Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMickB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 19:23
Mijn vraag:
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Asus Prime Z270-P in combinatie met een i7 7700K. Nu heb ik de specs van het moederbord niet goed genoeg bekeken en kwam ik bij inbouwen van dit bord erachter dat er geen S/PDIF aansluiting aanwezig is. Wel is er een aansluiting op het moederbord aanwezig waarop ik een module kan aansluiten en zo toch een S.PDIF aansluiting heb alleen kan ik nergens een compatible kaart vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.V.T.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Google doorspitten

Beste antwoord (via DJMickB op 08-02-2017 13:08)

Verwijderd

DJMickB schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:33:
Probleem is een beetje dat ik dit bord heb gekregen bij een upgrade kit. Ik neem aan dat als ik het bord terug stuur ik ook de cpu enz. moet terug sturen aangezien dit als set verkocht is
Upgradekit van Alternate zeker?

Geluidskaart is de beste optie en dan heb je met een pricewatch: Asus Xonar DGX een heel aardig kaartje.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

TommieW

Numa numa.

DJMickB schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:00:
Wel is er een aansluiting op het moederbord aanwezig waarop ik een module kan aansluiten en zo toch een S.PDIF aansluiting heb alleen kan ik nergens een compatible kaart vinden.
En welke aansluiting is dat volgens jou dan? PCI(-e)? Dan kan je gewoon een random geluidskaart uit de pricewatch plukken met S/PDIF.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:02:
[...]

En welke aansluiting is dat volgens jou dan? PCI(-e)? Dan kan je gewoon een random geluidskaart uit de pricewatch plukken met S/PDIF.
Hij bedoelt waarschijnlijk een header op het moederbord.
Zie hier:
http://www.ebay.com/bhp/spdif-bracket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
DJMickB schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:00:
Mijn vraag:
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Asus Prime Z270-P in combinatie met een i7 7700K. Nu heb ik de specs van het moederbord niet goed genoeg bekeken en kwam ik bij inbouwen van dit bord erachter dat er geen S/PDIF aansluiting aanwezig is. Wel is er een aansluiting op het moederbord aanwezig waarop ik een module kan aansluiten en zo toch een S.PDIF aansluiting heb alleen kan ik nergens een compatible kaart vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.V.T.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Google doorspitten
Ik denk dat dit een legacy aansluiting is voor cd-rom audio. Wil je een Spdif in- of uitgang? Ik zou gewoon voor een geluidskaart of audiointerface kijken..

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMickB
Het gaat inderdaad om een header op het moederbord:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/poX4EAt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die header kan een bracket zoals E65 voor stelt aangesloten worden maar de meest ideale oplossing is het niet. Een aparte geluidskaart werkt beter. De goedkoopste oplossing is je moederbord terugsturen volgens het 14 dagen retourrecht en een bord als pricewatch: MSI Z270 Tomahawk nemen. Heb je meteen een bord wat beter geschikt is voor overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMickB
Probleem is een beetje dat ik dit bord heb gekregen bij een upgrade kit. Ik neem aan dat als ik het bord terug stuur ik ook de cpu enz. moet terug sturen aangezien dit als set verkocht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Waarom wil je S/PDIF gebruiken? Wat is je toepassing?

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMickB
Grenco schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:36:
Waarom wil je S/PDIF gebruiken? Wat is je toepassing?
De headset die ik gebruik (Astro A40 + Mixamp) heeft de S/PDIF nodig om het game geluid te scheiden van andere audio bronnen (zoals TS, Skype, etc). Vandaar dat ik de S/PDIF wel graag wil gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DJMickB schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:33:

Geluidskaart is de beste optie en dan heb je met een pricewatch: Asus Xonar DGX een heel aardig kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMickB
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:45:
[...]

Ja van alternate inderdaad. Mooi setje voor een leuk prijsje. Ik ga eens kijken naar die kaart tnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grenco
DJMickB schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:42:
[...]

De headset die ik gebruik (Astro A40 + Mixamp) heeft de S/PDIF nodig om het game geluid te scheiden van andere audio bronnen (zoals TS, Skype, etc). Vandaar dat ik de S/PDIF wel graag wil gebruiken.
Oh nice, Als voice dan via die S/pdif aansluiting gaat zou ik voor een simpele geluidskaart gaan of zelfs een usb interface. Als S/pdif je primaire geluidsbron is (dus de game) dan een wat betere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zemisch
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-05-2024
Hallo ik kwam hier toevallig terecht en misschien kan iemand helpen ik heb ook deze upgrade set van Alternate alles ingebouwd ook processor en aparte Zalman koeler gekocht maar wil niet opstarten monitor op moederbord aangesloten via dvi zonder losse videocard krijg lange en 2 korte piepjes en de ledjes knippern geel ram modules al gewisseld of vergeet ik iets alvast bedankt voor tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
@Zemisch En waarom heeft dit met dit topic te maken? En waaruit bestaat je complete build? En welke stappen heb je gezet om zelf te proberen je problemen op te lossen? En waarom gebruik je geen punten en komma's in je zinnen? Afijn, drie redenen (en een flauwigheidje) om geen topic te kapen. Dicht.

Je kunt een nieuw topic openen wat wel aan deze drie zaken voldoet door op "Nieuw topic" rechtsboven de topiclijst te klikken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.