Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 828277

Topicstarter
Ik zoek een Gtx 1070 maar heb moeite met het kiezen tussen de FE en al die verschillende aftermarket kaarten. Ik heb al onmeunig veel YouTube video's, reviews en benchmarks bekeken maar ben er vooral door overwelmd.

Ik blijf het liefst onder de €500,-

Ik heb geen merk voorkeur aangezien dit mijn eerste high end kaart word, ik heb alleen ervaring met een radeon 7870XT en die heeft niet zoveel varianten :)

Ik heb tot nu toe dit systeem samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,70€ 193,70
1MSI B250 Gaming Pro Carbon€ 133,95€ 133,95
1Cooler Master MasterCase Pro 5 - NVIDIA Edition€ 168,90€ 168,90
1be quiet! Dark Rock 3€ 61,50€ 61,50
1G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4€ 142,50€ 142,50
1BitFenix Whisper BWG550M€ 83,30€ 83,30
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 880,80

Als jullie de case zien snappen jullie dat ik het liefst voor de FE ga, niet omdat de case klein is maar wel omdat het een bepaalt sfeertje heeft. Alleen is het probleem dat de FE niet de best presterende kaart is en naar wat ik gelezen heb meer voor kleine cases dat houd in dat een open fan gekoelde kaart beter presteerde en misschien logischer is.... Nu zit ik dus te kijken naar deze kaarten die ik als mogelijkheden binnen het kleurenschema zie:

1.https://tweakers.net/pricewatch/537571/nvidia-geforce-gtx-1070.html ~469,-
2.https://tweakers.net/pricewatch/667887/msi-geforce-gtx-1070-quick-silver-8g-oc.html
3. pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB

Ik hoef niet enorm te OC en of de kaart tot het uiterste te pushen.
Wel hoorde ik dat de FTW overheating problemen had, volgens mij is dit nu gefixed maar misschien goed om in gedachten te houden.

Graag hoor ik jullie advies en ervaringen mochten jullie een van deze kaarten bezitten, anders hoor ik nog steeds graag advies!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 828277 op 07-02-2017 20:46 . Reden: Juistere boodschap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 13:36
Je zou voor deze Zotac 1070 kunnen gaan. Een van de goedkoopste kaarten. Lekker klein. Toch betere koeling dan stock en mooie zilveren accenten.

De warmte problemen met de FTW kaarten zijn inderdaad opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mrgnex schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 02:27:
Je zou voor deze Zotac 1070 kunnen gaan. Een van de goedkoopste kaarten. Lekker klein. Toch betere koeling dan stock en mooie zilveren accenten.

De warmte problemen met de FTW kaarten zijn inderdaad opgelost.
Ik denk dat ik dan voor de FTW editie ga aangezien deze beter presteerd, stiller en koeler is. En hij past het vlak achter de FE het best bij de rest als ik de RGB op NVIDIA groen zet... ik ga nog wel wat benchmarks bekijken aangezien het uiterlijk van de FE me nog steeds het meest trekt, maar ik wil ook goede prestatie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:10
Persoonlijk zou ik voor palit gaan.
Goeie koeling en backplate.. En zeer stil

pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 GameRock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aggressor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 06:52:

Wat is het verschil met de jetstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 828277 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 06:54:
[...]

Wat is het verschil met de jetstream? En je maakt het me niet makkelijker door er nog een bij te doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
je hebt meerdere versies
De jetstream is het "langzaamste" van allemaal.
Echt heel verschil zit er niet in, vooral de kleur samenstelling en de snelheid. (maar scheelt niet veel)
Ik heb zelf de gewone Gamerock versie.
Deze bevalt zeer goed, stil, goeie koeling, en goed over te klokken. (alleen in het begin gedaan om te testen)
En je kan de led ook instellen van de gamerock editie.

- Jetstream
- Super jetstream

- Gamerock
- Gamerock premium editie.

https://nl.hardware.info/...ervaring-door-smokingcrop

een user verkoopt deze kaart op VA... misschien kan je hem meteen voor een leuk prijsje overnemen.
(wel zorgen dat er een bon bij zit... altijd makkelijk mocht het nodig zijn)

V&A aangeboden: Palit GeForce GTX 1070 GameRock

[ Voor 26% gewijzigd door Aggressor op 08-02-2017 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Aggressor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 06:52:
Het is misschien een uitstekende kaart, maar wat is het voordeel van een gesloten backplate als van deze Palit die enkel de warmte vasthoudt??

Als ik dan al een backplate zou willen, laat het er dan alsjeblieft een van het opengewerkte type zijn, zodat er tenminste een beetje verkoelende lucht kan stromen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Warme vasthoud?
Ik denk dat het wel een koelende effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Aggressor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:40:
Warme vasthoud?
Ik denk dat het wel een koelende effect heeft.
Dat laatste zou wel mooi zijn ja, maar uit testen blijkt dat de warmte die de kaart aan de achterkant afgeeft juist wordt vastgehouden door een gesloten backplate. ;)

Dat lijkt mij ook wel logisch als je er even over nadenkt.
Een lichtmetalen(!!) backplate zal uiteindelijk via straling best wat warmte gaan afgeven, maar het zal de ophoping van warmte op die plek niet verhinderen en dan heb je ook nog de backplates van hopeloos geleidend kunststof.

De oplossing lijkt te liggen in het aanbrengen van ventilatieopeningen op de backplate, of meteen voor een standaard opengewerkte versie te kiezen, want een gesloten backplate blijkt mbt de afgegeven warmte meer kwaad dan goed te doen.
(Ik moet even op zoek naar een meer objectief testverslag van dit geheel)

update 10:19h
Ik kan op dit moment niet bij m'n archief, maar check deze review op Guru3D eens:
guru3d.com/gigabyte-geforce-gtx-1070-g1-gaming-review

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 08-02-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb zonet ook een review gezien van de gamerock. En qua temperstuur en geluid komt als 1 van de beste uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-07 11:34
Iemand al ervaring met megamobile ( Belgie ) ?

Hebben een leuke aanbieding, MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G, voor EUR 269,70. Zie ook de pricewatch. Zal een foutje zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB8
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-06 13:05

HB8

mdouble schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:43:
Iemand al ervaring met megamobile ( Belgie ) ?

Hebben een leuke aanbieding, MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G, voor EUR 269,70. Zie ook de pricewatch. Zal een foutje zijn ?
Dit viel mij ook op. Ben ook erg benieuwd naar de betrouwbaarheid van Megamobile.be, er is nauwelijks iets over te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:38
Hij is al uitverkocht bij Megamobile. Ken het concern verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-06 18:12
Aggressor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:20:
je hebt meerdere versies
De jetstream is het "langzaamste" van allemaal.
Echt heel verschil zit er niet in, vooral de kleur samenstelling en de snelheid. (maar scheelt niet veel)
Ik heb zelf de gewone Gamerock versie.
Deze bevalt zeer goed, stil, goeie koeling, en goed over te klokken. (alleen in het begin gedaan om te testen)
En je kan de led ook instellen van de gamerock editie.

- Jetstream
- Super jetstream

- Gamerock
- Gamerock premium editie.

https://nl.hardware.info/...ervaring-door-smokingcrop

een user verkoopt deze kaart op VA... misschien kan je hem meteen voor een leuk prijsje overnemen.
(wel zorgen dat er een bon bij zit... altijd makkelijk mocht het nodig zijn)

V&A aangeboden: Palit GeForce GTX 1070 GameRock
Er is nog een verschil tussen de Jetstream en de Gamerock versies, namelijk een klein verschil in het design van de koeling. Hierdoor is de Gamerock versie nét iets efficiënter in koelen dan de Jetstream.

Verder sluit ik me hier ook bij aan. Let niet op de klocksnelheden van al die kaarten. Koop een kaart die goed koelt. Palit / Gainward is hier inderdaad goed in. Door het nieuwe GPU boost 3.0 worden alle kaarten al flink geboost qua klocksnelheid en zelf is ook (via bijvoorbeeld MSI Afterburner) gemakkelijk te overklokken tot kloksnelheden van de duurdere kaarten.
Pagina: 1