaat.

Qua motorische betrouwbaarheid scoort Skoda het beste van de VAG merken, maar alsnog loop je meer risico dan met de gemiddelde Koreaan of Japanners. Als het gaat om aandrijflijnen bestaan er bijna geen minder betrouwbare auto's dan Audi's (niveau Alfa Romeo) en ook VW en Seat scoren slecht. Als je de betrouwbaarheid wegdenkt, maken ze bij VAG rationeel gezien uitstekende auto's, want ze bieden vaak veel in hun klasse.

Anyway, ik denk dat je een beetje pech hebt gehad, er zitten altijd maandagmorgen-exemplaren tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:45
Mijn vriendin heeft de 2016 GO! versie van de I20 en bevalt echt super. Rijdt lekker, genoeg pit en goed uitgerust met onder andere dab radio, lane departure, navigatie, achteruitrijcamera, getinte ramen achter, cruise control, start/stop, etc. etc. Zat even rond te kijken en zie dat je hem voor rond de 16k wel van de plank kan kopen bij dealers (nieuw).

Over betrouwbaarheid nog niks te zeggen, auto is nu een paar maandjes oud maar tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 07:32
Recon24 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:34:
Dit is mijn Hyundai i20:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hele dikke bak, waar heb je die velgen vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
YaYo86 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:47:
[...]

Hele dikke bak, waar heb je die velgen vandaan?
Zaten onder mijn Rio (17"). Heb ze over laten zetten toen ik de i20 kocht. Enige wat ze moesten doen waren tpm sensoren erin bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:27:
Garantie heb je altijd en nooit op een nieuwe auto ;)
Je hebt altijd fabrieksgarantie, dus het wordt voor nop gefixt in de eerste jaren, maar je hebt nooit garantie dat er niks kapot gaat.

Qua motorische betrouwbaarheid scoort Skoda het beste van de VAG merken, maar alsnog loop je meer risico dan met de gemiddelde Koreaan of Japanners. Als het gaat om aandrijflijnen bestaan er bijna geen minder betrouwbare auto's dan Audi's (niveau Alfa Romeo) en ook VW en Seat scoren slecht. Als je de betrouwbaarheid wegdenkt, maken ze bij VAG rationeel gezien uitstekende auto's, want ze bieden vaak veel in hun klasse.

Anyway, ik denk dat je een beetje pech hebt gehad, er zitten altijd maandagmorgen-exemplaren tussen.
Vertel dat tegen de dealer/PON...
Die zei gewoon, wij kunnen het niet vinden, we weten het niet, dus een nieuwe afspraak maken heeft geen zin.

Nou maar mijn airco werk nog steeds niet naar behoren.

Toen zei hij doodleuk: Wat verwacht je dan nog van ons?

Gelukkig is de leasemaatschappij niet zo happig op lange tijd een huurauto, want dat kost ze geld.
Dus die gaan na een paar dagen de druk wel opvoeren bij de dealer.

Maar als dit privé was geweest had ik gewoon pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:30
Recon24 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:10:

Edit: stiekem zit ik erg te watertanden op de Kia Stinger 😋. Misschien over een aantal jaar!
Ik vind hem erg mooi, maar de CO2 uitstoot gaat hem waarschijnlijk uit de markt prijzen. Als de keuze tussen een 435i en een Stinger gaat, wordt het voor de meeste mensen waarschijnlijk toch de BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dfrenner schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:22:
[...]

Vertel dat tegen de dealer/PON...
Die zei gewoon, wij kunnen het niet vinden, we weten het niet, dus een nieuwe afspraak maken heeft geen zin.

Nou maar mijn airco werk nog steeds niet naar behoren.

Toen zei hij doodleuk: Wat verwacht je dan nog van ons?

Gelukkig is de leasemaatschappij niet zo happig op lange tijd een huurauto, want dat kost ze geld.
Dus die gaan na een paar dagen de druk wel opvoeren bij de dealer.

Maar als dit privé was geweest had ik gewoon pech...
Pech? Volgens mij heb je juridisch gezien een sterke positie. Als het privé was geweest, hadden ze het maar opgelost. Dan ga ik er van uit dat je airco echt een serieus gebrek had.

Dat PON je probeert af te poeieren past perfect bij dat gedrocht van een dealer/importeur. Brrrrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 654400 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:14:
Pech? Volgens mij heb je juridisch gezien een sterke positie. Als het privé was geweest, hadden ze het maar opgelost. Dan ga ik er van uit dat je airco echt een serieus gebrek had.

Dat PON je probeert af te poeieren past perfect bij dat gedrocht van een dealer/importeur. Brrrrr.
Hij stopte gewoon 3 keer per week met werken, tijdens het rijden.
Paar uur motor afzetten en weer gaan rijden was de oplossing.

De dealer zegt gewoon iedere keer, wij hebben alles doorgemeten en het werkt.

Best irritant je rijdt wel met werkende airco in 30 graden en opeens begint het langzaamaan warmer te worden. En dan voel je even aan de roosters, verrek, geen airco....

Ik zei ook: Je lost het maar op. Daarop werd gewoon geantwoord dat een afspraak maken geen zin heeft, ze kunnen het niet vinden, bij hen werkt hij gewoon.

Probeer die dealer maar op andere gedachten te brengen! Succes...

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 10-02-2017 09:31 ]

Pagina: 1