Vraag

• Shatters
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:59
Beste Tweakers,

mijn vraag:
Ik heb recent een nieuwe build die hieronder genoemd staat gekocht en ik heb hier problemen mee. Ik het compleet gebouwd, maar na het in elkaar zetten van de PC kwam ik erachter dat hij automatisch opnieuw opstartte na ongeveer 3 seconden en hierna in een restart loop terecht komt. Alle fans draaide en de ledjes van het moederboard lichtte op. Ik heb hierna het beepertje aangesloten (geen idee hoe dat ding heet) maar die gaf geen geluid bij de reboots. Hierna heb ik hem buiten de kast opnieuw opgebouwd met alleen het moederboard, de CPU, de draadjes van de kast (aan/uit knop) en de voeding, maar nog steeds het zelfde probleem. Wat is er aan de hand?

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 335,95€ 335,95
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 89,-€ 89,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 462,95€ 462,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master Silencio 352€ 61,-€ 61,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4€ 25,95€ 25,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 115,95€ 115,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,-€ 77,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 134,90€ 134,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.353,65

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nieuwe CMOS batterij gehaald
- CMOS batterij gereset (half uur gewacht)
- Zonder en met rand componenten geprobeerd, zonder verschil

Nog niet naar mijn CPU gekeken omdat de cooler al op het moederboard vast zit.
Weten jullie waar het probleem ligt en hoe ik dit misschien kan oplossen? Ik heb gegoogled, maar daarmee kwam ik geen stap verder.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Zijn de pinnetjes van de socket niet verbogen ? Post eens een foto van de socket. En hoe je het hebt aangesloten zodat we het kunnen controleren.

• Shatters
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:59
De pinnetjes hebben we gecontroleerd voordat we de CPU erin deden en ze waren niet verbogen. Ook hebben we de CPU naar mijn weten correct geinstalleerd. Ik ga hem morgen naar de computerzaak brengen, maar is de verbogen pinnetjes de enige oorzaak die over blijft?

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Shatters schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:52:
De pinnetjes hebben we gecontroleerd voordat we de CPU erin deden en ze waren niet verbogen. Ook hebben we de CPU naar mijn weten correct geinstalleerd. Ik ga hem morgen naar de computerzaak brengen, maar is de verbogen pinnetjes de enige oorzaak die over blijft?
Nee, het is niet de enige oorzaak die over blijft zonder meer niet. Maar dat zijn van die simpele dingen wat je zelf sowieso al kunt controleren en dus makkelijk uit te sluiten en wat eventueel het probleem kan veroorzaken. Wij zijn niet bij de montage geweest van het systeem dus voor ons blijft het ook gissen en verbogen pinnetjes wordt gezien als 'user damage' dus valt het helaas niet onder de garantie . Het kan ook in de psu,moederbord, cpu of ram zitten of misschien wel een combinatie . Heb je het probleem ook met de bijgeleverde stock koeler?

[ Voor 3% gewijzigd door McFastFood op 07-02-2017 23:28 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:11
Staat de laatste BIOS versie erop? Misschien dat je geheugen zit te bokken. Versie F2 is uit en daar staat bij "Improve DDR stability and compatibility".

Verwijderd

8 pins cpu voeding aangesloten?

Ook incl één geheugenmodule getest buiten de behuizing?

Als bovenstaande op de goede manier is gedaan is een defect moederbord de meest waarschijnlijke oorzaak.
Pagina: 1