Geluid van mijn microfoon is heel zacht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-07 20:23
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijd een T.Bone SC 440 USB microfoon maar hoor ontzettend vaak dat mijn geluid erg zacht is waardoor mensen mij bijna niet tot niet verstaan.

Nu heb ik aardig wat rond zitten googelen maar het lukt mij maar niet om iets te vinden waarmee ik dit kan oplossen. Ik heb alle instellingen in het "Recording Devices" scherm aangepast gehad maar niets helpt.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Beste antwoord (via Kingsanity op 07-02-2017 22:05)

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 10:34
Kingsanity schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Deze heb ik naar mij gericht. Heb geprobeerd om hem andersom te houden maar dan horen ze mij helemaal niet meer.
Het is een (vrij goedkope) condensator microfoon. De membranen in zo'n microfoon willen wel eens "plakken" nadat er een te luid geluid is ontvangen, te veel phantoom voeding (nvt) of de microfoon is gevallen. Je kan nog proberen om de microfoon eens zachtjes in verschillende richtingen op een harde ongegrond te tikken (hoeft niet heel hard, alsof je zachtjes op een deur klopt)
Kingsanity schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:16:
[...]

Deze heb ik op 60% staan, wanneer ik dat op een hoger level zet pikt hij juist belachelijk veel op en hoor je bijna alleen ruis
Ruis pikt een microfoon niet op, maar genereert deze zelf. Wat je omschrijft duid mogelijk op plakkende membranen of een defecte pre-amp.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Op welk OS ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
Ik draai momenteel Windows 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Rechtkliks op je geluids icoontje, geluiden, tabblad opnemen, rechtsklik eigenschappen (van je mic), niveaus. De rest spreekt voor zich.

[ Voor 51% gewijzigd door DukeBox op 07-02-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
DukeBox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:13:
Rechtkliks op je geluids icoontje, geluiden, tabblad opnemen, niveaus. De rest spreekt voor zich.
Deze heb ik op 60% staan, wanneer ik dat op een hoger level zet pikt hij juist belachelijk veel op en hoor je bijna alleen ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

tab ernaast, ruisonderdrukking/echo beperking.. anders houd het gewoon op. Harder praten of betere (lees geschiktere) mic kopen. Of beginnen met sparen van eierdozen ;)

Mic heeft ook een achterlijk hoog bereik voor spraak: Frequentie bereik: 20 - 18.000 Hz

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 07-02-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Misschien heel voor de hand liggend, maar deze microfoon heeft een supercardioid pickup patroon... Dus praat je wel in de juiste kant van de microfoon?

Meestal de kant met het logo/ merknaam of als het goed is zit er zelfs een supercardioid tekentje aan de kant welke je moet richten naar de geluidsbron.

[ Voor 34% gewijzigd door Grenco op 07-02-2017 21:26 ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
DukeBox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:17:
tab ernaast, ruisonderdrukking/echo beperking.. anders houd het gewoon op. Harder praten of betere (lees geschiktere) mic kopen. Of beginnen met sparen van eierdozen ;)

Mic heeft ook een achterlijk hoog bereik voor spraak: Frequentie bereik: 20 - 18.000 Hz
Nouja, ik heb de instellingen alles nog eens nagecheckt. Het is nu wel beter maar echt geweldig nog niet.
Misschien toch maar een andere microfoon kopen :'(
Grenco schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:24:
Misschien heel voor de hand liggend, maar deze microfoon heeft een supercardioid pickup patroon... Dus praat je wel in de juiste kant van de microfoon?

Meestal de kant met het logo/ merknaam of als het goed is zit er zelfs een supercardioid tekentje aan de kant welke je moet richten naar de geluidsbron.
Deze heb ik naar mij gericht. Heb geprobeerd om hem andersom te houden maar dan horen ze mij helemaal niet meer.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Kingsanity schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Het is een (vrij goedkope) condensator microfoon. De membranen in zo'n microfoon willen wel eens "plakken" nadat er een te luid geluid is ontvangen, te veel phantoom voeding (nvt) of de microfoon is gevallen. Je kan nog proberen om de microfoon eens zachtjes in verschillende richtingen op een harde ongegrond te tikken (hoeft niet heel hard, alsof je zachtjes op een deur klopt)
Kingsanity schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:16:
[...]

Ruis pikt een microfoon niet op, maar genereert deze zelf. Wat je omschrijft duid mogelijk op plakkende membranen of een defecte pre-amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsanity
Grenco schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:50:
[...]

[...]

Ik heb hem een paar keer op de de grond getikt en op 100% gezet. Nu heb ik geen ruis en horen mensen mij super goed. Ik denk dat het inderdaad dan die plakkende" membramen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Kingsanity schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:05:
[...]

Ik heb hem een paar keer op de de grond getikt en op 100% gezet. Nu heb ik geen ruis en horen mensen mij super goed. Ik denk dat het inderdaad dan die plakkende" membramen waren.
Wat kan het leven soms toch simpel zijn! *O*

Pagina: 1