Toon posts:

systeem onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem is onstabiel. :(
soms zomaar een hangup(dan reser ik hem) of een spontane reset. :(
zodraa de pc weer wil opstarten geeft mijn bios een error "Pri Master error. Press F1 to continue." |:( , dus ik ga in mijn bios kijken druk op autodetect, en ja hoor ziet hij die hele schijf gewoon niet.

Pri Master = Seagate ... 4.3Gig, ATA 66
Pri Slave = Seagate 8.2Gig, ATA 33
Sec Master CD-Rom, ATA 33(?)
Sec Slave = \\\(geen)

en ik heb zelf rounded kabels gemaakt, maar daar draaide hij altijd goed mee dus daar zal het wel niet aan ligggge

Verwijderd

voldoende koeling?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 08:46 schreef henk_j het volgende:
voldoende koeling?
koeling? wat die hdd? nee die zit in een hdd rack
de rest van de pc koelt wel goed, 1 cooler voor(onder, 80x80), 2 coorers 8er(boven 80x80)

Verwijderd

Maak je kast eens open en als je in windows zit beweeg dan de voeding kabels die je HD ingaan. Kan zijn dat deze bij de aansluiting geen goed contact maken. Ik heb er ook wel eens last van gehad toen stond m'n kast open en raakte per ongeluk deze kabels aan en toen hing m'n PC. :? Snap er zelf nog steeds niks van dat dat gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 09:08 schreef Stippie het volgende:
Maak je kast eens open en als je in windows zit beweeg dan de voeding kabels die je HD ingaan. Kan zijn dat deze bij de aansluiting geen goed contact maken. Ik heb er ook wel eens last van gehad toen stond m'n kast open en raakte per ongeluk deze kabels aan en toen hing m'n PC. :? Snap er zelf nog steeds niks van dat dat gebeurt.
mijn pri master(seagate .. 4.3Gig) zit in een hdd rack zodat ik hem er zoo uit kan halen. maare t zijn niet de kabels en ook niet de voeding(300watt)

Verwijderd

ik neem aan dat je udma 66 kabel gebruikt en ja dan kun je nie zomaar round van maken
vanwege emc (electro magnetisch compatibiliteit ;) wat een woord) je aard draaden zitten dan waarschijnlijk niet meer op de goede plek.

het kan ook iets heel anders wezen maar probeer eerst maar is met een gewone ata66 kabel (niet gemod)

Verwijderd

oh wat voor type hdd medialist of baracuda ??
medialist zijn pokke dingen werken maar een paar jaar goed (heb ze gehad)

baracuda is ook niet alles, heb ik nou en ja hoor ook weer een verrotte 4x30g in raid (2 uur formatten) en 1 hdd badsector en poef weg hele raid array (2uur voor niks geformat) :(

Verwijderd

Topicstarter
dit staat op die hdd. "SEAGATE U4 ST34311A 4.3G", die hdd word niet warm en ook niet heet maar gewoon ietsjes warmer dan mijn hand(voel het net, bijna niet)

nou heb ik wel iets heel geks! ik noet mijn pc 5 a 6 x opnieuw aan(windows opstarten) en uit(windows afstluiten en pc uit) zetten |:( voordat ik internet verbinding heb(kan ik zien via zonealarm, staat een kruis door hene bij geen verbinding) das ook heel gaar
owja in maak verbinding via @home(LAN)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 09:21 schreef dualserver het volgende:
ik neem aan dat je udma 66 kabel gebruikt en ja dan kun je nie zomaar round van maken
vanwege emc (electro magnetisch compatibiliteit ;) wat een woord) je aard draaden zitten dan waarschijnlijk niet meer op de goede plek.

het kan ook iets heel anders wezen maar probeer eerst maar is met een gewone ata66 kabel (niet gemod)
ja ik heb de ATA66 ook gemod. maar in mijn rack waar die hdd in zit zit een ATA 33 kabeltje dus ik heb ook nix aan een ATA 66 kabel
Pagina: 1