Toon posts:

120 mm Socket-A cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn systeem wat stiller te maken (inderdaad, na het lezen van dat QuietPC project) Daarvoor had ik het volgende in gedachten:

- Mijn Antec kast isoleren
- Fan switch 7/12 volt
- En last but not least, een andere socket A cooler.

Bij deze laatste ligt dus het probleem. Ik wil namelijk een Papst 120 mm fan die ik hier heb liggen op een Socket-A heatsink monteren. Dit betekent dus dat ik een heatsink nodig heb die ERG groot moet zijn, maar tegelijkertijd nog op de socket past. Weet iemand of deze heatsinks bestaan ? Of kan iemand wellicht tegen een pittige vergoeding zoiets maken ? Ik zou het graag zelf willen maken, maar aangezien ik daar de spullen niet voor heb gaat dat niet door.. ;(

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Kan je niet beter een standaard (of een degelijke toch) heatsink van 60x60mm gebruiken en een schacht ervoor maken van 60x60 -> 120x 120 ? Krijg je wel niet hetzelfde resultaat als een 120x120mm heatsink + fan, maar toch wel de budget way :P . Mede door tegenwerkende druk eigenlijk. Met wat plaaten plastic moet dit toch wel simpel zijn.

Verwijderd

Zalman.

Verwijderd

Karton en Ductape doen wonderen. Je kunt er een taps toelopende versmalling mee maken. Van 120 mm naar 60 mm

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege het aantal Watt dat mijn 1,5 Ghz Athlon produceert denk ik dat ik toch wel een flinke heatsink moet hebben om de hitte af te voeren. Zeker als ik de rest van mijn fans op 7 volt laat draaien en mijn kast isoleer, waardoor het toch weer wat warmer wordt.
Maar misschien volstaat een 80 mm heatsink wel. Heeft iemand toevallig een voorbeeld van zoiets.. ? En welke Zalman bedoel je, Aico ?

Verwijderd

Die met die grote vinnen.
ps3100 of zoiets.
Iets met 3100. Je heb ze van aluminium, koper en goud. En mixen ervan.
Kosten iets minder dan 100gld.

Verwijderd

Zalman CNPS3100 goud kit

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 09:09 schreef Aico het volgende:
Zalman CNPS3100 goud kit
ja iderdaad deze heb ik en met een beetje modden heb ik er een papst 12cm fan op :)

tussenwaaier en fan een verloop die precies over de waaier gaat nu 40 graden stressed :9~

en nog steeds geen raket :)

Verwijderd

Scoor een Swiftec MC462A zonder fan(moet te regelen zijn) daar past een 80MM fan op, dan duct je de heatsink aan die 120MM fan, een verloop van 60MM naar 120MM is namelijk niet echt goed voor de airflow. Dit lijkt me beste optie qua noise/performance. welzorgen dat die 120MM bevestigd zit aan het zijpanel van je case(blowhole etx)

Verwijderd

Als je nouw even naar elco loopt (die radiozaak) en daar vraagt naar heatsinks. Ik heb ze zelf gezien, meestal gemaakt voor radios. Zitten geen fans op, en de heatsink zelf loopt van 6 naar 8,10, of meer cm uit. Dan heb je dus een soort sink met duct in een, en voor een hele redelijke prijs aangezien het niet speciaal voor pc's is gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
En dan mag jij daar voor mij mooie aansluitingen voor socket A op maken, koperen connector voor core, heatspreader + nog extra ondersteuningspunten vanwege het gewicht. Deal ? :)
Pagina: 1