Ik heb een mugen pcgh 4 als koeling en ben er dik tevreden mee. Heb bewust voor de pcgh gekozen omdat deze stil zou zijn. De mugen pcgh 4 is voorzien van 2x pricewatch: Scythe GlideStream 120 800rpm, 120mm met 43,50cf/m luchtstroom op volle snelheid 800rpm en zou maar 12.4db lawaai maken. Nu kan ik van een vriend 2 betere koelers voor een prikkie overnemen die en stiller en het dubbele luchtstroom heeft. Deze fans passen er zo op. Nu is mijn vraag heeft dit nut? Gaat dit beter koelen?
Verwijderd
In het verhaal mis ik waarom je de fans wil vervangen. Maken ze teveel geluid, wordt de cpu te warm?
Wat is het merk en type van de fans die je op het oog hebt?
Wat is het merk en type van de fans die je op het oog hebt?
Nee temperaturen zijn prima. Heb nu een overclock i7 6700k op 4.5ghz maar wil als het mogelijk is verder (hoeft niet alleen als het mogelijk is) en mijn case fans zijn even groot ook 120mm maar maken wat lawaai dus ik heb zo iets van dan kan ik betere nemen voor mijn cpu en misschien iets verder overclocken en de fans van de mugen als case fan gebruiken zijn niet heel luid. Deze fan kan ik overnemen pricewatch: Enermax Everest Advance, 120mm maar dan moet ik er waarschijnlijk 1 bij kopen of zoeken.
Zou er persoonlijk geen geld in stoppen. Koeler en fans doen het op zich prima.. Je gaat er niet al te veel van merken ben ik bang.
If it ain't broke don't fix itVerwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:26:
Nee temperaturen zijn prima. Heb nu een overclock i7 6700k op 4.5ghz maar wil als het mogelijk is verder (hoeft niet alleen als het mogelijk is) en mijn case fans zijn even groot ook 120mm maar maken wat lawaai dus ik heb zo iets van dan kan ik betere nemen voor mijn cpu en misschien iets verder overclocken en de fans van de mugen als case fan gebruiken zijn niet heel luid. Deze fan kan ik overnemen pricewatch: Enermax Everest Advance, 120mm maar dan moet ik er waarschijnlijk 1 bij kopen of zoeken.

Verwijderd
Als 'Mijn' in je 'wenslijst' je systeem is kan je beter je geld steken in een goede voeding voordat de Xilence de boel naar de filistijnen helpt.
Als stilte een wens is dan heb je verkeerde onderdelen gekozen. De behuizing is een matig ding met net zo matige koeling wat komt door het design van het chassis. Bij de intake kan er te weinig lucht doorheen. Niet zo gek dat de fans het uitschreeuwen om de warmte van een overklokte i7 en RX 480 af te voeren. De RX 480 met blowerkoeler is ook geen goede keuze. Blowerkoelers zijn niet stil.
Als stilte een wens is dan heb je verkeerde onderdelen gekozen. De behuizing is een matig ding met net zo matige koeling wat komt door het design van het chassis. Bij de intake kan er te weinig lucht doorheen. Niet zo gek dat de fans het uitschreeuwen om de warmte van een overklokte i7 en RX 480 af te voeren. De RX 480 met blowerkoeler is ook geen goede keuze. Blowerkoelers zijn niet stil.
Waarom zou de xilence zo slecht zijn? omdat het een b merk is? luid is die niet stil wel. De rx480 is idd luid die gaat ook weg als ik een vervanger heb. Mijn case de voor kant van mijn kast heb ik aangepast daar is namelijk heel veel niet meer aanwezig heb heel de front er af gehad dus zit geen plaatwerk meer in de weg. Air flow is gewoon goed. Je reageert wel altijd maar nooit een antwoord.Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:37:
Als 'Mijn' in je 'wenslijst' je systeem is kan je beter je geld steken in een goede voeding voordat de Xilence de boel naar de filistijnen helpt.
hier heb ik wat aan bedanktmrgnex schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 02:17:
Zou er persoonlijk geen geld in stoppen. Koeler en fans doen het op zich prima.. Je gaat er niet al te veel van merken ben ik bang.
Verwijderd
Xilence voedingen zijn budget uitvoeringen van de budget voedingen van be quiet! en die zijn niet al te best. Er is nog meer bespaard op de kwaliteit van de componenten wat het functioneren van de voeding niet ten goede komt.
Als de standaard casefans teveel herrie maken zou je de Enermax fans daarvoor in de plaats kunnen monteren. Op de Mugen zou ik ze door het ontbreken van PWM niet monteren.
Waar maak je overigens uit op dat de Enermax fans stiller zijn dan de Scyth?
Als de standaard casefans teveel herrie maken zou je de Enermax fans daarvoor in de plaats kunnen monteren. Op de Mugen zou ik ze door het ontbreken van PWM niet monteren.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 11:33 ]
Waar baseer je dat op? Want volgens meerdere reviews die te vinden zijn blijkt het juist een degelijke budget voeding te zijn... google er maar eens op, veel Duitse reviews over te vinden, maar ook wel wat engelstalige en allemaal zijn ze te spreken over de prestaties etc. Enige echte commentaar wat je erover leest is dat de fan blijkbaar soms wat luidruchtig kan zijn en dat men de afwerking van de kabels goedkoop vind... maar het is dan ook een budget voeding.Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:37:
Verwijderd
Het is geen regelrechte troep als MS-Tech maar goed is anders voor de prijs die je er voor betaalt. Er is veel teveel bespaard op de kwaliteit van de componenten. Het grootste pluspunt is dat de voeding DC-DC heeft en daar houdt het wel bij op. Daarbij is 630w een vreemd vermogen gezien de aansluitingen. Met 2x peg 6+2 kan je de voedingen niet meer belasten dan bij een 450w. Een kwalitatief goede 400 - 450w had dan ook een betere keuze geweest van TS.
Dat zegt de fabrikant op papier 8db. Dat is idd ook een goeie ze hebben geen pwm die van scythe zelf ook niet maar goed. Misschien toch zoeken naar een setje pwm fans.Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:29:
Xilence voedingen zijn budget uitvoeringen van de budget voedingen van be quiet! en die zijn niet al te best. Er is nog meer bespaard op de kwaliteit van de componenten wat het functioneren van de voeding niet ten goede komt.
Ik zelf ben er zeer maar dan ook zeer tevreden mee en bij mij is die fan echt wel muis stil. Dat het een b merk/budget is en blijft natuurlijk maar daar was ik al van op de hoogte. Afwerking van kabels is idd wat minder.MicGlou schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:35:
[...]
Waar baseer je dat op? Want volgens meerdere reviews die te vinden zijn blijkt het juist een degelijke budget voeding te zijn... google er maar eens op, veel Duitse reviews over te vinden, maar ook wel wat engelstalige en allemaal zijn ze te spreken over de prestaties etc. Enige echte commentaar wat je erover leest is dat de fan blijkbaar soms wat luidruchtig kan zijn en dat men de afwerking van de kabels goedkoop vind... maar het is dan ook een budget voeding.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 13:05 ]
Laat ik de mening over de voeding ondersteunen door je punt van overclocking erbij te pakken.
als je hoger wilt dan 4.5 zul je ook moeten nagaan of de 12v rail van de voeding zelf kwalitatief goed genoeg is om een stabiele stroomtoevoer te leveren. als dat under load instabiel word zal je cpu een hogere overclock niet gaan waarderen dan luistert dat nogal nauw. het zal misschien nu goed werken maar kan als je hem onder load blijft draaien (ivm overclocks) dat zo'n voeding sneller degradeert.
als je hoger wilt dan 4.5 zul je ook moeten nagaan of de 12v rail van de voeding zelf kwalitatief goed genoeg is om een stabiele stroomtoevoer te leveren. als dat under load instabiel word zal je cpu een hogere overclock niet gaan waarderen dan luistert dat nogal nauw. het zal misschien nu goed werken maar kan als je hem onder load blijft draaien (ivm overclocks) dat zo'n voeding sneller degradeert.
[ Voor 0% gewijzigd door devillwithin op 08-02-2017 14:22 . Reden: typo's ]
Pagina: 1