Beste Tweakers,
mijn vraag:
Ik heb recent een nieuwe build die hieronder genoemd staat gekocht en ik heb hier problemen mee. Ik het compleet gebouwd, maar na het in elkaar zetten van de PC kwam ik erachter dat hij automatisch opnieuw opstartte na ongeveer 3 seconden en hierna in een restart loop terecht komt. Alle fans draaide en de ledjes van het moederboard lichtte op. Ik heb hierna het beepertje aangesloten (geen idee hoe dat ding heet) maar die gaf geen geluid bij de reboots. Hierna heb ik hem buiten de kast opnieuw opgebouwd met alleen het moederboard, de CPU, de draadjes van de kast (aan/uit knop) en de voeding, maar nog steeds het zelfde probleem. Wat is er aan de hand?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nieuwe CMOS batterij gehaald
- CMOS batterij gereset (half uur gewacht)
- Zonder en met rand componenten geprobeerd, zonder verschil
Nog niet naar mijn CPU gekeken omdat de cooler al op het moederboard vast zit.
Weten jullie waar het probleem ligt en hoe ik dit misschien kan oplossen? Ik heb gegoogled, maar daarmee kwam ik geen stap verder.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
mijn vraag:
Ik heb recent een nieuwe build die hieronder genoemd staat gekocht en ik heb hier problemen mee. Ik het compleet gebouwd, maar na het in elkaar zetten van de PC kwam ik erachter dat hij automatisch opnieuw opstartte na ongeveer 3 seconden en hierna in een restart loop terecht komt. Alle fans draaide en de ledjes van het moederboard lichtte op. Ik heb hierna het beepertje aangesloten (geen idee hoe dat ding heet) maar die gaf geen geluid bij de reboots. Hierna heb ik hem buiten de kast opnieuw opgebouwd met alleen het moederboard, de CPU, de draadjes van de kast (aan/uit knop) en de voeding, maar nog steeds het zelfde probleem. Wat is er aan de hand?
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 335,95 | € 335,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B250M-D3H | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 462,95 | € 462,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 134,90 | € 134,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.353,65 | |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nieuwe CMOS batterij gehaald
- CMOS batterij gereset (half uur gewacht)
- Zonder en met rand componenten geprobeerd, zonder verschil
Nog niet naar mijn CPU gekeken omdat de cooler al op het moederboard vast zit.
Weten jullie waar het probleem ligt en hoe ik dit misschien kan oplossen? Ik heb gegoogled, maar daarmee kwam ik geen stap verder.
Alvast bedankt voor jullie hulp!